Gå til innhold

Hvor er foreldrene?

Anbefalte innlegg

Gjest lis@bet

Dette er sikkert også diskutert opp og i mente på ulike fora på DOL..

Men jeg lurer likevel på - Hvor er foreldrene til andregenerasjons innvandrere?? Tar foreldrene nok ansvar for barna sine som både forventes å identifisere seg med sine foreldres kultur, samtidig som de skal sosialiseres i vår verden?

Hvis ikke - hva kan/bør gjøres? Hvem har hovedansvaret for at innvandreres barn følges opp av foreldrene?

Vi kommer ikke bort ifra at andregenerasjonen er en belastet "gruppe", selv om jeg ikke er ute etter å generalisere. (Neida Sør, alle innvandrere skal ikke lide for det én har gjort, osv.)

For å si det med en gang - jeg har ikke så mye kunnskap om innvandring generelt, så jeg spør fordi jeg oppriktig lurer, og håper noen kan komme med innspill. (Og jeg oppfordrer dere til å dempe evt kverulering.....)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/135177-hvor-er-foreldrene/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...