Gå til innhold

Digger Predikantens bok...

Anbefalte innlegg

Da ligger det helt klart en fare i at mennesker som har det slik leser dette. Det kan fort oppfattes som en sannhet man ikke kan komme unna. Få finner i det lange løp trøst i andres elendighet. Hva er vitsen med å kjempe for et bedre liv om liketil Bibelen forteller oss at det er bare slik det er?

Sitatet ditt er like banalt som en hvilken som helst tekst av Jahn Teigen. Slike banaliteter, selvfølgeligheter om du vil, gjør meg mer flau enn opplyst. Blir egentlig litt flau på dine vegne også, over at du ikke kan komme med noe mer originalt når du først skal misjonere her. :-D

Hei!

Eg sier ikkje at predikanten har svaret..

men han stiller noen viktige spørsmål...

Og setter seg føre å finne noen svar på dette...

Det burde vi kanskje gjøre alle..

--

Orginalt eller ikkje...

Fortsetter under...

• Svar 53
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• misjonær

18

• Ulv I Faarikaal

7

• Sør

5

• Reg@l

5

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Hei!

Eg sier ikkje at predikanten har svaret..

men han stiller noen viktige spørsmål...

Og setter seg føre å finne noen svar på dette...

Det burde vi kanskje gjøre alle..

--

Orginalt eller ikkje...

Stilte viktige spørsmål gjorde pappa Bjørn her om dagen også i følgende tråd:

http://forum.doktoronline.no/forum/6/965.ipg?view=thread&thread=1989118

I alle fall kan man more seg over slikt. Som andre påpeker her; Det du kom med i denne tråden er jo bare masse selvsagt bla bla som ingen religion har enerett på. Det er så selvsagt at det ikke er verdt trykksverta en gang. Så, hvor er de viktige spørsmålene?

Du skriver: "Kva synest du?"

Hva jeg synes?

Det samme som de fleste andre - at både det du siterer, og bibelen og koranen for øvrig, er spekket med usammenhengende gammelt vås, som kan sammenlignes med Asbjørnens og Moes Samlede Eventyr. Bare at A&M er bedre underholdning.

Med vennlig hilsen

Gjest Ugga Bugga

Hva jeg synes?

Det samme som de fleste andre - at både det du siterer, og bibelen og koranen for øvrig, er spekket med usammenhengende gammelt vås, som kan sammenlignes med Asbjørnens og Moes Samlede Eventyr. Bare at A&M er bedre underholdning.

Med vennlig hilsen

Amen

Annonse

Hva jeg synes?

Med vennlig hilsen

Enig.

Han beskriver en depresjon, Dersom du kjenner deg godt igjen i dette bør du oppsøke hjelp, eller iallfall prøve å ta tak i det selv. Livet er ikke tomhet, livet er glede!

Alle som funderer over livet er vel ikke deprimert?

Ein kan vel irritere seg over at natta går så alt for fort når en sover, uten å være deprimert...

+ at dette var bare innledningen til boken, ikkje konklusjonen...

Ha ein GLA dag!

Annonse

Hva jeg synes?

Med vennlig hilsen

Morn!

Hadde du skrevet det samme om eg ikkje hadde signert med misjonær og ikkje presisert at sitatet kom frå Bibelen?

Da hadde du kanskje giddet å lese det også...

Aner at du kanskje er litt forutintatt....

mvh

Stilte viktige spørsmål gjorde pappa Bjørn her om dagen også i følgende tråd:

http://forum.doktoronline.no/forum/6/965.ipg?view=thread&thread=1989118

I alle fall kan man more seg over slikt. Som andre påpeker her; Det du kom med i denne tråden er jo bare masse selvsagt bla bla som ingen religion har enerett på. Det er så selvsagt at det ikke er verdt trykksverta en gang. Så, hvor er de viktige spørsmålene?

Spørsmålet er vel om det er noen mening med livet...

noen av oss synest det er eit viktigt spørsmål...

Og noen av oss våger å påstå at vi har funnet eit svar...

mvh

Morn!

Hadde du skrevet det samme om eg ikkje hadde signert med misjonær og ikkje presisert at sitatet kom frå Bibelen?

Da hadde du kanskje giddet å lese det også...

Aner at du kanskje er litt forutintatt....

mvh

Sør har et litt spesielt anstrengt forhold til kristendom og bibel. Jeg kjenner ikke bakgrunnen for dette.

Til gjengjeld har han et helt annet og bedre forhold til islam og koranen. Nå for tiden bruker han mye av dagen til nettopp å forsvare islam.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...