Gå til innhold

Bilde av kjeltringene i lokalavisa, gapestokk?

Anbefalte innlegg

Ulv I Faarikaal

På Ringerike foreslås det å publisere navn og bilde av dømte forbrytere i lokalavisen. Dette er ikke mulig å få til etter gjeldende regler.

Du kan si at det er i konflikt med personvernet, men ofrene har jo ingen krav på personvern. I store drapssaker blir ofre og etterlatte fotografert og satt på trykk uten at noen reagerer.

Hvorfor skal da kriminelle vernes og beskyttes?

Fortsetter under...

• Svar 70
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Scholar

30

• mrxx

14

• Ulv I Faarikaal

8

• Tusj

6

Mest aktive i denne tråden

Annonse

Tanken var, rett etter at dommen er falt. At det skal avskrekke de som ikke er blitt kriminelle enda.

Jeg kan ikke tro at en slik praksis vil virke avskrekkende -- kriminalitet utføres gjerne i affekt, i påvirket tilstand etc.

Man skulle jo tro at dødsstraff ville virke preventiv -- så er ikke tilfellet.

Videre: det vil nærmest bli umulig å vende tilbake til samfunnet etter endt straff.

Alt i alt ser jeg altså ikke noen hensikt med å vise bilde av kriminelle -- noe annet er i forbindelse med etterlysning.

Men ønsker vi å bringe pedofile tilbake til samfunnet etter endt straff?

Ønsker vi de ikke heller kukløse?

Vel... Pedofile kvinner ER alt "kukløse".

Og jeg tror nok at flertallet av tenkende mennesker i Norge IKKE ønsker en slags rigid sharia-lovgiving.

Jeg foreslår at vi hever debatten fra ditt lavmål og opp til et faglig forsvarlig nivå.

En kan selvsagt drepe alle som blir dømt for pedofili, sperre dem inne for alltid etc.

I dag anser vi pedofili som en sykdom. Og syke mennesker bør man helbrede, ikke skamfere.

Og jeg tror nok at flertallet av tenkende mennesker i Norge IKKE ønsker en slags rigid sharia-lovgiving.

Jeg foreslår at vi hever debatten fra ditt lavmål og opp til et faglig forsvarlig nivå.

En kan selvsagt drepe alle som blir dømt for pedofili, sperre dem inne for alltid etc.

I dag anser vi pedofili som en sykdom. Og syke mennesker bør man helbrede, ikke skamfere.

"I dag anser vi pedofili som en sykdom. Og syke mennesker bør man helbrede, ikke skamfere"

Er pedofili definert som en sykdom?

"I dag anser vi pedofili som en sykdom. Og syke mennesker bør man helbrede, ikke skamfere"

Er pedofili definert som en sykdom?

Ja. Det vil jeg si. Eller kanskje mer presist: pedofili skyldes en psykisk forstyrrelse. Ingen normale mennesker er pedofile.

Men kanskje du ikke anser pedofili som et uttrykk for en sykdom?

Ja. Det vil jeg si. Eller kanskje mer presist: pedofili skyldes en psykisk forstyrrelse. Ingen normale mennesker er pedofile.

Men kanskje du ikke anser pedofili som et uttrykk for en sykdom?

Jeg tror jeg vil kalle det en psykisk forstyrrelse.

Annonse

Det er forskjell på å ønske det og å gjøre det. når ble diskusjonene på Dol åpent faglig høyverdige?

Ulv I Faarikaal

Hvor i ICD-10 finnes diagnosen?

Sitat:

Årsaken bak pedofili er ikke klar. Flere velger å kalle pedofili for en sykdom. Enkelte hevder at det er en hormonell ubalanse som er årsaken, mens andre heller mot oppvekstmiljø.

Vet ikke, hukommelse. Vet ingenting om det.

:-)

Jeg tror jo selvsagt også pedofile må være syke. Det er ikke det, men har vi råd til å ta sjangser med slike sykdommer? Nei, det har vi ikke.

De må tvangsmedisineres som kasterasjon, til beste både for seg selv og omgivelsene.

Ulv I Faarikaal

:-)

Jeg tror jo selvsagt også pedofile må være syke. Det er ikke det, men har vi råd til å ta sjangser med slike sykdommer? Nei, det har vi ikke.

De må tvangsmedisineres som kasterasjon, til beste både for seg selv og omgivelsene.

Jeg tror absolutt problemet sitter i hodet. Det øverste.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...