Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

I dag var vi endelig kommet til siste post på papirinnsamlingen før søknaden sendes AF/Kina - helseattestene.

Overraskelsen var stor da urinprøven min viste spor av blod og legen derfor ikke kunne krysse ut denne på skjemaet som "normal". En prøve jeg leverte i fjor høst hadde også vist spor av blod, leste legen ut av journalen. Dette fikk ikke jeg beskjed på det aktuelle tidspunktet. Nå må jeg levere inn ny urinprøve til uka, som skal dyrkes. Hun nevnte urografi og cystoskopi som videre undersøkelser.

Dette var en forferdelig nedtur, skulle gjøre ferdig billedpresentasjonen i helgen og levere alt på mandag til AF.

Nå sitter vi her med en forferdelig tom følelse innvendig og det første som slår meg er kongens "blod i urinen". Har søkt litt på nettet, men ble ikke akkurat så veldig beroliget.

Har mest lyst til å grine.

Huff :o(

Skrevet

Jeg ble veldig trist når jeg leste dette. Husker selv spenningen med helseattest og legeundersøkelse. Har ikke ord for hva du måtte oppleve nå...... Likevel håper jeg du får rask tilbakemelding på neste prøve og at alt ordner seg til slutt. Sender deg varme tanker, det vet jeg du trenger.

En medfølende!!!

Skrevet

Uff, dette var litt leit. Håper det går i orden med prøvene raskt og at du er frisk så dere kommer dere videre :-)

lykke til!

Lengsel1365380312
Skrevet

Så utrolig trist å lese! Kan bare tenke meg hvor vondt og vanskelig dere har det nå. Men hold motet oppe! Plutselig får du gode resultater, og vips! så sendes papirene fortere enn du aner til Kina!

Tenker på deg!

Trøsteklem og god helg tross alt fra

Skrevet

Kjære Zitrus!

Jeg vet nesten ikke hva jeg skal skrive.

Skulle ønske jeg kunne si akuratt di rette ordene, men di finnes ikke nå.

Jeg tror nok helt sikkert at alt går flott, men det siste man trenger på toppen, er en slik "utsettelse".

Jeg skal tenke masse på deg i dagene som kommer.

Mange gode trøste klemmer fra meg.

Ps. Det er lov og sette seg ned og grine;o) om man vil.

Gjest tante turi
Skrevet

Jeg ble veldig trist når jeg leste dette. Husker selv spenningen med helseattest og legeundersøkelse. Har ikke ord for hva du måtte oppleve nå...... Likevel håper jeg du får rask tilbakemelding på neste prøve og at alt ordner seg til slutt. Sender deg varme tanker, det vet jeg du trenger.

En medfølende!!!

Det er litt blod i urinen din sa legen også til meg, men det har du hatt før også og det er ikke noe farlig,Det at det er spor av blod i urin behøver ikke være noe spesielt for damer. Så jeg tenker at det er like dann for deg zitrus.Mulig en bitteliten urinvegsinfeksjon.

Skrevet

At man har blod i utinen MÅ ikke bety at det er alvorlige ting på gang. Jeg ble undersøkt på sykehus selv på dette grunnlaget for et par år siden, og etter å blitt sjekket "både her og både der" konkluderte legene med at alt var ok. "Sjefsurologen" sa også at 10-15 % av oss har blod i urinen innimellom uten at det er noen "bevislig" syklig årsak til det.

Det er klart man blir veldig trist og ganske stressa når det er store ting som en adopsjon som står på spill. Men prøv å se på det "bare" som en forsinkende faktor, inntil det motsatte er bevist. Lykke til!

Colombiamamma
Skrevet

Det var triste nyheter :-( Det er altid leit når man får utsettelser i adopsjonsprosessen.

Som flere skriver her så trenger det ikke være noe alvorlig med blod i urinen. Håper legen snart kan skrive ut legeattesten til dere og at papirene snart er på vei til Kina.

XXXXXXXXXXXXXX for deg!

Trøsteklem fra

Skrevet

Så kjedelig, skjønner veldig godt at en slik utsettelse tar på, og på toppen får du en bekymring om at noe er alvorlig galt.

Nå er det røykende menn over 60 år som stort sett rammes av kongens sykdom, og den gruppen tilhører du ikke. Ville ikke bekymret meg så mye for akkurat det. Og de aller fleste tilfeller av blod i urinen er harmløse - prøv å huske det også.

Krysser fingrene for at alt går bra, og at du snart får hygglige nyheter om at du er frisk som en fisk !

Skrevet

Å nei. Får håpe at de finner ut av det ganske snart og at det ikke er noe alvorlig. Det er jo utrollig kjedelig at de skal oppdage slikt akkurat nå. Krysser fingrene for at vi framdeles kommer i samme gruppen. Vi fikk sendt inn alle papirene våre til Adopsjonsforum i dag.

Har ikke så mye erfaring med blod i urinen men vår datter hadde det ved første kontroll i Norge. Da de tok ny prøve 2 uker senere så var den helt OK. Sykehuset sa at det var slik som kunne oppstå hvis man hadde en infeksjon av noen slag. Hun hadde ikke urinveisinnfeksjon.

Håper alt ordner seg for dere!!

Skrevet

Så trist zitrus

Håper du vil få svar fort og at alt er bra med deg.

Lykke til!

Masse klemmer fra

Skrevet

Kjære zitrus !!!

Sååå utrolig trist å høre at dette skulle skje deg !! Som flere her skriver så trenger det jo ikke å være noe galt, men skjønner jo at du kan være redd. -Og i allefall er det jo skikkelig ergelig at dere må vente for å få en ok legerapport. Håper virkelig at alt ordner seg i rekord fart !!!!!!!!

Kjempetrøsteklem fra

Skrevet

Kjære deg.

Skjønner godt at dette må være en fryktelig nedtur. Vi får håpe at neste prøve er iorden og at alt ordner seg til det beste. Krysser fingre for deg.

Trøstehilsener fra

Gjest Godt mot!
Skrevet

Jeg har også hatt blod i urinen, legen tok det helt med ro for det er visst ganske vanlig. En ny blodprøve noen uker etterpå var helt fin. Kan være rester av en urinveisinfeksjon feks. Dette bare til beroligelse.

Spør legen om det er noe du kan ta, feks antibiotika, og ta så en ny prøve om noen uker.

Skrevet

Uff så dumt. Mest sannsynlig er det jo ingenting alvorlig, men det er ikke kjekt uansett, verken å ikke vite sikkert hva det er, eller å bli forsinket i prosessen.

Lykke til - det ordner seg nok!

MVH

Skrevet

Hei Zitrus

Dette var utrolig kjedelig. Håper du allerede i dag har kommet i kontakt med lege/sykehus som kan hjelpe deg på veien. Sannsynligvis er det jo ikke noe farlig. Jeg ønsker deg uansett lykke til og takk for hjelpen fra deg til meg så langt.

Skrevet

Hei Zitrus!

Håper at det ordner seg for dere raskt. Skjønner at det er en nedtur for dere når dere stod på trappen til å sende papirene..

Trøsteklem fra

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...