Gå til innhold

Spørsmål til dere.

Anbefalte innlegg

Gjest Syt og klag
Skrevet

Noen her som har hatt lungebetennelse og blitt frisk uten pensilin?

Gjest lis@bet
Skrevet

http://www.lommelegen.no/art/art1034.asp

Her kan du lese litt om lungebetennelse.

Det at dere ikke gir gutten medisiner grenser til barnemishandling, syns jeg.

Dette kan faktisk være livsfarlig!

Hvordan vet du at det er snakk om barn, er det en annen tråd om dette noe sted?

Gjest Syt og klag.
Skrevet

http://www.lommelegen.no/art/art1034.asp

Her kan du lese litt om lungebetennelse.

Det at dere ikke gir gutten medisiner grenser til barnemishandling, syns jeg.

Dette kan faktisk være livsfarlig!

He, he slike umodne svar burde jeg vel egentlig bare ha oversett.

Men ja vi er på vakt hele tiden.

Gutten har faktisk allerede blitt mye bedre.

Gutten har jo fått nedsatt immunforsvar pga alt for mange pensilinkurer opp gjennom årene. han har rett og slett kommet inn i en vond sirkel.

Synes du da det er barnemisshandling at vi vil prøve å bygge opp immunforsvaret hans?

Vi har pensilinkuren liggende hjemme hvis han skulle bli dårligere igjen.

Må legge til at det kun bare var en liten flekk som vistes på bildene.

Skjønner ikke hvorfor jeg gidder svare deg idet hele, du virker jo litt enkel og lite reflektert.

Gjest katten kathinka
Skrevet

Hei, jeg har også lest noen av dine andre innlegg.

Synes dere burde starte med denne pencilinkuren, og så får dere vurdere hva som kan gjøres når han blir frisk igjen.

Stort ansvar å ta på seg og ikke følge legens anbefaling når det kan være såpass alvorlig.

God bedring!

Gjest Syt og klag.
Skrevet

Hei, jeg har også lest noen av dine andre innlegg.

Synes dere burde starte med denne pencilinkuren, og så får dere vurdere hva som kan gjøres når han blir frisk igjen.

Stort ansvar å ta på seg og ikke følge legens anbefaling når det kan være såpass alvorlig.

God bedring!

Enig at det er et stort ansvar.

Men han har allerede blitt bedre.

Er forberedt på tilbakefall, og da starter vi kuren.

Gjest ikke hva du vil høre
Skrevet

Gutten har jo fått nedsatt immunforsvar pga alt for mange pensilinkurer opp gjennom årene. han har rett og slett kommet inn i en vond sirkel.

Synes du da det er barnemisshandling at vi vil prøve å bygge opp immunforsvaret hans?

Skjønner ikke hvorfor jeg gidder svare deg idet hele, du virker jo litt enkel og lite reflektert.

Så lenge man ikke får de svarene man vil ha, så er det lett å si at andre er barnslige og lite reflektert. Jeg syns det samme om dere.

Jeg skjønner at dere vil bygge opp imunforsvaret, men dette er kanskje ikke den rette tiden å gjøre det på. En lungebetennelse skal man ikke spøke med.

Og siden dere ikke er leger, bør en vel anta at legen faktisk har rett?

Du spurte jo også om noe ala det samme på barneforumet for noen dager siden, og etter som jeg leste fikk du også der svar at de ville gitt kuren.

Men dette blir vel regnet som nok et useriøst svar fra meg, da dette ikke er hva du vil høre.

Gjest ligger på barneforumet
Skrevet

Hvordan vet du at det er snakk om barn, er det en annen tråd om dette noe sted?

Hun skrev et innlegg på barneforumet for noen dager siden.

Gjest lis@bet
Skrevet

Jeg vet det, men ikke med referanser til legene, telefonnr osv. Dessuten hjelper det ikke å ha det på nett om hun ikke har det andre steder..

Gjest lis@bet
Skrevet

Så lenge man ikke får de svarene man vil ha, så er det lett å si at andre er barnslige og lite reflektert. Jeg syns det samme om dere.

Jeg skjønner at dere vil bygge opp imunforsvaret, men dette er kanskje ikke den rette tiden å gjøre det på. En lungebetennelse skal man ikke spøke med.

Du spurte jo også om noe ala det samme på barneforumet for noen dager siden, og etter som jeg leste fikk du også der svar at de ville gitt kuren.

Men dette blir vel regnet som nok et useriøst svar fra meg, da dette ikke er hva du vil høre.

Hun skriver en lang liste over tidligere sykdommer, og sier også at de har en ny lege som ikke kjenenr til alt barnet har vært gjennom tidligere.

Siden verken du, jeg eller "syt og klag" er leger, og den aktuelle legen ikke kjenner hele sykehistorien, blir det for absurd av oss å fortelle hva hun skal gjøre og ikke gjøre. Hun mp gå til legen på nytt, og det har hun sagt hun skal. Ferdig med det!

Gjest Syt og klag
Skrevet

Når jeg stilte det spørsmålet jeg gjorde, hadde jeg ikke regnet med å få et bestemt svar. Da hadde jeg ikke trengt å spørre.

Men jeg kan opplyse deg om at legen sa at vi kunne vente å se det an til over helgen.

Likevel spør jeg her inne,fordi jeg var redd, og fordi noen tidligere opplevelser har lært meg til at man ikke alltid kan stole på legen heller.

