Mamta Skrevet 31. januar 2004 Del Skrevet 31. januar 2004 Er i den situasjonen at jeg går ut i deltidsjobb om etpar mnd. Min kjære skal da (for første gang!) ta ut en større andel av permisjonen og være hjemme med minstegullet. Han gleder seg;) Vi holder på å undersøke mulighetene for tidskonto, men det ser ut til at det er små muligheter da jeg ikke har vært i full jobb før permisjonen startet. Noen som har erfaringer? Hvis tidskonto skjærer seg, må minstegullet starte i barnehage (dersom vi får plass)allerede i september, og da har vi vært hjemme med henne "bare" 8 - 9 mnd. Hun vil være fylt to år, men jeg synes det er så tidlig likevel. Noen som har erfaringer å dele vedr. tidlig barnehagestart? Er dette for tidlig å sende henne "ut i den store verden", altså under ett år etter hjemkomst? Hilsener fra 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/134779-tidlig-barnehagestart-og-ikke-mulighet-for-tidskonto/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
rao Skrevet 31. januar 2004 Del Skrevet 31. januar 2004 Kjære Mamta )) Jeg har ikke noe erfaring med det du spør om, jeg bare vil si at det lureste dere kan gjøre er å følge hjertet deres. Det er jo dere som kjenner deres lillegull, og vet hva slags person hun er- om hun vil takle å være sammen med masse barn i barnehage, eller om det er bedre for hene med litt mindre forhold ?? Det er jo mange som har startet tidlig i barnehage. Noen har det gått helt flott med, og andre har måttet tatt ut barna fra barnehagen igjen. Ville bare gratulere deg med (ny?) jobb. Er helt sikker på at det vil ordne seg til det beste for dere !!! Stor klem fra 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/134779-tidlig-barnehagestart-og-ikke-mulighet-for-tidskonto/#findComment-835611 Del på andre sider Flere delingsvalg…
ahg Skrevet 31. januar 2004 Del Skrevet 31. januar 2004 Kjære Mamta )) Jeg har ikke noe erfaring med det du spør om, jeg bare vil si at det lureste dere kan gjøre er å følge hjertet deres. Det er jo dere som kjenner deres lillegull, og vet hva slags person hun er- om hun vil takle å være sammen med masse barn i barnehage, eller om det er bedre for hene med litt mindre forhold ?? Det er jo mange som har startet tidlig i barnehage. Noen har det gått helt flott med, og andre har måttet tatt ut barna fra barnehagen igjen. Ville bare gratulere deg med (ny?) jobb. Er helt sikker på at det vil ordne seg til det beste for dere !!! Stor klem fra Hei Mamta! Begge våre startet deltid i barnehage allerede et halvt år etter at vi kom hjem. Eldstejenta var 2 og yngstejenta 1,5 år da de startet. Storesøster koste seg glugg ihjel fra første dag. Lillesøster syntes det var morsomt å være med på alt som skjedde i bhg, men det tok en snau måned før hun var helt trygg på at vi kom og hentet henne igjen. Jeg syntes det var litt for tidlig med yngstejenta, men vi fikk altså overraskende tilbud om plass i storesøsters barnehage, som vi fra før av var svært fornøyd med, og der det var lange ventelister på småbarnsavd. Som rao sier, barn er jo så forskjellige, og det er dere som kjenner lillegullet deres. Magefølelsen deres vil sikkert veilede dere når den tid kommer. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/134779-tidlig-barnehagestart-og-ikke-mulighet-for-tidskonto/#findComment-835618 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Indiamum Skrevet 31. januar 2004 Del Skrevet 31. januar 2004 Hei Mamta! Vårt solskinn startet deltid i barnehagen etter 5 måneder hjemme. H*n gikk da på samme avdeling som større søsken. Vi var skeptiske i forhold til tilknytning, men dette har gått kjempefint for vår del. Solskinnet var 28 mnd ved barnehagestart. Nå etter 4 mnd i barnehagen har h*n gått over til heltid. Akkurat nå er vi hjemme etter øre/hals-operasjon og da er misnøyen stor fordi h*n ikke kan gå i barnehagen! Kan jo ikke gi deg noe råd, du kjenner jo best ditt eget barn, men det kan gå bra! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/134779-tidlig-barnehagestart-og-ikke-mulighet-for-tidskonto/#findComment-835708 Del på andre sider Flere delingsvalg…
thaimor Skrevet 31. januar 2004 Del Skrevet 31. januar 2004 Vil bare minne deg på at vår lillebror begynte i park (4 t. pr. dag) etter fem måneder sammen med oss. Han var da 25 mndr. Tror ikke han har tatt skade av det akkurat, eller hva tror du? ;-) Grattis med ny jobb forresten (?) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/134779-tidlig-barnehagestart-og-ikke-mulighet-for-tidskonto/#findComment-836075 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lisette Skrevet 1. februar 2004 Del Skrevet 1. februar 2004 Hei, Vår eldste datter startet i park 2 år og 2 mnd gammel, det hadde da gått 11 mnd etter at vi kom hjem m henne. Det var endel til og fra, hun gikk i park kun etpar måneder, innen parken stengte for sommeren. Vi ønsket å se om hun kunne slå seg til ro sammen med barn og voksne utenfor hjemmet. Må si at det var vel 'vekslende hell'. Før 'parkprosjektet' startet, hadde vi vært i 'åpen barnehage' samt ett semester med musikkurs (begge én dag pr uke). Vi var også mye sammen med barnefamilier, her hjemme eller på besøk. Samme høst, vår datter var da 2,5 år, startet hun i barnehage. Vi hadde en måneds 'overlapping', som vi fikk god bruk for. Det tok en god stund innen hun slo seg til ro i barnehagen, - det var endel til og fra, mye grunnet barnesykdommer, - noe som ikke gjorde det enklere. Jeg vil si det tok ca 3-4 måneder innen hun ' slo seg til ro' i barnehagen, og hun kunne utvide radius til andre enn en vokseperson. De første 3-4 månedene krevet hun en voksen, måtte hele tiden ha en voksen ' i sikte'. Slettes ikke enkelt for avdelingen hun gikk på heller, de fikk ikke noen ekstra ressurser. Vår datter brukte lang tid på å knytte seg til 'fremmede', som hun også brukte tid på når det gjelder oss foreldre. Magefølelsen sa meg dengang at vi måtte ta barnet ut av barnehagen igjen, men i stedet fortsatte vi med kortere dager. Etterhvert ble barnehagen et spennende sted å være, men vi slet litt for å komme dit. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/134779-tidlig-barnehagestart-og-ikke-mulighet-for-tidskonto/#findComment-836219 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mamta Skrevet 2. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2004 Tusen takk for nyttige svar alle sammen, både de positive erfaringene og de mindre positive! Ser jo nå at det ikke blir så "tidlig" barnehagestart som jeg trodde, ettersom fler av dere har gjort det enda tidligere:) Jeg regner med at vi satser på barnehage fra høsten av, under forutsetning av at lillesøster får gå i samme bhg. som storesøster. Så får vi heller "backe ut" dersom det viser seg å gå dårlig. Hilsener fra 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/134779-tidlig-barnehagestart-og-ikke-mulighet-for-tidskonto/#findComment-836953 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.