Gå til innhold

Hjelp til navn ???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg trenger hjelp til å finne et kattenavn.

På en ho katt.

Det må ikke være for langt og enkelt og rope.

Sitter helt fast, bare rop ut ideer:)

Gjest lis@bet
Skrevet

Vår katt heter Timian, men vi kaller han aldri for det likevel. Det går i Pusemannen, lille venn, Raptus-Arne, Hårdott, Timsevims, Timmis, puseslask og alt annet rart vi kan komme på.

Slik har det vært med alle mine dyr :-)

Gjest lis@bet
Skrevet

åja, og meningen med innlegget mitt var kanskje ikke helt klar.. :-) Tror jeg mente noe sånt som at navnet ikke spiller noen rolle hvis man uansett kaller dyret for alle mulige ting, slik vi gjør. Men ikke sikkert alle er som oss, da...!

Skrevet

Kattenavn i min familie: Pusi, Pjusken, Missi, Lillepus, Silke, Jogger (hadde tegninger i pelsen som så ut som en joggedress). Kjælenavn på mange blir ofte Puselus :)

Har hørt at det er lurt med s-lyd i kattenavn. Visstnok hører de den godt.

Gjest ChiengMai
Skrevet

Josefine. Fordi Josefine var Napoleons store kjærlighet - og han var visstnok livredd katter.

Skrevet

Kattenavn i min familie: Pusi, Pjusken, Missi, Lillepus, Silke, Jogger (hadde tegninger i pelsen som så ut som en joggedress). Kjælenavn på mange blir ofte Puselus :)

Har hørt at det er lurt med s-lyd i kattenavn. Visstnok hører de den godt.

Tviler på at det er så viktig som mange påstår. Vår katt har ingen S i navnet sitt, og hun kjenner det veldig godt.

Skrevet

Jeg hørte om en som kalte hunden sin taxi, for det var litt kult å stå og rope midt i skogen. Men det passer vel dårlig på en katt...:-D

Gjest navn her
Skrevet

Sirikit..

uttales liksom med to t'er til slutt da, eller like mye trykk på alle stavelser blir det vel..

synes det er litt fint

Skrevet

Jeg hørte om en som kalte hunden sin taxi, for det var litt kult å stå og rope midt i skogen. Men det passer vel dårlig på en katt...:-D

Det var Herodes Falsk, mener jeg å huske... Kult navn.

Skrevet

Hørt ei katte som heter "Strofe" (Katta Strofe)

Selv har jeg ei katte som heter Tjafas - fordi jeg liker ordklangen i navnet.

Skrevet

Det var Herodes Falsk, mener jeg å huske... Kult navn.

Ja, og Jan Teigens hund het visst kelner...

Skrevet

Ja, og Jan Teigens hund het visst kelner...

Hi hi - nok et genialt navn...

Skrevet

Lulu, Kaktus, Fanta, Dill, Vanilje (hvis den er hvit), sjokolade (hvis den er brun), Majones, Zalo etc

Det finnes mange originale navn:)

mvh

Skrevet

Tviler på at det er så viktig som mange påstår. Vår katt har ingen S i navnet sitt, og hun kjenner det veldig godt.

Hva heter din katt da???

Det er så vanskelig å finne navn syns jeg.

Det skal jo passe litt til personligheten også.

Skrevet

Vi har en hunn-katt som heter Miska, det kan da umulig finnes noe finere navn.

Skrevet

Gizmo !

Jeg hadde nemlig en hunnkatt ved det navnet, og hun så virkelig ut som en slik Gizmo-figur med all pelsen og de ørene som strittet av pelstuster da hun var liten.

Skrevet

Hva heter din katt da???

Det er så vanskelig å finne navn syns jeg.

Det skal jo passe litt til personligheten også.

Hun heter Truly Scrumptious (men vi bruker bare Truly til vanlig). Det var de forrige eierne som gav henne navnet da, det er en rollefigur fra Chitty Chitty Bang Bang. Vi syntes navnet passet så godt til henne, i tillegg til at hun visste hva hun het og jeg hadde ikke hjerte til å bytte navn.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...