Gå til innhold

Kjøp av bolig når man ikke har jobb (er under Aetat for tiden)

Anbefalte innlegg

Gjest Ungt par

Ser du har fått mye kritikk pga planene om barn, skal derfor prøve å svare på spørsmålet om leilighet.

En ting er om dere får lån, noe jeg tviler på, men du må også huske på at dere begge må få jobb (før eller senere). Dersom dere kun leier står dere friere til å flytte på dere for å få jobb enn om dere har kjøpt noe. Det kan jo også bli aktuelt for din samboer å flytte bort for å jobbe (om en for en kort stund). Da er det synd å eie en leilighet, og heller ikke ideellt å ha et barn.

Vi skal nok greie det uansett.

Tvilsomt at vi får lov å ta lån, men noen andre i familien skal kanskje ta lånet for oss, og vi bare betaler ned til dem. Så det ordner seg nok, hvis det blir vi som vinner budet på leiligheten vi har sett.

Fortsetter under...

• Svar 62
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

10

• nick

10

• Dorthe

7

• petter smart

5

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Gjest Ungt par

De fleste får et visst antall barn, og da er det vel bedre at de venter til de er i et stabilt forhold og har økonomi til å ta seg av dem, enn at de lever på sosialen - gjerne lenge da utdanninger har en tendens til å havarere når barn kommer.

I mitt tilfelle, er resten av min utdannelse bestående av nesten bare praksis. Og det kommer ikke til å havarere om vi får barn, som du sier.

Jeg avslutter nå denne diskusjonen, det fører ingen steds like vel.

Vi klarer å velge selv hva vi vil gjøre, og vi har det faktisk greit. Jeg tror vi kommer til å klare oss.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...