Gå til innhold

Hva er din favoritt middag?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sitter og venter på et møte og av mange på annet, så lurer jeg på hva er deres favoritt mat?

Min er ferske reker med aioli og hjemmebakt loff. Dette er selvfølgelig mest sjarm å spise på sommeren, men nå er jo rekene så gode.

Gjest eller pinnekjøtt!
Skrevet

Hva er aioli? Jeg liker godt komler! Eller lammefrikasé. Laks bakt i ovn med rømme og poteter er også godt.

Skrevet

Hva er aioli? Jeg liker godt komler! Eller lammefrikasé. Laks bakt i ovn med rømme og poteter er også godt.

Aioli er en hvitløksmajones. spes. mye brukt i Spania.

Skrevet

Fra vestlandet eller?

Skrevet

Uten tvil kokt torsk....

Ingen over, ingen vedsiden av!

Med flatbrød off course

Gjest Pricilla
Skrevet

Jeg er veldig glad i rødt kjøtt... F.eks reinsdyrmedaljonger, eller indretfilet av okse.. Men kjøttet MÅ være mørt!

Er også glad i roastbif med fløtegratinerte poteter med hvitløk (ja de ferskvar potetene ; ) med fersk sjampinjong... Og rødvin.. *sikle sikle*

Pizza kommer på 2. plass! Pizza er nesten alltid godt! ; ) Med biff, løk, sjampinjong og paprika..

Skrevet

Big Horn biff og som forrett gratinerte reker.

Nam Nam.

Skrevet

Har så mange favorittretter egentlig. En god mør biff er alltid godt da, med perfekt tilbehør. Kreolsk mat generelt synes jeg er nydelig.

Skrevet

Liker også godt komler og pinnekjøtt; det er forresten godt sammen.

Skrevet

Pinnekjøtt! Og en skikkelig god biff med hjemmelaga bernaise og røstipoteter. *Sulten*

Skrevet

Om jeg spiser ute: Sushi

Om jeg spiser hjemme: Fiskepudding (fra fiskebutikk, ikke vakumpakket) i tykk karrisaus med poteter. Eller grove fiskekaker med brun saus. Hjemmelaget fiskegrateng.

Spiser sjelden kjøtt, men kjøttkaker og hjemmelaget potetmos, ertestuing og brun saus er en vinner. Sier heller ikke nei takk til finnbiff.

Gjest ChiengMai
Skrevet

To ting, egentlig. Pinnekjøtt er nok desidert favoritten. Som nr to kommer dagens middag, nemlig sprøstekte torsketunger med raspet gulrot og remulade.

Gjest lis@bet
Skrevet

Indisk - med masse krydder og hvitløksnan til. *romler i magen mens jeg lusker for å smøre meg ei brødskive*

Skrevet

Indisk - med masse krydder og hvitløksnan til. *romler i magen mens jeg lusker for å smøre meg ei brødskive*

Å ja, indisk mat er bare helt nydelig. Mååå ha raita, hvitløksnaan og papadum til. *sikle sikle*

Skrevet

Taco er favoritten.

Indrefilet og fløtegratinerte poteter er en god nr. 2!

Gjest linniett
Skrevet

Kreolsk mat, mmmmmm.

Skikkelig reklame for den restauranten (på Holbergsplass??) i Bergen (Lousiana)

Der er all mat super god!!!!

Skrevet

Min favoritt middag er igrunn alt som andre lager og jeg får servert fiks ferdig....:-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...