Gå til innhold

Anbefalte innlegg

finnes kanskje ikke?

Men for meg er "All by Myself" med Celine Dion" bare svær. Jeg blir aldri lei av å høre på den. En ting er teksten, men dynamikken i melodien og stemmen til dama er bare helt fantastisk.

Hva meg deg - har du en låt du ikke blir lei av å høre på?

Og en ting til - når det gjelder album, så har jeg (av alle ting) kjøpt Hilde Heltbergs nye CD "Don't come closer", og den er veeldig bra. Den bare vokser for hver gjennomspilling. Kan anbefales!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/134885-den-optimale-l%C3%A5ta/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg føler meg kallet.... :-)

MANGE! For mange til å nevne alle. Div Pink Floyd-låter og Marillion-låter, og en del andre litt histen og pisten. For eksempel Heart Of Lothian, eller Bittersuite som den vel egentlig heter, det er ei låt jeg aldri kommer til å bli lei av.

Annonse

"Drunken Buttefly" med Sonic Youth, "Blister in the sun" med Violent Femmes og "Shag Tobacco" med Gavin Friday er låter jeg kan høre gang på gang i årevis uten å bli lei.

Celine Dion er imidlertid på linje med rotfylling for meg.. ;o)

Violent Femmes synes jeg også er glimrende. Har en gammel kassett (opptak) fra 1991/1992 med et par VF sanger - og den setter jeg på når jeg trenger å rocke litt!

Tror vi er laaaangt fra hverandre i musikksmak - Celine Dion utstår jeg ikke :-)

Selv synes jeg U2s "One" og "All I need is you" er fantastiske. Nick Caves "Into My Arms" er også fantastisk å lytte til...

Hehe! Vi gjør kanskje det, men den låta jeg nevnte, er den eneste jeg orker med C Dion. På en eller annen måte så bare treffer den - først og fremst melodien, ikke så mye teksten.

Ellers er jeg nok i en litt annen gate, jeg også. Hva om jeg sier at jeg har alle platene til Tom Waits?

Hehe! Vi gjør kanskje det, men den låta jeg nevnte, er den eneste jeg orker med C Dion. På en eller annen måte så bare treffer den - først og fremst melodien, ikke så mye teksten.

Ellers er jeg nok i en litt annen gate, jeg også. Hva om jeg sier at jeg har alle platene til Tom Waits?

... Da begynner gatene våre å neærme seg, ja! Tom Waits er cool!

Gjest ChiengMai

Å, det er da flere... Men om jeg bare får velge en fra hver artist (utenom U2, det går bare ikke) så er det fremdeles fler.

"One" og "So Cruel" - U2

"Brompton Oratory" - Nick Cave

"Black" - Pearl Jam

"By My Side" - INXS

"Find The River" - R.E.M.

"A Rainy Night In Soho" - The Pogues

"Strange Boat" - The Waterboys

"Hymns to the Silence" - Van Morrison

Pluss minst hundre til... MÅ jeg velge bare en, så blir det "So Cruel" med U2. Den slår vel egentlig _alt_.

Å, det er da flere... Men om jeg bare får velge en fra hver artist (utenom U2, det går bare ikke) så er det fremdeles fler.

"One" og "So Cruel" - U2

"Brompton Oratory" - Nick Cave

"Black" - Pearl Jam

"By My Side" - INXS

"Find The River" - R.E.M.

"A Rainy Night In Soho" - The Pogues

"Strange Boat" - The Waterboys

"Hymns to the Silence" - Van Morrison

Pluss minst hundre til... MÅ jeg velge bare en, så blir det "So Cruel" med U2. Den slår vel egentlig _alt_.

Den lista der kan jeg også skrive under på ChiengMai....:o)

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...