Gjest signe signatur Skrevet 28. januar 2004 Del Skrevet 28. januar 2004 Kjøpte en abc-reol for 7 måneder siden. Nå har jeg oppdaget en produksjonsfeil på den. Hullene på tilbygningsreolen passer ikke med hullene hullene med gunnreolen. Altså ligger platen oppå skeivt. Ikke særlig lekkert med andre ord. I tillegg oppdaget jeg nettopp at en av hylleplaten var litt stygg der hvor metallet er. Hva kan jeg gjøre med det? Tilbygningsreolen er selvfølgelig ikke like hvit i treet som da jeg kjøpte dette og har vel ett hakk eller to i seg etter at jeg sleit med å sette det opp. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/134509-produksjonsfeil-for-sent-%C3%A5-klage/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Åsemor Skrevet 28. januar 2004 Del Skrevet 28. januar 2004 Fra forbrukerkjøpsloven: " Dersom det foreligger en mangel ved tingen, må forbrukeren innen rimelig tid etter at han eller hun oppdaget eller burde ha oppdaget den, gi selgeren melding om at han eller hun vil påberope seg mangelen (reklamasjon). Denne fristen for å reklamere kan aldri være kortere enn to måneder fra det tidspunkt da forbrukeren oppdaget mangelen. Reklamasjon må senest skje to år etter at forbrukeren overtok tingen." Her har du hele loven: http://www.lovdata.no/all/hl-20020621-034.html Du må nesten bare høre der du kjøpte den, men du står nok ikke _veldig_ sterkt, hvis de ikke sier seg villig til å bytte med en gang. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/134509-produksjonsfeil-for-sent-%C3%A5-klage/#findComment-832902 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.