Gå til innhold

Spørsmål om uføretrygd

Anbefalte innlegg

Men Dorthe, en blir vel ikke vurdert ang. husarbeid hvis en er i full jobb, det er vell bare deltidsarbeidende som blir, og det er jo sjelden menn er det.

Så dette har med hvor stor stilling du har i arbeidslivet.

:-)

Det kommmer vel an på den som vurderer det tenker jeg meg.

Uansett, hvor mange kvinner vet du om som har 50% uføre og hvor mange menn.

Jeg vet om mange kvinner og kun en mann. Tror du det er fordi mennene er "sykere" enn kvinnene?

Fortsetter under...

Gjest uten signatur

Jeg leser rundskrivet du har sendt linken til og leser

skal saken behandles etter nye regler. Dette innebærer at et medlem fortsatt vil måtte vurderes som kombinert yrkesaktiv/hjemmearbeidende i forhold til krav

Jeg har aldri hørt om noen mann som har blitt vurdert etter dette. Ingen gift mann blir vurdert som 50 % ufør fordi han er i stand til å gjøre husarbeid. Dette er egentlig noe folk burde ha grepet tak i for lenge siden.

Enig, Dorthe, det er helt vilt! Skulle tro en levde i forrige århundre.

Jeg har vært yrkesaktiv hele livet og blir nå uføretrygdet. Greier ikke jobb og bare litt av husarbeidet.

En venninne som er like gammel og hele livet har vært hjemme med barna, og i tillegg er dårligere enn meg, har fått beskjed om at hun IKKE får 100% uføretrygd siden hun klarer å holde huset i orden. Det er liksom hennes jobb, mener de da, og den greier hun jo delvis fortsatt. Men HAR hun noe valg? Hun er alene med delansvar for to barn.

Skjønner de ikke at de fleste kvinner i dag har to jobber, en utenfor hjemmet og en innenfor?

Forferdelig urettferdig. Jeg hra fortsatt en mann som tjener penger, jeg får 100% trygd, hun er alene og får ikke full siden hun klarer litt av husarbeidet. De skulle skamme seg de trygdefolka!!!!!

Gjest uten signatur

Jeg fikk rehabiliteringspenger under behandlingstiden, og hadde dette i januar 2004, og har fått varig uførepensjon på psykisk grunnlag. Men da hadde nok egentlig rehabiliteringspengene gått ut for flere mnd siden, jeg fikk det bare mens jeg ventet på uføresaken. Så man trenger nok ikke være helt uten inntekt.

Jeg også har rehab.penger i påvente av at saken er ferdigbehandlet, så da skulle med andre ord JEG også behandles etter gamle regler da? ER jo UMULIG å skjønne det systemet der. De skjønner det forresten ikke selv trygdefolket...

Enig, Dorthe, det er helt vilt! Skulle tro en levde i forrige århundre.

Jeg har vært yrkesaktiv hele livet og blir nå uføretrygdet. Greier ikke jobb og bare litt av husarbeidet.

En venninne som er like gammel og hele livet har vært hjemme med barna, og i tillegg er dårligere enn meg, har fått beskjed om at hun IKKE får 100% uføretrygd siden hun klarer å holde huset i orden. Det er liksom hennes jobb, mener de da, og den greier hun jo delvis fortsatt. Men HAR hun noe valg? Hun er alene med delansvar for to barn.

Skjønner de ikke at de fleste kvinner i dag har to jobber, en utenfor hjemmet og en innenfor?

Forferdelig urettferdig. Jeg hra fortsatt en mann som tjener penger, jeg får 100% trygd, hun er alene og får ikke full siden hun klarer litt av husarbeidet. De skulle skamme seg de trygdefolka!!!!!

Men hvis hun er alene med barn, skal hun regnes som fullt arbeidssøkende. Det må hun klage på.

Gjest uten signatur

Men hvis hun er alene med barn, skal hun regnes som fullt arbeidssøkende. Det må hun klage på.

De har delt omsorg for to barn. Det er muligens derfor hun har fått den beskjeden?

Men jeg fikk jo også høre fra min tidligere lege at ingen noengang ville uføretrygde meg. (!). Og jeg får jo uføretrygd nå etter mange års sykdom. Så hva leger sier skal en kanskje ikke høre på.

De har delt omsorg for to barn. Det er muligens derfor hun har fått den beskjeden?

Men jeg fikk jo også høre fra min tidligere lege at ingen noengang ville uføretrygde meg. (!). Og jeg får jo uføretrygd nå etter mange års sykdom. Så hva leger sier skal en kanskje ikke høre på.

Har de delt omsorg får hun ikke noe ekstra penger og jeg mener at hun skal regnes som fullt arbeidssøkende.

Om hun orker husarbeid eller ikke er likgyldig, husarbeid er noe friske folk gjør om kvelden etter jobb.

Annonse

dette er mitt nick

Jeg også har rehab.penger i påvente av at saken er ferdigbehandlet, så da skulle med andre ord JEG også behandles etter gamle regler da? ER jo UMULIG å skjønne det systemet der. De skjønner det forresten ikke selv trygdefolket...

Jeg tror nok at jeg skulle hatt varig pensjon uansett, så det kan jo være derfor.

Gjest uten signatur

Har de delt omsorg får hun ikke noe ekstra penger og jeg mener at hun skal regnes som fullt arbeidssøkende.

Om hun orker husarbeid eller ikke er likgyldig, husarbeid er noe friske folk gjør om kvelden etter jobb.

Jeg får pushe på venninna mi for å få undersøkt dette da! Hun er sliten, så det er ikke lett å få henne til å kjempe.

Jeg har som sagt min egen 'kamp' innen trygdevesenet, og har begrenset overskudd til andres, selv om jeg prøver.

De KUNNE gjort det enklere for sjuke folk!

Jeg får pushe på venninna mi for å få undersøkt dette da! Hun er sliten, så det er ikke lett å få henne til å kjempe.

Jeg har som sagt min egen 'kamp' innen trygdevesenet, og har begrenset overskudd til andres, selv om jeg prøver.

De KUNNE gjort det enklere for sjuke folk!

Det er jeg helt enig i.

Man må være frisk for å være syk. Nytter ikke å være sliten hvis en ønsker å få rettighetene sine.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...