Gå til innhold

NHD, er det noe å gjøre?

Anbefalte innlegg

Gjest Undrende jente

Hei! Lurer på en liten sak her. Når det gjelder voldelige foreldre, er det i det hele tatt noe å gjøre med det? Tenker da ikke terapi for barna, men noe for foreldrene. Vil selvsagt prøve å unngå politi/barnevern, men finnes det annen form for hjelp? Noe a'la "sinne-mestring" terapi-lignende?

I såfall, hvor/hvordan oppsøke hjelp? Kan fastlegen gjøre noe i slike situasjoner?

Mvh

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/135265-nhd-er-det-noe-%C3%A5-gj%C3%B8re/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nils Håvard Dahl, psykiater

Ja, her er det flere ting en kan gjøre, men det forutsetter at foreldrene selv ser problemet og tar initiativ til å få gjort noe med problemet.

Jeg vil tro at enhver poliklinikk vil prioritere en slik henvisning fra fastlegen.

Gjest Undrende jente

Ja, her er det flere ting en kan gjøre, men det forutsetter at foreldrene selv ser problemet og tar initiativ til å få gjort noe med problemet.

Jeg vil tro at enhver poliklinikk vil prioritere en slik henvisning fra fastlegen.

Å så bra å høre! Vel, det gjelder nemlig faren min. Selv er jeg 21, og har i alle år blitt utsatt for hans voldelige temperament. Sist uke måtte jeg holde meg hjemme fra skole og jobb og fikk sykemelding. Da ga jeg beskjed til min far om at nå var det nok, dette går ikke lenger. Enten bryter vi alle bånd, eller så oppsøker han hjelp. Ha sa seg enig i det siste (selv om jeg ikke stoler helt på det...), og tenker at det er verdt et forsøk. Men jeg lurer på, hva er første steget vi tar? Hva mener du med poliklinikk? Oppsøker vi poliklinikken selv?

Tusen takk for svar!

Mvh

Gjest twisted83/ Undrende jente

Beklager, så ikke det siste avsnittet sitt i svaret! Da er det greit, og nok en gang, Tusen takk for svar!!

Gjest labamba

Å så bra å høre! Vel, det gjelder nemlig faren min. Selv er jeg 21, og har i alle år blitt utsatt for hans voldelige temperament. Sist uke måtte jeg holde meg hjemme fra skole og jobb og fikk sykemelding. Da ga jeg beskjed til min far om at nå var det nok, dette går ikke lenger. Enten bryter vi alle bånd, eller så oppsøker han hjelp. Ha sa seg enig i det siste (selv om jeg ikke stoler helt på det...), og tenker at det er verdt et forsøk. Men jeg lurer på, hva er første steget vi tar? Hva mener du med poliklinikk? Oppsøker vi poliklinikken selv?

Tusen takk for svar!

Mvh

oppsøk fastlegen som sender henvisning til poliklinikken for dere.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...