Gå til innhold

Får jeg i meg for lite næring????


Katie

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg er ei jente på 18, og jeg lurer på om jeg får i meg for lite næring i løpet av dagen.

Jeg pleier å spise en melon yoghurt til frokost, en liten salat til lunch, og litt middag hvis jeg er hjemme når den blir servert. Er dette for lite??? I såfall, hvor mye burde jeg få i meg i løpet av dagen? Jeg trener også fire dager i uka...

Klem fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Selvsagt får du ikke i deg nok næring. Det vet du selv.

Jeg kunne godt ha gitt deg et svar på hva du BURDE få i deg daglig, men jeg tror ikke det hadde vært noe vits.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For et tåpelig innlegg, som fanta sier...du vet nok selv at du får i deg for lite næring, men du sitter vel og venter på en haug med innlegg som sier "ååå Katie, du må spise mer"....sorry, de kommer ikke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Christine Helle, Ernæringsfysiolog

Hei

Selv om du ikke oppgir eksakte mengder for matinntaket ditt, kan jeg fastslå at du har for lavt kaloriinntak og dermed får i deg for lite næringsstoffer. Kaloribehovet ditt vil avhenge av flere faktorer, først og fremt kroppsvekten og aktivitetsnivået ditt. Jenter på din alder har vanligvis kaloribehov på ca 2000 kcal, og rundt 2500 kcal dersom du trener regelmessig. Ved kaloriinntak lavere enn 2000 kcal er det lite sannsynlig at du får dekket behovet for vitaminer og mineralstoffer, og da bør du bruke et multipreparat for å sikre næringsstoffinntaket ditt. Det beste er imidlertid at du får i deg nok næringsstoffer med et variert kosthold som har et tilstrekkelig kaloriinnhold.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...