Gå til innhold

Hvor viktig er det med nettverk rundt seg?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Pricilla

Det betyr alt! Uten nettberket ville jeg følt meg ensom, og hadde ikke vært den jeg er i dag.. Man lærer så lenge man lever.

Nettverket mitt er først og fremst jobben, har avdelinger i hele landet. Er flere timer på jobb enn hjemme i våken tilstand.. Ser kollegaen emer enn samboeren min. Så er det familien min og venner. (Og DOL ; ) Har lært mye her.. men er vel ikke noe nettverk).

Gjest ChiengMai

For meg og min familie har nettverket rundt alt å si for trivsel. Nettverket består av de beste vennene våre (der en del av dem er våre nærmeste naboer også) og den delen av familien som bor å nærheten. Vi treffes jevnlig og har det alltid trivelig sammen.

Gjest shhhhhhhh

Jeg har nettverk på jobben, familien og venner.

Ett godt nettverk er alfa og omega. Den som ikke har klart å skaffe seg det er egentlig veldig ensom. Spesielt om det skjer noe.

Mvh

Det er forskjell på alene og ensom.

Ekelte er sterkere enn andre, og det finnes de som virkelig trives i sitt eget selskap.

Kizza1365380506

Ekelte er sterkere enn andre, og det finnes de som virkelig trives i sitt eget selskap.

Ja det er det. Man kan være ensom i store forsamlinger og i store byer. Skjønner ikke hva det hadde med mitt innlegg å gjøre. Man har jo behov for ett nettverk selvom man er alene. Det er nettopp når noe skjer at man trenger dette nettverket. Enten man er alene eller ei.

Mvh

Annonse

Det å trives i eget selskap har ingen ting å gjøre med mangel på nettverk. Vennskap og familiebånd har ingen sammenheng med hvor ofte man snakker sammen. Jeg trives utmerket i eget selskap, og har ikke problemer med å reise rundt alene og gjøre mange hyggelige ting alene. Det er selvalgt, og har ingenting med ensomhet å gjøre. Ensom er jeg når vennene eller nettverket svikter. Nettverket har jeg behov for når jeg er syk f.eks., når jeg har behov for menneskelig kontakt og det har jeg i mange sammenhenger. Nettverket mitt er ikke for å vise for andre hvor sosialt vellykket jeg er, men for å være til støtte for meg i livets vanskeligheter.

Gjest Shhhhhhh

Det å trives i eget selskap har ingen ting å gjøre med mangel på nettverk. Vennskap og familiebånd har ingen sammenheng med hvor ofte man snakker sammen. Jeg trives utmerket i eget selskap, og har ikke problemer med å reise rundt alene og gjøre mange hyggelige ting alene. Det er selvalgt, og har ingenting med ensomhet å gjøre. Ensom er jeg når vennene eller nettverket svikter. Nettverket har jeg behov for når jeg er syk f.eks., når jeg har behov for menneskelig kontakt og det har jeg i mange sammenhenger. Nettverket mitt er ikke for å vise for andre hvor sosialt vellykket jeg er, men for å være til støtte for meg i livets vanskeligheter.

Jeg er enig.

Ja det er det. Man kan være ensom i store forsamlinger og i store byer. Skjønner ikke hva det hadde med mitt innlegg å gjøre. Man har jo behov for ett nettverk selvom man er alene. Det er nettopp når noe skjer at man trenger dette nettverket. Enten man er alene eller ei.

Mvh

Pussig nok er det nettverket som svikter når en har det vanskelig. De overfladiske vennene er der plutslig ikke lenger.

Kizza1365380506

Pussig nok er det nettverket som svikter når en har det vanskelig. De overfladiske vennene er der plutslig ikke lenger.

Nei, de overfladiske. Jeg har en veldig god venn som gav meg ett godt råd da jeg var sykest. Han sa jeg ikke måtte bruke energi på mennesker som ikke var verdt det. Det er ett råd jeg har fulgt. Det viser seg at mitt nettverk fungerte veldig godt både på jobb og i familien.

Jeg mener overfladiske venner ikke er en del av nettverket. Da rakner det. Men av og til må det en krise til for å klare å sortere. Det raknet heldigvis ikke for meg de sterkeste tråene klarte å holde sammen og dra meg tilbake til jobb.

Mvh

Gjest nettverk

Nei, de overfladiske. Jeg har en veldig god venn som gav meg ett godt råd da jeg var sykest. Han sa jeg ikke måtte bruke energi på mennesker som ikke var verdt det. Det er ett råd jeg har fulgt. Det viser seg at mitt nettverk fungerte veldig godt både på jobb og i familien.

Jeg mener overfladiske venner ikke er en del av nettverket. Da rakner det. Men av og til må det en krise til for å klare å sortere. Det raknet heldigvis ikke for meg de sterkeste tråene klarte å holde sammen og dra meg tilbake til jobb.

Mvh

Tenker folk bevisst på at de skal lage seg et nettverk eller bare skjer det at man får venner. Man kan vel ikke bare forvente at folk kommer til en, man må vel gjøre noe selv også?

Kizza1365380506

Tenker folk bevisst på at de skal lage seg et nettverk eller bare skjer det at man får venner. Man kan vel ikke bare forvente at folk kommer til en, man må vel gjøre noe selv også?

Det er en kjempejobb. Jeg har bygd opp mitt nettverk på jobben over mange år. Tatt vare på de som gir meg like mye igjen som jeg gir dem. Og forkastet dem som ikke gir meg noe. Man må satse og man bommer veldig ofte. Det holder med å ha 3-4 stykker. Jeg tar kontakt med dem om de blir syke, sender gjerne bare melding. Ser om det blir gjengjeldt når jeg er syk. Blir det ikke det så er ikke den personen så veldig mye å ta vare på. Osv. Man må satse for å vinne her som med alt annet.

Jeg tror ikke de fleste er så veldig ops på nettverket. Ikke fokusert på det men merker om man har det dersom det skjer noe, slik det gjorde med meg. Nettverket holdt og de klarte å få meg tilbake på jobb igjen.

Nå er jo jeg såpass gammel at jeg bør kunne en del om mennesker men jeg bommer stadig vekk jeg og.

Dette ble kanskje litt rotete, men jeg håper du forstår. Enkelte er så heldige at nettverket bare fungerer uten 100% sikker kan du ikke være før det skjer noe.

Klem fra

Annonse

Ja, jeg har et godt nettverk rundt meg. først og fremst mann, mine barn, mine foreldre og mine svigerforeldre. Alle disse har jeg god kontakt med.

I tillegg kommer min søster med sin familie. Vi er ikke så veldig nære, men føler sterkt at vi hører sammen likevel.

Jeg har 4-5 veldig gode venninner, og mange andre venner. Mannen min og jeg er med i en samtalegruppe annenhver uke, der vi er fire par + tre single, og vi har blitt veldig tett knyttet til hverandre.

Kollegaene ser jeg selvsagt mye, men det er ikke de jeg betror meg til. Men selsagt betyr de en god del for meg de og.

Mannen min har 2-3 gode kamerater. De betyr mye for ham. AKkurat nå er han og den ene på Kvitfjell og Hafjell og renner telemark i fire dager. Jeg og 4-5 venninner skal på hyttetur om en måned.

For meg er det viktig å kunne betro meg til noen, diskutere, lytte, gi råd. Det gjør livet rikere, og enklere å leve!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...