Gå til innhold

Sosial stønad

Anbefalte innlegg

Ulv I Faarikaal
Skrevet

Definer en MANN :P

Rent fysiologisk: omtrent som Karlsson På Taket.

• Svar 46
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Pappa Bjørn

11

• Ulv I Faarikaal

6

• soleil

5

• Mistera

5

Mest aktive i denne tråden

Gjest heldigvis ikke sosialklient
Skrevet

"Hallo, hvemses skattepenger er det egentlig denne sosialklienten bidrar med?"

Er jo mange sosialklienter som har betalt mye skatt i årevis før de ble avhengige av sosialhjelp.

Kjenner en mann som hadde en høy stilling med høy lønn(og han betalte derfor massevis i skatt) i 36 år. Så kom det nedgangstider i bransjen han jobbet i. Han mistet jobben og dermed posisjonen i "vennekretsen". Kona taklet det ikke og forlot han. Han taklet også det hele dårlig og begynte å drikke. Pengene forsvant fort og i en periode flyttet han rundt hos de av vennene som han ikke hadde mistet. Nå lever han på sosialstønad til tross for at han har bidratt med mange flere skattekroner enn de aller fleste...

Skrevet

Definer en MANN :P

Med alt dem grisepraten du kommer til meg med må vel i alle fall jeg være et mannfolk i dine øyne...*L*

Ulv I Faarikaal
Skrevet

Svarte, det tenkte jeg ikke på.*L*

Nå kan du irritere deg over at dere har noe felles?

Skrevet

Vel, selvsagt kan jeg være ironisk, men det er vel gjerne at det tilpasses litt i forhold til hva tråden handler om. Noen ganger er alvor å foretrekke.

Når det gjelder dine spørsmål om Sør kontra meg selv er det ikke annet å si enn at jeg ikke kan fordra vedkommende eller vedkommendes måte å oppføre seg på, og jeg ønsker å fremstå som det stikk motsatte av ham. Du kan gjerne finne motsetningene, men ikke likhetene, som jeg tror og håper det er svært få av.

En diskusjon hvor voksne mennesker sidestiller levende og døde ting/ dyr, er ikke for meg alvorlig.

Jeg har vel ikke sett noe annet likhetstrekk mellom deg og Sør enn at begge to prøver og fremsette sosialt engasjement begrunnet i hver for dere humanistisk ståsted.

Hvem som bommer eller treffer mest er vel øyet som ser. Men jeg har jo selvsagt min mening om det da :-)

Skrevet

Med alt dem grisepraten du kommer til meg med må vel i alle fall jeg være et mannfolk i dine øyne...*L*

Duh.. jeg liker å suge på nøttene utenpå. Er så salt og godt.Er det normalt?

Pistasjnøtter asså.

Skrevet

Åh, da har jeg sett'n! :P

Ulv I Faarikaal
Skrevet

Åh, da har jeg sett'n! :P

I min aldersgruppe er det mange av dem.

Skrevet

En diskusjon hvor voksne mennesker sidestiller levende og døde ting/ dyr, er ikke for meg alvorlig.

Jeg har vel ikke sett noe annet likhetstrekk mellom deg og Sør enn at begge to prøver og fremsette sosialt engasjement begrunnet i hver for dere humanistisk ståsted.

Hvem som bommer eller treffer mest er vel øyet som ser. Men jeg har jo selvsagt min mening om det da :-)

Joda, det kan du si, at vi begge reflekterer vårt ståsted, men det er vel litt måten det gjøre på da... Dersom Sør er den samme i RL som han er på nett ville jeg eksempelvis aldri stått nær han i en drosjekø lørdagskvelden...*L*

Skrevet

Nå kan du irritere deg over at dere har noe felles?

Det kommer til å gnage godt ja....*L*

Skrevet

Er jo mange sosialklienter som har betalt mye skatt i årevis før de ble avhengige av sosialhjelp.

Kjenner en mann som hadde en høy stilling med høy lønn(og han betalte derfor massevis i skatt) i 36 år. Så kom det nedgangstider i bransjen han jobbet i. Han mistet jobben og dermed posisjonen i "vennekretsen". Kona taklet det ikke og forlot han. Han taklet også det hele dårlig og begynte å drikke. Pengene forsvant fort og i en periode flyttet han rundt hos de av vennene som han ikke hadde mistet. Nå lever han på sosialstønad til tross for at han har bidratt med mange flere skattekroner enn de aller fleste...

