Gå til innhold

FU hva med skinnsko og skinnhansker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 75
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Dorthe

23

• Goliath

13

• thermos

6

• SierDuDet

4

Mest aktive i denne tråden

Gjest lis@bet

Jeg har 3 skinnjakker, skinnsko, skinnveske.

Er det like mye dyreplageri som ligger bak et skinnplagg som et pelsplagg?

Kommer nok an på dyret skinnet stammer fra. Okseskinn f.eks er jo overskudd etter matslakting. Vi avler ikke okser for skinnets del, ikke som jeg vet hvertfall. :-)

Annonse

Kommer nok an på dyret skinnet stammer fra. Okseskinn f.eks er jo overskudd etter matslakting. Vi avler ikke okser for skinnets del, ikke som jeg vet hvertfall. :-)

Aner ikke hva slags skinn det er, jeg. Men jeg syns skinnjakker er kult. Har sett en dritfin en som jeg skal se om jeg har råd til om noen uker ... *drømme*

Gjest Tristelin@

Bruker bare skinnsko, eller svetter jeg så på føttene!

Skinnveske har jeg et par av, som jeg har kjøpt for en billig penge i syden. Jeg har også skinnlommebok. Skinnhansker har jeg ikke, siden jeg bare legger igjen slike ting når jeg er ute. Hansker, paraplyer og solbriller må være så billige at jeg har råd til å miste dem! Ferdig med det!

Gjest selvsagt

Jeg har selvsagt krokodilleskinnsko og veske, og til vinteren når det er kaldt har jeg noen lekre av mink. Har også minkveske og mink-ørevarmere og innimellom en søt liten rev hengende rundt halsen på meg. Blårevspelsen og skoene er også temmelig lekre.

Hmmm, good point!

Jeg synes skinnjakka mi er råkul, og jeg bruker også hansker av skinn.

Men disse pelsfanatikerne burde strengt tatt holde kjeft dersom de spiser biff. Selv om jeg mistenker at de - helt uberettiget - føler seg gode fordi de tar avstand fra pelsindustrien mens de selv dytter i seg biff på Big Horn. Sterkt.

Hmmm, good point!

Men disse pelsfanatikerne burde strengt tatt holde kjeft dersom de spiser biff. Selv om jeg mistenker at de - helt uberettiget - føler seg gode fordi de tar avstand fra pelsindustrien mens de selv dytter i seg biff på Big Horn. Sterkt.

Goretex er ikke tingen ved alle anledninger :o)

Jeg har selvsagt krokodilleskinnsko og veske, og til vinteren når det er kaldt har jeg noen lekre av mink. Har også minkveske og mink-ørevarmere og innimellom en søt liten rev hengende rundt halsen på meg. Blårevspelsen og skoene er også temmelig lekre.

Så du er også en av dem som går på byen eller i selskap med goretexsko eller plastikksandaler?

Gjest selvsagt

Hmmm, good point!

Sånn som han Bellonafyren som selv forurenser sine omgivelser med rullingsen sin?

Annonse

Jeg har ikke mer enn nødvendig som er laget av skinn. (og ikke spiser jeg kjøtt) Men det er godt mulig at skoa mine er av skinn. Det vet jeg faktisk ikke. Det er noen vanlige vintersko fra Roots... Å kjøpe en skinnsofa har jeg ikke lyst til...

Det er jo greia med å overdrive det med animaslke ting som mange mener ikke er bra. Å ha oppdrett på dyr som går i minimale bur og ikke har det bra, bare for at mennesker skal ha mat og klær. Man trenger jo ikke så mye av det som de skal lage nå for tiden.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...