Gå til innhold

Snylteri eller?

Anbefalte innlegg

Å si at man må kvitte seg med bikkja fordi man er sosialklient er tåpelig. Å sammenligne bikkja med en kald gjenstand som en bil, er like tåpelig.

Jeg har selv både bikkje, katt og veteranbil og klarer ikke å se noen likheter mellom dem:-)

Si til en sosialklient at h*n må slutte å røyke! Se hvilket ramaskrik det ville medført. Han ville spart langt mer enn det hundematen koster!

Ja, der er det store penger å spare. Tobakk er svindyrt og ofte følger det med dårlig helse som også skal "betales for". Jeg skjønner ikke at man kan hisse seg opp over at en sosialklient velger å ha et kjæledyr kanskje framfor å abbonere på lokalavisa, ha internett, fasttelefon eller parabol. Unner man ikke andre noe? Er det bare lønnsmottagere som fortjener et ok liv økonomisk og sosialt?

Mye misunnelse og moralisme rundt temaer om økonomiske støtteordninger. Såå gromt er det ikke å leve fra hånd til munn hver måned. *Litt oppgitt*

Fortsetter under...

• Svar 228
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

67

• Iznowgood

21

• Dorthe

13

• soleil

12

Mest aktive i denne tråden

Ja, der er det store penger å spare. Tobakk er svindyrt og ofte følger det med dårlig helse som også skal "betales for". Jeg skjønner ikke at man kan hisse seg opp over at en sosialklient velger å ha et kjæledyr kanskje framfor å abbonere på lokalavisa, ha internett, fasttelefon eller parabol. Unner man ikke andre noe? Er det bare lønnsmottagere som fortjener et ok liv økonomisk og sosialt?

Mye misunnelse og moralisme rundt temaer om økonomiske støtteordninger. Såå gromt er det ikke å leve fra hånd til munn hver måned. *Litt oppgitt*

Et hund kan gi deg mer menneskelig kontakt, siden du nødvendigvis må ut og lufte den noen ganger for dagen. Du trenger ikke gå ut og lufte en bil:-)

Noen sammenligninger er og blir bare for tåpelige, slik denne sammenligningen mellom ''hobbyer'' er....

Spørs jo litt da. Hvis man hadde disse hundene før man ble sosialklient osv, kan man jo ikke ta fra de hundene heller.

Men dersom en sosialklient gjennom mange år skaffer seg 3-4 storspisende grandanoir'er (skrives det sånn?), synes jeg det er dumt. Men har ikke sosialkontoret en slags måte å hjelpe klientene økonomisk og rett på å se hva de bruker penger på osv?

Sosialklienter må levere kontoutskrifter og regninger for å dokumentere faktiske utgifter.

Sosialkontorene har tilgang til utrolig mye informasjon i de databasene som de bruker. Det er nesten nifst.

Selvsagt er det riktig. Små hunder, katter, kanarifugler...For mange ( og det er vanskelig å lage et skille) er kontakten med kjæledyret ekstremt viktig.

Unn dem noe.

Livet er sannelig ikke enkelt fra før av!

Og de største snylterne, er ikke dem som må gå på sosialen!!!

*gremmes over spørsmålet*

Det finnes ikke ledige jobber på Rimi og andre butikker for tiden.

Det finnes heller ikke jobber for de som er for syke til å jobbe normalt men kan jobbe de dagene de er friske nok til å jobbe. Staten er ikke interessert i å ha slike i jobb.

Hm... men det bør jo staten gjøre noe med synes jeg. Sånn som det forslaget om å f.eks være litt vaktmester/altmuligmann på de dager i uken man kan.

Annonse

Kizza1365380506

"Uansett, trekker meg fra diskusjonen siden jeg er en idiot idag."

Ikke ta det sånn da! Det var ikke meningen :-)

Nei jeg gjør nå ikke det. Hadde bare den pytons dagen på jobb. Hadde hodepine og drukket en pils så jeg tenkte ikke særlig over hva jeg sa. Og derfor trakk jeg meg. For jeg syntes jeg formulerte meg så dumt.

Mvh

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...