Du har helt sikkert rett, livet kan snu for alle.

Det er ikke dette som er problemet, det er at noen mener at egne utgifter er mer høyverdige enn andres utgifter.

Skrevet

Pistasjnøtter asså.

Jo, jeg liker også det du beskriver der, men jeg liker virkelig pistasjnøttene, jeg snakker ikke i metaforer sånn som deg!*L*

Nå må jo en stakkar gå å være redd for å treffe deg i en mørk bakgate med tanntråd og nøtteknekker.

Skrevet

Mangler bare proppellen jeg...

Ulv I Faarikaal
Skrevet

Pistasjnøtter asså.

Det minner meg om hu kona til golfspillern, som kysset ballene hans før han skulle spille konkurranse. For å bringe ham lykke. Da tenkte jeg at han sannsynligvis ville komme for sent til konkurransen, men sikkert lykkeig. Helt til hun sa: golfballene altså.

Ulv I Faarikaal
Skrevet

Mangler bare proppellen jeg...

Jeg også.

Skrevet

Syns det var et godt poeng du hadde her. Livet og økonomien kan snu fort. Det virker som de fleste (moralister) tror de er forskånet fra livets berg og dalbaner, men jeg sier bare: ikke vær så sikker, plutselig er det din tur...

Det er ikke alt man kan planlegge eller forsikre seg mot. Man kan ikke kontrollere sitt eget liv 100 %.

Skrevet

Syns det var et godt poeng du hadde her. Livet og økonomien kan snu fort. Det virker som de fleste (moralister) tror de er forskånet fra livets berg og dalbaner, men jeg sier bare: ikke vær så sikker, plutselig er det din tur...

Det er ikke alt man kan planlegge eller forsikre seg mot. Man kan ikke kontrollere sitt eget liv 100 %.

Hei soleil

Long time no see, oppfatter du meg som en moralist i denne tråden?

Skrevet

Hei soleil

Long time no see, oppfatter du meg som en moralist i denne tråden?

Heisann.

Kan ikke si jeg har hengt meg opp i dine synspunkter, nei.

Generelt så syns jeg at innlegg om bruk av økonomiske ordninger som trygd og sosialhjelp pleier å være preget av misunnelse og moralisering på dette forumet.

Natti natt.

Skrevet

Joda, for noen er studenter, andre er hjemmemødre, noen er arbeidsledig med partner som betaler, andre er uføretrygdet, noen går på attføring, noen er pensjonister, andre er dagrivere.... hadde jeg glemt noen da, siden du drar alle over en kam, mener jeg?

Skrevet

Ja det er jo poenget mitt det da :-)

Noen trenger hund, det skal de fortsatt kunne ha selv om de blir/ er sos. klienter.

Men det oste jo av dårlig skjult misunnelse i hovedinnlegget. Sånn liksom er det ikke urettferdig at min vennine som også går på sosialen kan ha hund, mens jeg ikke får meg ny jakke.

Viss du skjønner.

Litt sånn alle er like liksom. Er du sos. klient da har du bruk for liten hybel, brød, litt pålegg og klær fra Cubus.

Har du hund, nei fysj og fysj, de pengene skal samfunnet heller bruke til skattelette til de borgelige.

Jeg trodde egentlig både pappa Bjørn og Sør var sosialister og ikke kapitalister, men jeg tok feil :-(

Ok så du mener at menneskeverd er lite verdt?

Å sitte på en hybel når du er f.eks 56 år, du kan ikke ha barnebarna på besøk en gang, du har måtte tatt livet av hunden din fordi du ikke har "rett" til å ha hund, du er i en nedgangs periode der du kansje har mistet mye av verdi i livet ditt ( mann, partner, mor, far, barn osv)

I tillegg mister du da huset, vennene dine, fordi du må flytte, bil kan du ikke ha, det er det første kreditorene tar.... osv osv osv....

Mener du virkelig at desse har det bedre på en hybel? Sorry men jeg haddde gitt opp!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...