Gå til innhold

Mulig medskyldig....bombe??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Flere som har tenkt tanken at pastoren ikke var helt uskyldig. Dette slo meg første gangen jeg leste om saken.

Har ikke en tidligere kone av pastoren også dødd? Men jeg husker ikke om dødsårsaken har blitt nevnt. Tror det hadde vært lurt å sett mer på den saken også.

http://pub.tv2.no/nettavisen/verden/article178977.ece

Snakker om galskap....

Skrevet

Ok, burde lest innlegget ditt først!!!!

Skrevet

Galskap? Kjært barn..osv...

Jeg kaller det religion.

Skrevet

Jeg kaller det religion.

Enig med Vincent

Skrevet

Etterforskningen av pastorens tidligere kone skal visst gjenopptas. De er noen gærninger, disse karismatisk-kristne.

Kizza1365380506
Skrevet

Jeg kaller det religion.

Skjær ikke alle over en kam. Det finnes svarte får i alle samfunnslag, religioner og andre grupper.

Skrevet

Skjær ikke alle over en kam. Det finnes svarte får i alle samfunnslag, religioner og andre grupper.

Dette har vært diskutert opp i mente flere ganger har på dol, å skjere alle over en kam, det bare ikke alle som gidder å skrive det i hver enklet tråd de deltar i...

Misbruk finner man i ALLE samfunnslag det har ikke sååå mye med religion å gjøre, men man kan påstå at noen religioner har dette vært mer utberdt enn andre....

Kizza1365380506
Skrevet

Dette har vært diskutert opp i mente flere ganger har på dol, å skjere alle over en kam, det bare ikke alle som gidder å skrive det i hver enklet tråd de deltar i...

Misbruk finner man i ALLE samfunnslag det har ikke sååå mye med religion å gjøre, men man kan påstå at noen religioner har dette vært mer utberdt enn andre....

Det er mye mulig. Men å skylde på religion i dette tilfelle synes jeg blir for dumt. Men du har nok rett i at det i enkelte religioner er en tendens til mer vold. Men det er jo de ekstreme ytterlighetene. Lett å gjemme seg bak bibelen eller hva den enkeltes hellige bok heter.

Så lar vi det være med det. OK!

Mvh

Skrevet

Å joda.

Folk er folk.

Skrevet

Det er mye mulig. Men å skylde på religion i dette tilfelle synes jeg blir for dumt. Men du har nok rett i at det i enkelte religioner er en tendens til mer vold. Men det er jo de ekstreme ytterlighetene. Lett å gjemme seg bak bibelen eller hva den enkeltes hellige bok heter.

Så lar vi det være med det. OK!

Mvh

OK :)

Kizza1365380506
Skrevet

Å joda.

Folk er folk.

Det er jeg mer enig i.

Gjest Pricilla
Skrevet

Hans første kone døde pga en "ulykke" på badet i 99... Hun ble funnet med sår i tinningen liggende i badekaret i nattkjole... Ikke vann i lungene.. Politiet skudde av kranen for å sjekke om det var den som hadde forårsaket såret, men de fant visst ikke ut noe og sa det hele var en ulykke..

Jævlig vanskelig å slå seg i hjæl på krana for så å legge seg i badekaret da... ? jada, de mener hun falt, men allikevel?? Har tryna på krana jeg og, fikk en blåveis, men tok ikke kvelden..

Er sikker på at han knerta henne og.

men hva pokker gjør barnevakta oppi suppa?? Hun har jo tilstått, men hvorfor dreper hun kona til en hun er forelsket i når hun vet han har et forhold til nabokjerringa?? hun prøvde jo å skyte gubben til nabokjerringa også..

Gærne hele gjengen! Sier jo litt da når man kaller seg Kristi brud.... (Søstra til alexandra som ble drept).

Ja - jeg følger med på denn saken....

Skrevet

Helt på sidelinjen... men i tillegg til at pastoren åpenbart er en meget slem og farlig mann og bør straffes deretter, må han jo være komplett idiot. Myrde den ene kona etter den andre og tro at han skal leve herrens glade dager med nabokona etterpå?

Skrevet

Dette er ikke noe saklig innlegg, for jeg får lyst til å kastrere en eller annen når jeg leser / hører sånt.

Tenk på de ungene.

De har mistet moren sin, stemoren - og blitt trøstet av faren sin med at de må være tapre og glade for at disse nå er i himmelen og har det godt.

Og nå...?

Det må da gå an å hore litt på den gammeldagse, hemmelige måten - si at man skal sjelesørge sammen el.l. - det kan da ikke være nødvendig å ty til bestialske mord?

Og dersom naboen vår ringer til oss og forteller at han er blitt skutt på kloss hold av en som bare var ute og gikk, så foretrekker jeg at gubben holder seg i huset hos ungene, ikke blir med i sykebilen. Han må gjerne stikke innom oss for å sjekke at vi er OK, også. Skjønner godt at politiet fikk litt problemer med den historien.

Det er mulig denne fyren er veldig karismatisk, men han vet lite om alminnelig, "troverdig" oppførsel.

Skrevet

Dette er ikke noe saklig innlegg, for jeg får lyst til å kastrere en eller annen når jeg leser / hører sånt.

Tenk på de ungene.

