Gå til innhold

Fu: Hobby og kostnad

Anbefalte innlegg

Skrevet

1. Hvilken hobby har du?

2. Hvor mye koster denne hobbyen deg totalt i måneden?

3. Hvor mye betyr denne hobbyen for deg?

• Svar 40
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Dorthe

7

• amber sun

5

• Iznowgood

5

• Rubia

2

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Jeg leste mye før men har rett og slett ikke råd til å kjøpe bøker lenger så jeg leser de jeg har om igjen. Og så låner jeg av venner og bekjente.

Også kan man kanskje kalle dol og pcen en hobby. Det koster meg 399 pr mnd men det betaler faktisk sosialkontoret.

Skrevet

Har en hobby som jeg har måttet legge på hylla mens jeg går på skolen.

Brenner på postkasser og dørskilt, samt alt annet laget av tre :)

Hva den betyr...hmmm...jeg blir helt oppslukt når jeg sitter der og jobber, det er avslappende og morre...og pent blir det og :)

Hva det koster...har ikke faste utgifter på dette, folk maser på om jeg kan lage til dem så dette er lettsolgt. Tjener altså hvis jeg vil.(utgift er materialet, lakk og strøm)

Akkurat nå har jeg stuet vekk en fire postkasser som jeg gav 150.-kr for hver (salg)

:)

Skrevet

1. Lesing, samler også på postkort.

2. Det varierer, noen ganger veldig mye, andre ganger lite. Kommer ann på om jeg finner interessante bøker og/eller har råd. Postkortene koster meg svært lite, særlig siden jeg får veldig mange fra andre.

3. Lesing betyr mye for meg, postkortsamling er mer for moro skyld.

Skrevet

Jeg ser en del på dvd-filmer. Kjøper vel i snitt 1 film i uka. Dette koster meg ca 500 kroner i måneden.

Jeg trener. Vet ikke om det kan kalles en hobby, men abonnement på SATS koster.

Jeg er hockeyfan. Det regnes vel kanskje som en hobby? Men det er ikke spesielt dyrt for meg. Ser alt av hjemmekamper og det jeg kan av bortekamper (1-2 kamper i uka).

Samtlige av disse "hobbyene" betyr utrolig mye for meg.

Skrevet

Skrive 0,-, lese 0,- og et medlemskap i div. bokklubber, se på TV 0,- hvis jeg slipper unna lisensen, gå på kino - det biletten koster + snop og trikk, gå på kafe 100,- ca osv...hehe

Kanskje ikke helt det du tenker på.

Skrevet

Jeg leste mye før men har rett og slett ikke råd til å kjøpe bøker lenger så jeg leser de jeg har om igjen. Og så låner jeg av venner og bekjente.

Også kan man kanskje kalle dol og pcen en hobby. Det koster meg 399 pr mnd men det betaler faktisk sosialkontoret.

Meld deg inn i bokklubben, få fem gratis bøker (69,- i porto). Hver mnd. avbestiller du boken over internett (med EN gang du får den i posten) og meld deg ut etter et år.

Skrevet

Driver med akvarier. I startfasen vil det koste ganske mye, men etter en tid bruker jeg ikke store bekløpet. Den siste måneden har jeg ikke brukt en krone, bortsett fra strøm. Gjetter på et snitt på kr 100 per mnd.

Ellers er det ymse formingssaker som jeg liker å holde på med, men ikke akkurat nå ;-) Det vil koste alt fra noen kroner til tusener.

Skrevet

Meld deg inn i bokklubben, få fem gratis bøker (69,- i porto). Hver mnd. avbestiller du boken over internett (med EN gang du får den i posten) og meld deg ut etter et år.

Jeg har gjort det og det å kunne avbestille på internett er helt genialt. Avbestiller med en gang jeg får mailen.

Men er litt surrete for tiden og klarer ikke å avbestille ting som skal ringes inn så her detter det inn dataspill til minstemann som jeg ikke får lastet ned fordi dataen er helt på jordet.

Skrevet

Jeg har gjort det og det å kunne avbestille på internett er helt genialt. Avbestiller med en gang jeg får mailen.

Men er litt surrete for tiden og klarer ikke å avbestille ting som skal ringes inn så her detter det inn dataspill til minstemann som jeg ikke får lastet ned fordi dataen er helt på jordet.

