Gå til innhold

Hva skal jeg ikke spise


Nunne

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har en sønn på 5 uker og merker jo at han reagerer på noen typer matvarer jeg spiser. Men her for noen dager siden fikk han røde prikker over hele kroppen, og jeg vet ikke hva det kommer av. Men jeg har fundert og kommet til at jeg hadde spist ketchup på maten omtrent da han fikk prikkene. Kan han virkelig reagere på dette?

Hvilke matvarer skal jeg holde meg unna uansett og hvilke matvarer kan han reagere på?

Ellers er han blitt veldig tørr i kinnene og spesielt rød på den ene siden. Kan det være at han har blitt sår etter å ha ligget med gulp som har rent ned på kinnet og gulpekluten blitt våt om natten?

Forresten - Er det greit at jeg gir en pupp - småtten raper og gulper mye, men virker fremdeles utilfreds så jeg gir en pupp til. Han gulper mye etter den andre puppen også. Har han da fått for mye? Så det bare er sugebehovet han ikke har fått dekket?

Glad for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Elisabeth Tufte, helsesøster

Kjære Nunne. Årsaken til din sønns utslett er ikke lett å si. Det kan være ketchup og det kan være krydder. Det kan også være helt andre ting. Det går ikke ann å si noe gennerelt om hva du skal spise for å unngå utslett. Det er heller ikke farlig å få litt prikker.Spis så lite krydder som mulig noen dager og deretter prøver du deg frem.Mange barn sluker mye luft under diing derfor gulper de samtidig når de raper, også pga slapp lukkemuskel på magesekken. Dette er helt normalt. Den måten du beskriver at du gir ham mat på virker fornuftig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...