Gå til innhold

Sosial stønad

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ok så du mener at menneskeverd er lite verdt?

Å sitte på en hybel når du er f.eks 56 år, du kan ikke ha barnebarna på besøk en gang, du har måtte tatt livet av hunden din fordi du ikke har "rett" til å ha hund, du er i en nedgangs periode der du kansje har mistet mye av verdi i livet ditt ( mann, partner, mor, far, barn osv)

I tillegg mister du da huset, vennene dine, fordi du må flytte, bil kan du ikke ha, det er det første kreditorene tar.... osv osv osv....

Mener du virkelig at desse har det bedre på en hybel? Sorry men jeg haddde gitt opp!

Ehe, nå tror jeg det glipper for deg når det gjelder lesinga/ tolkinga av hva jeg skriver.

Hvor er det det glipper for deg?

Du tillegger meg jo meninger jeg overhodet ikke har skrevet, i reneste Sør stil. Jeg skriver jo det stikk motsatte av hva du tydeligvis oppfatter.

Greit å føle seg truffet, men det kan være lurt å ikke bli overivrig og istedet lese hva som faktisk står.

• Svar 46
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Pappa Bjørn

11

• Ulv I Faarikaal

6

• soleil

5

• Mistera

5

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

"Jeg vil nok tippe at sosialen casher ut for mange ADSL- oppkoblinger og p.C- er blant flere Dolere. Noe annet ville være helt utenkelig siden det er en del som tilbringer hele dagen her inne."

Nå var det dette jeg siktet til, om du ikke vet grunnen til at folk sitter her inne så kan du ikke komme med slike utsagn...

Men for å svare på et spørsmål som du igrunnen ikke har noe med; Jeg er student, er syk fortiden, jeg går ikke på skole med 40 i feber, har bronkitt, det eneste jeg orker å gjøre er å sitte forran PC`n som forøvrig er betalt av undertegnede selv... Dessuten sitter JEG 28 år gammel, på en pitteliten hybel i et studenthus, uten mat med med universitetstilkobling som gjør at jeg kan være på nettet 24 timer i døgnet om jeg vil!

Hvor det glapp for meg lurer du på.... på det første innlegget ditt!!!

Skrevet

"Jeg vil nok tippe at sosialen casher ut for mange ADSL- oppkoblinger og p.C- er blant flere Dolere. Noe annet ville være helt utenkelig siden det er en del som tilbringer hele dagen her inne."

Nå var det dette jeg siktet til, om du ikke vet grunnen til at folk sitter her inne så kan du ikke komme med slike utsagn...

Men for å svare på et spørsmål som du igrunnen ikke har noe med; Jeg er student, er syk fortiden, jeg går ikke på skole med 40 i feber, har bronkitt, det eneste jeg orker å gjøre er å sitte forran PC`n som forøvrig er betalt av undertegnede selv... Dessuten sitter JEG 28 år gammel, på en pitteliten hybel i et studenthus, uten mat med med universitetstilkobling som gjør at jeg kan være på nettet 24 timer i døgnet om jeg vil!

Hvor det glapp for meg lurer du på.... på det første innlegget ditt!!!

Joda jeg kan komme med slike utsagn, det er ikke vanskelig i det hele tatt.

Statistisk er mange Dol -brukere mottakere av sosialtjenester.

MEN du har ikke fått med deg trådens intensjon viss du har forstått det slik at jeg har nedvurdert mottakere av slik støtte. Tvertimot.

Da må du lese i tråden, så vil du se at det er misunnelse som er temaet.

Skrevet

Joda jeg kan komme med slike utsagn, det er ikke vanskelig i det hele tatt.

Statistisk er mange Dol -brukere mottakere av sosialtjenester.

MEN du har ikke fått med deg trådens intensjon viss du har forstått det slik at jeg har nedvurdert mottakere av slik støtte. Tvertimot.

Da må du lese i tråden, så vil du se at det er misunnelse som er temaet.

da burde du heller startet tråden på en annen måte, da det som regel er det første man leser, og reagerer på...

Men du kan ikke bare anta at folk her inne er sosialklienter bare fordi de har tid til å sitte her inne... da prater man om misunnelse!

Skrevet

da burde du heller startet tråden på en annen måte, da det som regel er det første man leser, og reagerer på...

Men du kan ikke bare anta at folk her inne er sosialklienter bare fordi de har tid til å sitte her inne... da prater man om misunnelse!

Det er hovedinnlegget/ starten som skaper nyskjerrighet.

Til andre delen av innlegget er det vel bare å konstatere at det neppe vil være noe håp om at du tar trådens intensjon og mening. Det ligger vel bare ikke for deg.

Tror du sånn generelt at alle er ute etter alle?

Gjest Pricilla
Skrevet

Ingen som betaler en dritt for meg i hvert fall... Verken hund eller pc - det betaler jeg selv...

Samma hva sosialklinter bruker pengene på, bare de bruker dem på å leve og virkelig har brukt for stønad.. Og ikke utnytter systemet.

Selv kunne jeg aldri tenkt meg å ikke jobbe og sitte på ræva hjemme hver dag...

Skrevet

Det er hovedinnlegget/ starten som skaper nyskjerrighet.

Til andre delen av innlegget er det vel bare å konstatere at det neppe vil være noe håp om at du tar trådens intensjon og mening. Det ligger vel bare ikke for deg.

Tror du sånn generelt at alle er ute etter alle?

Ok, nå vet jeg hvem du er....

Ergo misslykket eller hva alle dine nick er, jeg gidder hverken å la meg provosere eller diskutere med deg...

Du har tatt tråden og brutt den opp med påstander som ikke er der, dette gidder jeg ikke

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...