Gå til innhold

Damer: Spørsmål om eyeliner

Anbefalte innlegg

Gjest Ingen sminkedukke

Har ikke helt peiling på sminking (holder meg stort sett til mascara og noe på leppene), men nå tenkte jeg å prøve ut eyeliner.

Men hvordan tar jeg den på, og hvor (både oppe og nede)? Er det vanskelig å få det til å se OK ut? Er det noe vits i å bruke det?

Og hvilken type er best å bruke?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/134876-damer-sp%C3%B8rsm%C3%A5l-om-eyeliner/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg bruker blyant, og synes det er lettest, min mor derimot sverger til sånn med pensel...

Du må holde øyet helt lukket, og strekke det litt, og så bruke blyanten helt inntill øyevippene. Krever såklart endel øving, i begynnelsen blir det en tykk strek midt på øyelokket...

Og så kan du ta på våtkanten på underlokket på øyet. altså over vippene. Ikke ta streken helt fra innerst i øyekroken, begynn litt lenger ut fra øyekroken, så ser du ikke så dramatisk og oversminket ut, og øynene ser større ut.

Det er flere metoder og produkter du kan prøve.

For å få et naturlig og ikke for sminket resultat kan du bruke en tynn sminkekost og påføre øyenskygge som eyeliner. Tar du litt vann på kosten så sitter det bedre og det blir et litt mørkere resultat. Slik kost selger de feks på H&M. Brun øyenskygge blir ganske naturlig.

Ellers fins det flytende eyeliner. Man trenger litt trening for å få det pent. Billige versjoner kan du kjøpe på Kappahl eller H&M.

Hvis du forsøker vanlig kajal (blyant) så kjøp også en sak til å dra ut fargen med så blir resultatet mer naturlig. Du kan bruke q-tips til det også. Husk blyantkvesser til kajal.

Det fins også en slags tusj du kan prøve, men det har jeg aldri prøvd.

Eyeliner har du på både på øyelokket ved vippene og ved vippene nede. Q-tips er kjekt å gå over med etterpå, spesielt nede. Ellers kan du få et litt skummelt uttrykk.

Lykke til!

Jeg bruker dipliner. Da blir streken veldig tynn og fin. Men det er ganske vanskelig å få det på fint de første gangene. Man må være litt stødig på hånda. Slipper å spisse diplineren, slik som blyantene. Veldig greit.

Jeg tar på en tynn strek dipliner både oppe og nede. Helt inntil hårfestet på øyenvippene.

Gjest batteri

Jeg bruker blyant, og synes det er lettest, min mor derimot sverger til sånn med pensel...

Du må holde øyet helt lukket, og strekke det litt, og så bruke blyanten helt inntill øyevippene. Krever såklart endel øving, i begynnelsen blir det en tykk strek midt på øyelokket...

Og så kan du ta på våtkanten på underlokket på øyet. altså over vippene. Ikke ta streken helt fra innerst i øyekroken, begynn litt lenger ut fra øyekroken, så ser du ikke så dramatisk og oversminket ut, og øynene ser større ut.

jeg pleier ofte å bruke flytende eyeliner på øyelokket(bruker en fra clarins,den er veldig god..og holder godt)ja,det er vanskelig i begynnelsen..men du kommer inni det etterhvert! jeg får ikke helt til å bruke eyeliner eller kajal under øynene,de nederste øyenvippene er i veien!!så jeg pleier legge kajal på våtkanten avogtil.det kan være pent til kveldsbruk ihvertfall,viss du ikke har veldig små øyne.en eyeliner i blyantform jeg kan anbefale er en fra max factor..den gir fin farge.

Eyeliner skal føres på langs vipperoten. Du tegner som en blyant, kan du si, en strek helt ned langs vipperoten. På utsiden altså. Oppå øyelokket kan du dra streken nestenhelt inn til øyekroken (der tårekanalen er), men nede er det best å bare dra streken fra ytterkanten og til midt på. Stopp omtrent der pupillen i øyet ditt er.

Så kommer det som er alfa og omega ved eyeliner: VISK UT! Bruk en q-tips eller en sånn sminkepad-pensel, og gni lett på strekene du har tegnet. Det skal ikke være noen skarpe streker, de skal være duse og uten "kanter". En skygge, nærmest.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...