De har mistet moren sin, stemoren - og blitt trøstet av faren sin med at de må være tapre og glade for at disse nå er i himmelen og har det godt.

Og nå...?

Det må da gå an å hore litt på den gammeldagse, hemmelige måten - si at man skal sjelesørge sammen el.l. - det kan da ikke være nødvendig å ty til bestialske mord?

Og dersom naboen vår ringer til oss og forteller at han er blitt skutt på kloss hold av en som bare var ute og gikk, så foretrekker jeg at gubben holder seg i huset hos ungene, ikke blir med i sykebilen. Han må gjerne stikke innom oss for å sjekke at vi er OK, også. Skjønner godt at politiet fikk litt problemer med den historien.

Det er mulig denne fyren er veldig karismatisk, men han vet lite om alminnelig, "troverdig" oppførsel.

Veldig enig. Mange av disse tankene hadde jeg også da jeg leste om saken første gangen.

Tenk på de stakkars barna opp i dette her.

Skrevet

Helt på sidelinjen... men i tillegg til at pastoren åpenbart er en meget slem og farlig mann og bør straffes deretter, må han jo være komplett idiot. Myrde den ene kona etter den andre og tro at han skal leve herrens glade dager med nabokona etterpå?

Dette har jeg også tenkt på. Er det mulig å være så dum at han tror han kan slippe unna med to mord og enda skal leve sammen med kona til det ene drapsofferet?

Enda verre er det med hun som er gjerningskvinne. Drepe to for at to andre skal få være sammen.

Tenk hun andre som skulle bli partner med en som har vært med på å drepe kona si og sin egen mann. Hadde ikke akkurat følt meg veldig trygg da. Men noe er jo fullstendig skrudd oppe i hodene deres.

Skrevet

Jeg tenkte også akkurat det samme fra første stund. Det var jo veldig "beleilig" at pastoren ikke lå i dobbeltsenga med kona da morderen kom. Litt for beleilig.

Han lå visst litt både her og der, den godeste pastoren. Sex i guds navn.

Og den først kona: Død i badekaret med klærne på. Greit at man kan få hjerneblødning i badekaret, men bade med klær på?

Skrevet

Hans første kone døde pga en "ulykke" på badet i 99... Hun ble funnet med sår i tinningen liggende i badekaret i nattkjole... Ikke vann i lungene.. Politiet skudde av kranen for å sjekke om det var den som hadde forårsaket såret, men de fant visst ikke ut noe og sa det hele var en ulykke..

Jævlig vanskelig å slå seg i hjæl på krana for så å legge seg i badekaret da... ? jada, de mener hun falt, men allikevel?? Har tryna på krana jeg og, fikk en blåveis, men tok ikke kvelden..

Er sikker på at han knerta henne og.

men hva pokker gjør barnevakta oppi suppa?? Hun har jo tilstått, men hvorfor dreper hun kona til en hun er forelsket i når hun vet han har et forhold til nabokjerringa?? hun prøvde jo å skyte gubben til nabokjerringa også..

Gærne hele gjengen! Sier jo litt da når man kaller seg Kristi brud.... (Søstra til alexandra som ble drept).

Ja - jeg følger med på denn saken....

Gæerne må være bare fornavnet. Er det mulig å være så hjernevasket og dum?

Hvem som er galest er vanskelig å si, pastoren som mener han kan slippe unna, barnevakten som dreper to for at to andre skal få ett kjærlighetsforhold eller kona til det ene offeret som tror at dette ville gå bra og de to kunne leve herrens glade dager etterpå.

Er det mulig å bli så til grader hjernevasket at de kan gjøre noe sånt? Det er helt utrolig. Mange som slutter å tenke klart og rasjonelt når de blir med i slike religiøse menigheter/sekter.

Alt lederne sier blir Guds ord og skal følges, ingen er kritiske lenger til det som sies og gjøres.

Skrevet

Jeg tenkte også akkurat det samme fra første stund. Det var jo veldig "beleilig" at pastoren ikke lå i dobbeltsenga med kona da morderen kom. Litt for beleilig.

Han lå visst litt både her og der, den godeste pastoren. Sex i guds navn.

Og den først kona: Død i badekaret med klærne på. Greit at man kan få hjerneblødning i badekaret, men bade med klær på?

Jeg skal bli pastor i mitt neste liv. Tenk å ha ei ung kone, og to andre unge jenter som gjør alt du befaler dem. Kanskje også andre jenter i menigheten som kneler bare jeg knipser i fingrene:-))

Men jeg skal ikke mane til mord da, seksuelle handlinger i Guds navn holder lenge, hehe.

Snakker om galskap.

Skrevet

Jeg skal bli pastor i mitt neste liv. Tenk å ha ei ung kone, og to andre unge jenter som gjør alt du befaler dem. Kanskje også andre jenter i menigheten som kneler bare jeg knipser i fingrene:-))

Men jeg skal ikke mane til mord da, seksuelle handlinger i Guds navn holder lenge, hehe.

Snakker om galskap.

Ditt neste liv? Har ikke du det sånn, da? En del kvinner som kommer eller legger seg ned når du knipser? Spørs bare om du knipser....

E`en er riktignok stum, men jeg heter Babette, altså.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...