Gå til innhold

Har hunder sjel?

Anbefalte innlegg

Du kan da ikke mene at jeg må lese hele tråden før jeg blander meg inn i diskusjonen...

Forskjellen på mitt og ditt spørsmål består i at jeg var interessert i svaret:-) Og at jeg sitter med en hund som veier 27 kg på fanget mens jeg svarer. Han en sjalu på pc'en min...

Godt poeng, Sør er aldri interesert i svaret, han skal bare vrenge og vri på det :-)

Fortsetter under...

• Svar 50
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Iznowgood

8

• Sør

4

• Reg@l

3

• mil1365380270

3

Mest aktive i denne tråden

Gjest lis@bet

Da jeg var barn så var jeg så dum ay jeg spurte den elendige relegionslærerinnen vår om dette. Hun mente at dyr ikke hadde sjel. Trist opplevelse :(

Det samme mener katolikker. Og siden dyr ikke har sjel, så føler de heller ikke smerte. Og i enkelte land behandler de dyr deretter, for eksemplel ved å kappe beina av høner som selges på markedet, slik at de skal holdes ferske og ikke kan løpe sin vei.

(Jada Sør, det er verre om mennesker lider.)

Gjest Pricilla

Hei,

Det blir for langt å gå inn i her. Du må nesten finne en god bok, men den menneskelige hjerne er langt mer avansert.

Med vennlig hilsen

Å ja.... : )

Men visste du at hunder er dyrearten som oppfatter menneskers følelser best? En hund kan "sense" at du er redd, lei deg, glad osv.

Så de kan nok være mer menneskelige enn du tror... Selv om de ikke har lik hjerne som oss, og ikke tenker like avansert - så forstår de deg bedre enn du aner... : )

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...