Derfor stiller jeg nå spørsmålet til legen her inne også, for å være på den sikre side.

Kan opplyse deg med at det forelbig går rett vei med gutten.

Men etter svarene mange har gitt meg inne på foreldre og småbarn, ble jeg enda mer bekymret, det var derfor jeg spurte om noen har blitt friske uten pensilin.

Gjest Syt og klag.
Skrevet

Når jeg stilte det spørsmålet jeg gjorde, hadde jeg ikke regnet med å få et bestemt svar. Da hadde jeg ikke trengt å spørre.

Men jeg kan opplyse deg om at legen sa at vi kunne vente å se det an til over helgen.

Likevel spør jeg her inne,fordi jeg var redd, og fordi noen tidligere opplevelser har lært meg til at man ikke alltid kan stole på legen heller.

Derfor stiller jeg nå spørsmålet til legen her inne også, for å være på den sikre side.

Men etter svarene mange har gitt meg inne på foreldre og småbarn, ble jeg enda mer bekymret, det var derfor jeg spurte om noen har blitt friske uten pensilin.

I tillegg hadde jeg problemer med å stole 100% på mannen min når han sa at legen også mente det var greit å vente til over helgen.

Gjest ikke egenbehandling
Skrevet

Hun skriver en lang liste over tidligere sykdommer, og sier også at de har en ny lege som ikke kjenenr til alt barnet har vært gjennom tidligere.

Siden verken du, jeg eller "syt og klag" er leger, og den aktuelle legen ikke kjenner hele sykehistorien, blir det for absurd av oss å fortelle hva hun skal gjøre og ikke gjøre. Hun mp gå til legen på nytt, og det har hun sagt hun skal. Ferdig med det!

Da hun allerede har vært hos lege bør hun følge hans råd. Om hun er i tvil bør hun kontakte lege på ny. At hun spør her inne er da like absurd som du mener det er at jeg svarer da.

Man begynner ikke egenbehandling på barn! Så enkelt er det!

Gjest nye opplysninger
Skrevet

Du har ikke, som jeg har sett, skrevet noe om at legen sa at dere kunne vente til over helgen. Så da kommer du med helt nye opplysninger.

Men om du skriver innlegg her, må du da forvente å få forskjellige svar? Nytter ikke å angripe noen for at de ikke gir deg de svarene du ønsker.

Og du spurte da vitterlig ikke bare legen her inne, eller hva?

Gjest lis@bet
Skrevet

Da hun allerede har vært hos lege bør hun følge hans råd. Om hun er i tvil bør hun kontakte lege på ny. At hun spør her inne er da like absurd som du mener det er at jeg svarer da.

Man begynner ikke egenbehandling på barn! Så enkelt er det!

Les svaret mitt i denne tråden. Hvis du fremdeles har noe å klage på overfor meg, så må jeg bare leve med det.

http://forum.doktoronline.no/forum/bin/gotomsg.wa?msgid=1990295

Gjest Syt og klag.
Skrevet

Du har ikke, som jeg har sett, skrevet noe om at legen sa at dere kunne vente til over helgen. Så da kommer du med helt nye opplysninger.

Men om du skriver innlegg her, må du da forvente å få forskjellige svar? Nytter ikke å angripe noen for at de ikke gir deg de svarene du ønsker.

Og du spurte da vitterlig ikke bare legen her inne, eller hva?

Nei jeg skrev ikke det,fordi jeg var usikker på om mannen min snakket sant. Der er jeg enda. Altså et problem vi har.(eller jeg har)

Ja, som jeg sa hadde jeg regnet med å få forskjellige svar.

Jeg angrep ikke,men savrte på et angrep, dum om jeg er greide jeg ikke å la være. Ikke nå heller.

Men ærlig talt, jeg tar det ikke så tungt da. Har jo fått mange fornuftige svar også.

Gjest lis@bet
Skrevet

Misforsto svaret ditt, jeg. Sorry, blingser i dag. :-)

Gjest '!-o-!'
Skrevet

Folk _dør_ av lungebetennelse, menneske! Det er ikke lenge siden en kollega av meg mistet barnebarnet sitt av nettopp lungebetennelse fordi både foreldre og lege undervurderte sykdommen.

Gjest '!-o-!'
Skrevet

Du vet tydeligvis ikke hva lungebetennelse kan gjøre med er barn med nedsatt immunforsvar! Dette er liksom ikke rett anledning å bygge opp immunforsvaret på for å si det sånn. Og ja, skjedde noe med gutten og det kom frem dere ikke hadde fulgt legens oppfordring hadde jeg gladelig tatt ut tiltale!

Gjest Syt og klag.
Skrevet

Folk _dør_ av lungebetennelse, menneske! Det er ikke lenge siden en kollega av meg mistet barnebarnet sitt av nettopp lungebetennelse fordi både foreldre og lege undervurderte sykdommen.

Takk for svar.

Ja det er derfor jeg er redd, vet at det kan være alvorlig.

Han har hatt alvorlig lungebetennelse før, denne gangen var det ikke det, bare en liten flekk. Han er allerede blitt mye bedre, men nå har jeg fått så mange svar som sier det samme, at jeg velger å starte med pensilin med en gang uansett om han har blitt bedre.

Trodde det var en mulighet for at kroppen kunne ordne opp selv, men skjønner at jeg tok feil.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...