Du vet at du har full returrett på postordreting som klubber osv? Du må bare betale porto selv. Og får du noe du ikke har bedt om, kan du beholde det uten å betale for det.

Skrevet

Driver med akvarier. I startfasen vil det koste ganske mye, men etter en tid bruker jeg ikke store bekløpet. Den siste måneden har jeg ikke brukt en krone, bortsett fra strøm. Gjetter på et snitt på kr 100 per mnd.

Ellers er det ymse formingssaker som jeg liker å holde på med, men ikke akkurat nå ;-) Det vil koste alt fra noen kroner til tusener.

"Det vil koste alt fra noen kroner til tusener. "

Formingssaker til noen tusener? Hva slags formingssaker?

Skrevet

1. Lesing, samler også på postkort.

2. Det varierer, noen ganger veldig mye, andre ganger lite. Kommer ann på om jeg finner interessante bøker og/eller har råd. Postkortene koster meg svært lite, særlig siden jeg får veldig mange fra andre.

3. Lesing betyr mye for meg, postkortsamling er mer for moro skyld.

Artig å se at flere samler på det samme som meg. Det mest 'verdifulle' postkortet fikk jeg ifra en venn som sendte kort fra Berlinmuren kun få måneder før den ble revet. Like etter kjørte han seg ihjel på motorsykkel...

Skrevet

Har en hobby som jeg har måttet legge på hylla mens jeg går på skolen.

Brenner på postkasser og dørskilt, samt alt annet laget av tre :)

Hva den betyr...hmmm...jeg blir helt oppslukt når jeg sitter der og jobber, det er avslappende og morre...og pent blir det og :)

Hva det koster...har ikke faste utgifter på dette, folk maser på om jeg kan lage til dem så dette er lettsolgt. Tjener altså hvis jeg vil.(utgift er materialet, lakk og strøm)

Akkurat nå har jeg stuet vekk en fire postkasser som jeg gav 150.-kr for hver (salg)

:)

Så fint det må være å ha en hobby som inntjener seg selv.

Skrevet

"Det vil koste alt fra noen kroner til tusener. "

Formingssaker til noen tusener? Hva slags formingssaker?

Tja ikke noe jeg driver med i hvert fall ;o)

Tenkte på maling, oljemaling og andre teknikker,

Neeei, tusener var kanskje drøyt ;-)

Skrevet

Tja ikke noe jeg driver med i hvert fall ;o)

Tenkte på maling, oljemaling og andre teknikker,

Neeei, tusener var kanskje drøyt ;-)

Åja, skjønner. Jeg gikk til innkjøp av noen pastellkrittfarger i fjor sommer og kunne like gjerne ha kjøpt dekk til bilen... Helt utrolig hvor mye slike ting koster.

Skrevet

Artig å se at flere samler på det samme som meg. Det mest 'verdifulle' postkortet fikk jeg ifra en venn som sendte kort fra Berlinmuren kun få måneder før den ble revet. Like etter kjørte han seg ihjel på motorsykkel...

Jeg har egentlig ikke tenkt så mye over verdien av postkortene jeg har, foreløpig i allefall. Overtok Mammas samling så det er en god del postkort helt fra 40-tallet og fremover, litt morsomt å se postkort fra samme sted over lang tid, og se hvordan det utvikler seg.

Skrevet

Du vet at du har full returrett på postordreting som klubber osv? Du må bare betale porto selv. Og får du noe du ikke har bedt om, kan du beholde det uten å betale for det.

Jeg skal bli flinkere til å returnere ting jeg ikke vil ha *ser ned og er litt flau over at jeg er så sløv for tiden*

Skrevet

Jeg skal bli flinkere til å returnere ting jeg ikke vil ha *ser ned og er litt flau over at jeg er så sløv for tiden*

Ja, fy fy *hytter (?) med knytteneven og pekefingeren*

Skrevet

Ja, fy fy *hytter (?) med knytteneven og pekefingeren*

Lover å begynne og returnere det jeg ikke har bruk for. Hver gang jeg får en dustepakke skal jeg tenke på hva jeg har lovet på dol og gå på postkontoret med en gang :o)

Skrevet

Lover å begynne og returnere det jeg ikke har bruk for. Hver gang jeg får en dustepakke skal jeg tenke på hva jeg har lovet på dol og gå på postkontoret med en gang :o)

Flink jente.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...