Gå til innhold

Ok, hva er det som er så skummelt med å drikke alene?

Anbefalte innlegg

Ok, folks.

_Hva_ er det som gjør at det er så mye verre å drikke et glass vin (eller to) alene enn sammen med noen?

_Hvorfor_ er det noen som ser på det som et tegn på at noe er galt?

_Hva_ skulle isåfall være galt?

Situasjon: kvinne 30, sitter alene en kveld, ser litt på tv, leser litt. Samtidig koser hun seg med et glass vin, fordi det er godt.

* * Hun er alene, noe er galt (ifølge noen)

Situasjonen med vri: kvinne 30, sitter sammen med mannen sin, ser en film på tv. Begge koser seg med et glass vin, fordi det er godt.

* * Hun drikker ikke alene, da er det ok.

Hva er så mye verre med situasjon 1?

Eller mener dere som sier at man ikke bør drikke alene, at en da drikker seg full alene? At det er det å bli full alene som er ille? Isåfall, hvorfor skriver dere ikke det?

Det er forskjell på å drikke og å drikke for å bli full.

Fortsetter under...

Synes ikke det er galt å drikke alene.. selv om gubben er borte skal vel kon (idette tilfelle!) kunne kose seg med et glass eller tre..

Kun varsel om man drikker seg full - med hensikt eller for å døyve et eller annet.(psykisk) Spesielt hvis det er barn tilstede er det ille. Man bør vel da spørre seg selv om HVORFOR og hvor MYE man drikker...

Annonse

Gjest Uglemor

Det er da ikke noe galt i å kose seg med et glass vin i all ensomhet. Det gjør jeg rett som det er, midt i uka også. Jeg jobber endel i helgene, da er det deilig å unne seg et glass vin når jeg har fri.

Å drikke seg full alene blir noe annet. Det gjør jeg aldri.

Annonse

Gjest Pricilla

Synes ikke det er verre å drikke alene.. Hender ejg tar meg en flakse vin hvis ejg har lyst på det - selv om jeg er alene.. hender jeg blir litt på snurr og, men hva så? drikekr kanskej alene en gang i halvåret... (Utenom en pils her og der).

man trenger da tid alene også, drikker alkohol når ejg skal kose meg.. Og de få gangen jeg er alene koser jeg meg med det jeg føler for akkurat da, er det vin så er det vin.. Da leser ejg litt, ser på tv-serier jeg vil se, driver med pc osv... Og koser meg skikkelig!

men drikker man for å drukne sorger, da er det et problem...

Helt enig. Jeg bruker å si at det er forskjell på å drikke og å drekke.

Det eksisterer mange tullete fordommer og forestillinger. Og det som er så typisk norsk, er at å ta et glass vin blir så veldig "å drikke alkohol".

Men å drikke seg snydens mutters alene er noe annet. Det kan tyde på et problem.

Jeg elsker en tynn gin og tonic i ny og ne, en øl eller to med eller uten mat - og rødvin. Og det gjelder uansett om jeg er alene eller ikke.

Drikke meg full gjør jeg aldri, uansett hvor mange vi er. Jeg vet hvor jævlig det føles når man legger seg og rommet snurrer, så det er aldri mer. For ikke å snakke om hvor guffent det er å være fyllesjuk. Det ødelegger jo også treningen, og den er viktigere enn noe annet for meg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...