Gå til innhold

Har hunder sjel?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 50
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Iznowgood

8

• Sør

4

• Reg@l

3

• mil1365380270

3

Mest aktive i denne tråden

Det lurte jeg også på for nesten 2 timer siden! ;-)

Med vennlig hilsen

Du kan da ikke mene at jeg må lese hele tråden før jeg blander meg inn i diskusjonen...

Forskjellen på mitt og ditt spørsmål består i at jeg var interessert i svaret:-) Og at jeg sitter med en hund som veier 27 kg på fanget mens jeg svarer. Han en sjalu på pc'en min...

Dersom du mener at mennesker har sjel, har hunder det også? Definèr selv....

Nei, det er intet som seriøst underbygger at verken mennesker eller

hunder har noen udødelig sjel.

En hund har bevissthet (omtrent som en gris), men et menneske er langt mer avansert, og har hjernedeler som dyr ikke har.

Med vennlig hilsen

Annonse

Nei, det er intet som seriøst underbygger at verken mennesker eller

hunder har noen udødelig sjel.

En hund har bevissthet (omtrent som en gris), men et menneske er langt mer avansert, og har hjernedeler som dyr ikke har.

Med vennlig hilsen

"har hjernedeler som dyr ikke har"

Hvilke? (nysjerring)

Annonse

Gjest lis@bet

Du kan da ikke mene at jeg må lese hele tråden før jeg blander meg inn i diskusjonen...

Forskjellen på mitt og ditt spørsmål består i at jeg var interessert i svaret:-) Og at jeg sitter med en hund som veier 27 kg på fanget mens jeg svarer. Han en sjalu på pc'en min...

"Forskjellen på mitt og ditt spørsmål består i at jeg var interessert i svaret:-)"

Du har et vesentlig poeng der!! :-)

Hei,

Det blir for langt å gå inn i her. Du må nesten finne en god bok, men den menneskelige hjerne er langt mer avansert.

Med vennlig hilsen

Mennesket er den arten med størst cortex, den øvre delen av hjernen hvor mer avanserte kognitive proseser foregår, men også andre arter har de samme "hjernedelene" (egentlig spesialiserte grupperinger av nevroner i hjernen), bare ikke like mye av dem. Altså ingen kvalitativ forskjell.

Evulusjonen kan faktisk avleses i oppbygningen av den menneskelige hjerne, med en primitiv reptildel inerst og så lag på lag av mer avanserte funksjoner.

Mennesket er den arten med størst cortex, den øvre delen av hjernen hvor mer avanserte kognitive proseser foregår, men også andre arter har de samme "hjernedelene" (egentlig spesialiserte grupperinger av nevroner i hjernen), bare ikke like mye av dem. Altså ingen kvalitativ forskjell.

Evulusjonen kan faktisk avleses i oppbygningen av den menneskelige hjerne, med en primitiv reptildel inerst og så lag på lag av mer avanserte funksjoner.

Takk tod :-)

Gjest lis@bet

Hei,

Det blir for langt å gå inn i her. Du må nesten finne en god bok, men den menneskelige hjerne er langt mer avansert.

Med vennlig hilsen

Enkelte dyr har evner vi mennesker overhodet ikke kommer i nærheten av. Vi setter våre evner høyest, og summen av disse, fordi vi ikke lever det samme livet som dyr.

Hvis man ser på evner utifra forutsetninger, så stiller enkelte dyr svært høyt..

polly1365380357

Synes fremdeles Jørgen var best. Kjente en katt som het Amalie Felix ;o)

Å ja? Den forrige katta vår het "onkel Kattrine"! Døpt av min datter da det viste seg at Kattrine ikke var jente.....

Sjel - ja, hunder har det! Skulle sett min bullterrier for noen dager siden da han fant igjen en leke som har vært spporløst forsvunnet i over 2 mnd! Han var bare så utrolig glad - hadde tydelig savnet den - og har brukt den i timer hver dag etterpå!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...