Mustrum Ridcully Skrevet 31. januar 2004 Del Skrevet 31. januar 2004 Excel og Access er jo to forskjellige ting da, egentlig. Førstnevnte er et regneark program og sistevnte er en (dårlig) database. "......................" Access er IKKE en dårlig database. Access er en meget bra database - til sitt formål (små databaser med inntil 20000 rader per tabell). Det er flere gode argumenter for å bruke Access: - Det følger med MS Office, så mange har det - Access støtter eksport av data til en mengde forskjellige formater, bl.a. ulike tekstfilformat, ODBC (som lar deg eksportere til alle kjente store databaseservere, til og med til MySQL dersom du får ODBC driveren til å funke) - En Access database er enkel å oppskalere til MSDE (gratis lettversjon av MS SQL Server som støtter inntil 10 samtidige brukere), dersom man får problemer med ytelsen - Access kan også oppskaleres til MS SQL Server, som nå er blitt så bra at den banker Oracle i flere tester - Access er et RAD verktøy (Rapid Application Development). Dvs. at det er svært enkelt å lage en applikasjon på svært kort tid. - Det er enkelt å lage skjemaer og rapporter i en visuell designer. - Det er også enkelt å designe tabeller og relasjoner visuelt. - Access benytter Visual Basic (veldig mange som kan det) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/134652-dagb%C3%B8ker-i-database/page/2/#findComment-835655 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kengun Skrevet 2. februar 2004 Del Skrevet 2. februar 2004 Takk til dere som har svart. Vel, Access har jeg ingen erfaring med, men får kanskje lukte litt på det da, og prøve å sette meg litt inn i det. Exel tror jeg at jeg skygger unna foreløpig. Har litt skrekk for det programmet ; ) Vel, hvis du har skrekk for Excel så er nok ikke Access noe enklere for deg. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/134652-dagb%C3%B8ker-i-database/page/2/#findComment-837207 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.