Gå til innhold

Snylteri eller?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 228
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

67

• Iznowgood

21

• Dorthe

13

• soleil

12

Mest aktive i denne tråden

Jeg spurte hva som skal til for å kalle noe en hobby. Men du svarer ikke. Det er du som sier at alle hobbyer kan likestilles.

For mitt ståsted er det likegyldig hva de kaller hobby, ettersom jeg forfekter at de ikke skal få noen ekstra penger for bestemte hobbyer fremfor andre.

For øvrig:

[håbi], (eng., eg. 'liten hest, kjepphest') interesse, yndlingsbeskjeftigelse (som man driver med i fritiden).

Kilde: Caplex

Med vennlig hilsen

Hei,

Joda, men poenget er at hundehold ikke bør ha noe "fortrinn" fremfor "bilhold" eller "loppehold" eller "ludomani". Alt er hobbyer.

Med vennlig hilsen

Det varierer nok hva man mener om det, men sett fra det sosialkontoret jeg har hatt kontakt med hadde det neppe hatt noen betydning om det var bil eller hund.

De ville vurdert viktigheten av livskvalitet, hvor lang tid en trenger sosialhjelp, hvilken vinning du ville få på å kvitte deg med hunden eller bilen veid opp mot hvor mye det vil koste deg i fremtiden å få dem tilbake og deretter funnet ut om de skulle kreve at du kvittet deg med noe, eller at du ev. kunne få en bitteliten sum ekstra.

Hundehold kan svært lett koste fryktelig mye.. Særlig et forsvarlig hundehold.

Sykdom og skader kan bli kostbart, men man kan forsikre seg mot deler av dette.

Vi bruker penger til for samt vaksinering en gang årlig. Jeg er forbauset over hvor lite penger vi bruker!

Annonse

Gjest lis@bet

Sykdom og skader kan bli kostbart, men man kan forsikre seg mot deler av dette.

Vi bruker penger til for samt vaksinering en gang årlig. Jeg er forbauset over hvor lite penger vi bruker!

Jeg vet ganske mye om akkurat det :-) Biler kan visst også koste mye penger har jeg hørt, men _det_ har ikke jeg mye greie på. :-)

Gjest lis@bet

For mitt ståsted er det likegyldig hva de kaller hobby, ettersom jeg forfekter at de ikke skal få noen ekstra penger for bestemte hobbyer fremfor andre.

For øvrig:

[håbi], (eng., eg. 'liten hest, kjepphest') interesse, yndlingsbeskjeftigelse (som man driver med i fritiden).

Kilde: Caplex

Med vennlig hilsen

Men du sier jo at utgangspunktet må være at all hobby må likestilles. Jeg mener at det finnes grader. Brevskriving kan også være en hobby, samle på servietter, spille i korps.. skal alt sidestilles?

Så selv om du er likegyldig, så er jeg interessert i hvor du ville sette grensen mellom, la oss si hobby, interesse og kanskje livsstil.

Hvorfor spør du meg da hva jeg mener med at hundehold kan

koste fryktelig mye..? :-)

Hva feilte hunden din da?

"Hvorfor spør du meg da hva jeg mener med at hundehold kan koste fryktelig mye..? :-)"

Jeg mistolket (rister på hodet over meg selv)

"Hva feilte hunden din da?"

Benbrudd. Akkurat nå har han begge frambena i bandasje.

Annonse

Man får grunnstønad til for.

Forresten har staten sluttet å gi støtte til servicehunder. Det ble vist med de 10 som ble gitt til spesielt utvalgte sjefer. Staten skjønte nok ikke vitsen.

Førerhunder for blinde er også "servicehunder". Trygden har aldri finansiert andre hjelpehunder som epilepsihunder eller hunder til bevegelseshemmede. Det har kun vært et prosjekt finansiert gjennom Helse og Rehabilitering. Det er nylig gitt penger til et nytt prosjekt gjennom Handicapforbundet som i tillegg til utdanning av hunder også har til hensikt å få Rikstrygdeverket med på å gi støtte til slike hunder i fremtiden.

Så forhåpentligvis blir det ikke med de 10 hjelpehundene som er utdelt!

Gjest lis@bet

Fordi du ikke kan påvise at alle hundeeiere er "nærmere" sine hunder enn alle bileiere er til sine biler, så stiller alle hobbyer likt.

Med vennlig hilsen

Jeg sier ikke at alle er det. Jeg sier at jeg tror de fleste som har dyr vil sette disse foran det meste annet. Det var det jeg begynte med å si. Og det må jeg ha lov til å mene, selv om du -sjokk- skulle være uenig.

Gjest lis@bet

"Hvorfor spør du meg da hva jeg mener med at hundehold kan koste fryktelig mye..? :-)"

Jeg mistolket (rister på hodet over meg selv)

"Hva feilte hunden din da?"

Benbrudd. Akkurat nå har han begge frambena i bandasje.

Ånei, stakkar liten.. litt for leken valp?

Førerhunder for blinde er også "servicehunder". Trygden har aldri finansiert andre hjelpehunder som epilepsihunder eller hunder til bevegelseshemmede. Det har kun vært et prosjekt finansiert gjennom Helse og Rehabilitering. Det er nylig gitt penger til et nytt prosjekt gjennom Handicapforbundet som i tillegg til utdanning av hunder også har til hensikt å få Rikstrygdeverket med på å gi støtte til slike hunder i fremtiden.

Så forhåpentligvis blir det ikke med de 10 hjelpehundene som er utdelt!

Det er bare jeg som er litt småirritert over hvem som fikk de 10 hundene.

Leste da faktisk at Staten ikke ville støtte annet enn blindehunder heretter. Hvis det ikke stemmer synes jeg det er kjempeflott.

Skjønte jo at du ikke betalte den selv ja :-)

Lite å gjøre på jobb?

Nei, alt for mye. Men ettersom man ikke kan jobbe 20 timer i døgnet, så er det fint å gjøre noe annet også. Videre har jeg en jobb med en god del småpauser på noen minutter iløpet av dagen.

Med vennlig hilsen

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...