Gå til innhold

Hvorfor er folk feite?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er de late? uintelligente? syke? mangler karakter til å gjøre noe med det?

• Svar 58
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• serendipity

7

• Reg@l

4

• Pappa Bjørn

3

• fresja

3

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Hvorfor må du bry deg med det? Har du mindreverdighetskomplekser for noe siden du må drite ut andre?

Gjest Pricilla
Skrevet

Kanskje fordi de har noe feil med stoffskiftet.. Spiser usunt, ikke liker å trene... Liker å være store.

Jeg er ikke feit, men vil gjerne ned fem - sju klio, men klarer det ikke.. Vil ikke ofre god mat, og trene synes jeg er dritkjedelig og pes.. Så gidder ikke.

hadde jeg vært feit ville jeg nok tatt meg sjøl i nakken og spist sunt og bevegd meg mer..

Skrevet

Hvorfor må du bry deg med det? Har du mindreverdighetskomplekser for noe siden du må drite ut andre?

Jeg synes heller han dreit på seg sjøl:-/

Gjest Pricilla
Skrevet

Kanskje fordi de har noe feil med stoffskiftet.. Spiser usunt, ikke liker å trene... Liker å være store.

Jeg er ikke feit, men vil gjerne ned fem - sju klio, men klarer det ikke.. Vil ikke ofre god mat, og trene synes jeg er dritkjedelig og pes.. Så gidder ikke.

hadde jeg vært feit ville jeg nok tatt meg sjøl i nakken og spist sunt og bevegd meg mer..

Ikke fordi hva andre måtte mene, men pga. helsa og fordi jeg selv ikke trives med å være overvektig.

Skrevet

Det jeg vil, er å sette fokus på hvorfor folk er feite og få de som faktisk forsøker å drite ut de som har et vektproblem til å tenke seg om før de kommer med påstander om årsaker til vekten.

Skrevet

Jeg synes heller han dreit på seg sjøl:-/

Det jeg vil, er å sette fokus på hvorfor folk er feite og få de som faktisk forsøker å drite ut de som har et vektproblem til å tenke seg om før de kommer med påstander om årsaker til vekten.

Skrevet

Det skal være enklere å kutte ut røyken enn å holde på en vekt man har slanket seg ned til.

Skrevet

Det må da være lov til å stille spørsmålet uten å få hodet kappet av??

Skrevet

Det må da være lov til å stille spørsmålet uten å få hodet kappet av??

Selvsagt, men det har gjerne noe med måten det stilles på.

Gjest linniett
Skrevet

Spørsmålet i overskriften minner meg så mye om det en fireåring spør om...

Skrevet

Det foregår en del forskning på dette, så de kan jo tenkes at de som er unge i dag vet hva de må gjøre for å holde på en lav vekt.

Gå ned i vekt klarer de fleste, noen har totalt slanket seg flere hundre kilo; likevel er de feitere enn noen gang i dag.

Skrevet

Javel. Da beklager jeg.

Skrevet

Selvsagt, men det har gjerne noe med måten det stilles på.

På seg selv kjenner man andre, heter et gammelt visdomsord. Først lurer du på hvorfor jeg må bry meg med hvorfor enkelte er overvektige.Så beskylder meg for å drite ut andre og samtidig stiller meg spørsmål om jeg har mindreverdighetskomplekser.

Jeg har ikke forsøkt å drite ut noen ved å stille spørsmålet.

Jeg har heller ikke mindreverdighetskomplekser. Årsaken til at jeg bruker provoserende måte å spørre på er for å få folk til å tenke etter hvor tåpelig det er å kommentere vekten til andre mennesker uten å vite hva årsaken til vekten er.

Skrevet

Syns innlegget er helt legitimt jeg! Fins jo utrolig mange fete mennesker der ute, som ikke kan "skylde" på gener eller stoffskiftet. Man burde være bevisst nok på sin egen helse til å unngå junkfood til middag i tide og utide, og til å unne seg en sjokolade hver kveld.

Fedme dreper jo faktisk...Og om man ikke dauer - tenk på alle de kjipe sykdommene og/eller belastningsskadene som kommer med årene.

Nei - opp og tren, kamerater!

Skrevet

Det er vel like mange svar på det spørsmålet som det finnes overvektige personer.

Overvekt er jo i utgangspunktet ikke en bra ting, men det må være forferdelig for dem som er det og ikke greier å gjøre noe med det at det skal fokuseres sånn på å fjerne overvekten. Det finnes jo dem som trives med seg selv til tross for kiloene. I vår helsefokuserte hverdag kan det virke som om overvektige er et feilprodukt uansett om de er lykkelige eller ei, og uansett hvilke andre egenskaper man har.

Skrevet

På seg selv kjenner man andre, heter et gammelt visdomsord. Først lurer du på hvorfor jeg må bry meg med hvorfor enkelte er overvektige.Så beskylder meg for å drite ut andre og samtidig stiller meg spørsmål om jeg har mindreverdighetskomplekser.

Jeg har ikke forsøkt å drite ut noen ved å stille spørsmålet.

Jeg har heller ikke mindreverdighetskomplekser. Årsaken til at jeg bruker provoserende måte å spørre på er for å få folk til å tenke etter hvor tåpelig det er å kommentere vekten til andre mennesker uten å vite hva årsaken til vekten er.

Som sagt, jeg mistolket innlegget ditt og beklager for det.

Skrevet

For mitt vedkommende la jeg på meg 20 kilo etter lang tids bruk av medisiner som senker forbrenningen til nærmest 0. At jeg gjerne skulle gå ned i vekt er ingen hemmelighet, men jeg har måttet fortsette med medisiner, og har valgt helsa fremfor skjønnheten.

Du derimot høres ut som en idiot, men det er jo mulig jeg overvurderer deg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...