Gjest liitta Skrevet 29. januar 2004 Del Skrevet 29. januar 2004 Hei. Nå trenger jeg noen gode råd fra dere. Har en liten på 1 mnd. Han spiser "hele døgnet"! Han virker sulte - og nå spiser han ofte hver time. Jeg har prøvd å la det gå to timer imellom, og dette går i perioder av døgnet. Noen ganger går det 3 timer (natta) Det er også av og til han blir helt "rar", og så kommer det en flom av melk og slim - ca 1-2 dl. Er det normalt å gulpe så mye? Dette kan skje ca 1-2 ganger pr døgn hver dag. Virker nesten som han kaster opp. Har nok fått for mye mat, men det kan skje rett etter måltid, men også 2 timer etter måltid. Og etter dette blir han alltid sulten etterpå. Noen som kjenner seg igjen og har noen råd? Hvor ofte bør jeg amme? Han er heller ikke rolig mellom måltidene, men jeg må stort sett trøste han. Han virker rett og slett ikke fornøyd. Har han vent seg til tette måltid som ikke metter han eller? Helsestasjonen har ingen råd. Helsesøster sa jeg skulle vente 3 timer imellom måltida.. men det er jo umulig å klare det. han skriker og er tydelig sulten. Hun anbefalte ammete, men det ble ikke bedre av det. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/134589-hyppige-m%C3%A5ltid-hjelp/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mother of three Skrevet 30. januar 2004 Del Skrevet 30. januar 2004 Hyppige måltider for små babyer er normalt. Magesekken er liten, og rommer ikke allverdens. Morsmelka er sunn god, men lettfordøuelig. Hodet (hjernen) er stor i forhold til resten av kroppen, og krever mye energi. Og siden magesekken ikke rommer allverdens i begynnelsen blir det hyppig mating... Men det blir bedre. Han vokser seg til. Og spiser mer pr måltid etter hvert. Og da kan det gå lengre mellom måltidene. Så lenge vektøkningen er fin er det "bare" å fortsette som nå. Ta vare på deg selv oppi det hele, og legg deg ned og hvil så ofte du kan. Så du ikke blir så sliten. Lykke til. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/134589-hyppige-m%C3%A5ltid-hjelp/#findComment-835219 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mother of three Skrevet 30. januar 2004 Del Skrevet 30. januar 2004 Hyppige måltider for små babyer er normalt. Magesekken er liten, og rommer ikke allverdens. Morsmelka er sunn god, men lettfordøuelig. Hodet (hjernen) er stor i forhold til resten av kroppen, og krever mye energi. Og siden magesekken ikke rommer allverdens i begynnelsen blir det hyppig mating... Men det blir bedre. Han vokser seg til. Og spiser mer pr måltid etter hvert. Og da kan det gå lengre mellom måltidene. Så lenge vektøkningen er fin er det "bare" å fortsette som nå. Ta vare på deg selv oppi det hele, og legg deg ned og hvil så ofte du kan. Så du ikke blir så sliten. Lykke til. annen ting jeg erfarte med nr 2 var at han hadde mye luft. Noen ganger la jeg meg ned og lot han ligge på magen min. Med sin mage mot min mage. Jeg lå og hørte musikk, og nøt nærværet av den lille. Han døset, og evt luft kom veldig greit ut på denne måten. Ble han veldig skrikende og ikke ville roes på kvelden, hjalp det ofte å skru vannet (!!) på. han ble distrahert av lyden og roet seg. Jeg roet meg også da, og rolig kunne jeg legge han. Han kunne også roes av støvsugerens monotone lyd... Noen ganger virket han sulten når han i virkeligheten var trøtt. Da hjalp gjerne tingene nevnt over. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/134589-hyppige-m%C3%A5ltid-hjelp/#findComment-835223 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.