Gjest Myrna Skrevet 4. februar 2004 Del Skrevet 4. februar 2004 Litt utenom tema, men hvor i Thailand var dere? Vi skal nemlig til Phi-Phi-øyene den 21.2 og være der i godt 2 uker. Gleder oss en masse, og har hørt der er veldig fint, og barnevennlig, der. Vi reiser med barn på 3,5 og 6,5 år, og de er i den rette alderen for bading og leking i sanden, og gleder seg stort. Var dere på noen turer? Har hørt at jungelturer med elefantridning er veldig populært for barn. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/135227-til-nedtelling-og-andre-som-har-v%C3%A6rt-i-thailand-med-barn/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hugmee Skrevet 4. februar 2004 Del Skrevet 4. februar 2004 Vi har vært på Phi-Phi øyene og må si at det er et av de vakreste steder på jord! Misunner deg som skal dit! Det er to øyer hvor av den ene er der det er hotell osv. Den andre når du med båt (koster veldig lite) Det er et sted som preges av back-pakere og en lat feriestemning. Hvis dere ønker mer å gjøre foreslår jeg at dere tar båt inn til fastlandet eller til Phuket. På Phuket har de en "fornøyelsepark" som heter Fantasee - det kan være noe for ungene, men regn med at de tar seg betalt der. Ellers er det mye å oppleve i Thailand, bare hør dere litt rundt. Men å bli kun på Phi-Phi i to uker kan kanskje bli litt ensformig for barna? Ønsker dere en riktig god tur! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/135227-til-nedtelling-og-andre-som-har-v%C3%A6rt-i-thailand-med-barn/#findComment-839569 Del på andre sider Flere delingsvalg…
nedtelling Skrevet 4. februar 2004 Del Skrevet 4. februar 2004 Hei Myrna Vi kom hjem fra Thailand i dag tidlig og er nå litt trøtte så det blir vel tidlig kveld i kveld. Vi var ikke på "farten" denne gangen.. DVS vi reiste ikke på utflukter eller til Phi Phi som vi hadde snakket om.. Har vært pa Phi Phi tidligere og det er et vakkert sted. Vil bare informere om at fergeturen kan være både og! Vi var i Thailand i fjor jul og tok da fergen til og fra Phi Phi.. Deilig vær til, men store bølger tilbake til Phuket.. Her var det bare ¨å holde seg fast.,. og jeg er glad vi ikke hadde med barn da.. Mange satt og kastet opp rundt oss.. Så derfor tenkte vi å holde oss i Phuket de 2 ukene vi var der. Men vi reiste på Elefanttrekking, selv om dette var bare 30 min så var det nok.. Gutten vår spurte om vi skulle få treffe Baloo!! Har nok sett litt for mye på Jungelboken! Så var vi i Phuket Zoo,. noe som var veldig stas! Når det gjelder Phi Phi så er dette en stille øy, men ikke så mange ting å ta seg til enn å bade, snorkle og sole seg! Husk myggolje!!! om du ønsker å vite mer om Thailand, evt om andre steder som Krabi, Koh Samui, Bangkok eller Pattaya så kan du maile meg på [email protected] Thailand er et perfekt reisemål når man har barn! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/135227-til-nedtelling-og-andre-som-har-v%C3%A6rt-i-thailand-med-barn/#findComment-839823 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest maas Skrevet 4. februar 2004 Del Skrevet 4. februar 2004 Hei! Vi har reist mye i Thailand iløpet av årene. Vi var senest på Phi Phi i sommer. Og jeg må si fergene har blitt mye bedre enn før. Det kommer også litt ann på tiden dere reiser. Før jul er det gjerne monsun tid i sør og da kan det blåse veldig, men ellers har vi opplevd gode fergeturer. Vi har vært 8 dg på det lengste der, men med unger er det topp. Det skjer litt om kvelden der og det er bra for store og små, dessuten blir man sliten av bading,soling, varmen og luftfuktigheten at vi har tilgode å være sent oppe på slike deilige øyturer. Annbefales å reise til Phi Phi Le (lille øya utenfor hoved øya. Der er det aper og usjenerte bukter å kose seg i. Ellers ville jeg tatt turen til Bamboo Island. Nydelig øde øy, med mange dyr å se på hvis man vil. Vår favoritt øy. Øde og stille og ungene stortrives med sin egen fantasi å leke med. Minstemann (adoptert fra Thailand) var bare 2 1/2 år i sommer. Ellers fjellvandring som er nevt har vi tilgode enda.Men sikkert moro. Hvis man syns to uker er lenge kan man jo å reise til Kho Lanta (1 1/2 t fergetur) også å annbefale. Puket kan man jo ta på vei tilbake. Krabi er og et fantastisk sted (2 t tur), men det spørs jo fra hvilken kant dere kommer med fly fra. Der er det fantastiske øy turer til f eks chicken Island, James Bond øya. Uansett ungene vil storkose seg med varmen og omgivelsene og ikke minst tiden sammen med foreldrene. Hvis dere ikke har hotell på Phi Phi annbefales Phi Phi Cabana Hotel som og har basseng, noe vi syns er bra i tillegg til vannet. Ungene elsker det ihvertfall. Vil du vite mer eller har spørsmål send meg gjerne mail: [email protected] Dette ble langt. Men Thailand er et fantastisk land å reise i. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/135227-til-nedtelling-og-andre-som-har-v%C3%A6rt-i-thailand-med-barn/#findComment-839974 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest maas Skrevet 4. februar 2004 Del Skrevet 4. februar 2004 Skrev om monsun tid før jul, men monsun tid er jo regntida og den er jo ferdig i sør iløpet av oktober, hvis jeg ikke tar feil. Men ut året er det mye blåst og vind. Har dermed rettet opp ting som kunne blitt diskuret videre:-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/135227-til-nedtelling-og-andre-som-har-v%C3%A6rt-i-thailand-med-barn/#findComment-839990 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.