Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei..

Har noen sp.mål jeg håper du kan svare på!

Har slitt med kronisk tretthetsyndrom i snart ett år pga flere infeksjoner det siste året. De sist 3mnd har jeg også hatt en følelese av uvirkelighet som kommer og går. Enten ved at jeg føler at jeg lever i en drøm el. at personene rundt meg virker kunstige/noen ganger blir også lyset mye skarpere enn vanlig. Dette er det dominrende symptomet.

Jeg opplever også innimellom (15%av tiden) en tristhetsfølelse som dukker opp ihelt uventede situasjoner hvor jeg egentlig ikke er trist i det hele tatt.

Har lest en del på internett og sett at lignende symptomer kan dukke opp ved tretthetsyndrom, såkalt atypisk depresjon. Vil du kalle disse symptomene for atypisk depresjon? Jeg føler meg ikke deprimert i det hele tatt bortsett fra denne tristheten som dukker opp av og til.Pluss at jeg noen ganger kan føle meg litt forvirra.

Foreldrene mine sier de ikke kan se det på meg jeg får denne uvirkelighetsfølelsen,så det er bare no jeg selv opplever. Går nå på efexor 150mg. det har hjulpet meg litt men ikke nok.. Har du erfaring med andre medisiner som kan virke?

Skal videre til en annen lege, men håper likevel du kan fortelle meg litt om hva dette kan være. Må nevne til slutt at jeg før var svært aktiv innenfor trening og aldri har opplevd slike ting før. Velger å derfor å tru at dette skyldes tretthetssyndromet??

Venlig hilsen jente 18år

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/135163-uvirkelighetsf%C3%B8lelse/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Grefsenkollen

Hva er egentlig forskjellen på en depresjon og kronisk tretthetsyndrom? Jeg er konstant trøtt og orker ingen ting hele vinteren. Legen mente det var depresjon og har prøvd flere antidepressiva på meg uten virkning.

Bruker koffeinpiller som jeg kjøpte i Sverige til å selvmedisinere meg. Det fungerer bedre enn antidepressiva.

Hva er egentlig forskjellen på en depresjon og kronisk tretthetsyndrom? Jeg er konstant trøtt og orker ingen ting hele vinteren. Legen mente det var depresjon og har prøvd flere antidepressiva på meg uten virkning.

Bruker koffeinpiller som jeg kjøpte i Sverige til å selvmedisinere meg. Det fungerer bedre enn antidepressiva.

Det er nok ganske stor forskjell på tretthetsyndrom og depresjon. Tr.syndr.har langt flere symptomer! Men noen som er deprimert kan utvikle tretthetssyndrom. Motsatt kan også skje at den som har tretthetssyndrom far en form for depresjon. men grunnen til at jeg fikk tr. var en rekke infeksjoner på kort tid, det psykiske kom lenge etterpå...

Kanskje du kan svare på hvordan jeg får NHD til å gi meg ett svar?

Vil du vite mer om kronisk tretthetsyndrom kan du søke på Norsk M.E. forrening..der står det masse....

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...