Gå til innhold

Livssynsdiskusjon

Anbefalte innlegg

• Svar 78
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

16

• misjonær

15

• still5barnsmor

10

• Matthea

7

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

På? Hva jeg tror på? Kardemommebyloven er en godt skrevet lov syns jeg. Det pleier å gå bra når jeg ikke plager andre, er grei og snill. Da kan jeg stort sett gjøre som jeg vil.

Gjest gamlebarbie
Skrevet

På? Hva jeg tror på? Kardemommebyloven er en godt skrevet lov syns jeg. Det pleier å gå bra når jeg ikke plager andre, er grei og snill. Da kan jeg stort sett gjøre som jeg vil.

hehe, ja, da så...:-)

Jo, kardemommeloven er ok. Men jeg må da si at Ole Brumm også har litt bra innimellom...:-)

Skrevet

Jeg er helt enig med deg. Kardemommeloven fungerer bra :o)

Skrevet

Jeg er helt enig med deg. Kardemommeloven fungerer bra :o)

Ja kardemommelovene er jo OK!

Skrevet

Jo, kardemommeloven er ok. Men jeg må da si at Ole Brumm også har litt bra innimellom...:-)

Men Ole Brum er vel ikke størst på juss - det er vel filosofi som er hans felt :-)

"..................."

Gjest gamlebarbie
Skrevet

Men Ole Brum er vel ikke størst på juss - det er vel filosofi som er hans felt :-)

"..................."

Gjør ikke noe, bare det virker..:-)

Gjest Tristelin@
Skrevet

Ole Brumm er bra! 'Ja takk, begge deler' er helt etter min smak

Skrevet

Kardemommeloven her også. Den er veldig ålreit.

I tillegg tror jeg på kjærligheten.

Skrevet

Heisann..

Du spurte og eg skal prøve å svare...

Eg trur på Bibelen, at den er Guds ord!

Og at den åpenbarer sannheten om Gud, mennesker, frelse og fortapelse...

Eg trur at Gud har skapt himmel og jord, og at mennesket er skapt i Guds bilete!

Eg trur at mennesket er skapt for å ha en tett relasjon til Gud!

Eg trur at vi mennesker er syndere som i utgangspunktet lever med ryggen mot Gud...

Trass i dette trur at Gud elsker oss med en evig kjærlighet og er villig til å gjøre alt for at vi skal tilbringe evigheten sammen med han!

Eg trur at Gud har vist oss denne kjærligheten ved at Jesus tok straffen for alt det vi har gjort galt da han sonte for våre synder på korset.

Eg trur at Jesus en dag kommer igjen og henter de som tror på han!

Eg trur at Gud i dag ønsker at DU skal ta imot hans tilgivelse og få fred med Gud!

( Alt i alt en ganske konservativ kristen...)

Ha ein flott dag!

Skrevet

Jeg tror på det gode i mennesker og det gode i livet. Jeg har troen på at det gode vil seire til slutt og verden vil bli et tryggere sted å bo og leve. Uten den troen tror jeg jeg hadde blitt oppslukt og svelget av all dævelskapen i verden...Naivt tja, mulig det... men troen er viktig.

Skrevet

Heisann..

Eg trur at Gud har skapt himmel og jord, og at mennesket er skapt i Guds bilete!

Eg trur at vi mennesker er syndere som i utgangspunktet lever med ryggen mot Gud...

Trass i dette trur at Gud elsker oss med en evig kjærlighet og er villig til å gjøre alt for at vi skal tilbringe evigheten sammen med han!

Eg trur at Gud har vist oss denne kjærligheten ved at Jesus tok straffen for alt det vi har gjort galt da han sonte for våre synder på korset.

Eg trur at Gud i dag ønsker at DU skal ta imot hans tilgivelse og få fred med Gud!

Ha ein flott dag!

Ser du på Gud som en form for skikkelse/skapning?

Skrevet

Jeg tror ikke på døden.

Jeg tror at essensen av hvert enkelt menneske er evigvarende.

Jeg tror at mennesket er begrenset til å oppleve 3 dimensjoner, men at det finnes mer som går utenfor det vi kan sanse og forstå.

Det er mer, men det er jeg ikke ferdig å fundere over :)

Skrevet

Hm, jeg vet sannelig ikke. Jeg kan vel ikke si at jeg ikke tror på noe, men jeg er helt imot tilbedelse av gud osv. Dersom Gud finnes tror jeg han elsker alle, slik vi gjør med våre barn, og jeg tror ikke han liker tilbedelse i det hele tatt. Tilbedelse er egoistisk tull som store ego sjefer liker, og slik er ikke Gud. Men jeg tror han liker at vi er snille med hverandre og oss selv :-)

Og så liker jeg Kardemommeloven jeg også :-)

Skrevet

Jeg kunne ha skrevet et langt foredrag, men jeg korter inn til at kardemommeloven er min filosofi...

Gjest gamlebarbie
Skrevet

Heisann..

Ha ein flott dag!

Vet du, da er vi ganske like, du og jeg.

Jeg tror også, og er vel en ganske normal kristen. Godt å se at vi er flere..:-)

Klem

Gjest gamlebarbie
Skrevet

Ser du på Gud som en form for skikkelse/skapning?

Gud er min Far. Han er der for meg uansett. Han har alltid vært, og vil alltid være. Han er alt.

Person? Vel, Gud er alt, Alfa og Omega. Og ettersom Han er alt, kan Han ikke være en "person" slik vi ser det.

Gud er bare der. Han er altet som er når vi føler at ingenting er tilbake.

Skrevet

Gud er min Far. Han er der for meg uansett. Han har alltid vært, og vil alltid være. Han er alt.

Person? Vel, Gud er alt, Alfa og Omega. Og ettersom Han er alt, kan Han ikke være en "person" slik vi ser det.

Gud er bare der. Han er altet som er når vi føler at ingenting er tilbake.

Har Gud en bevissthet?

Skrevet

Har Gud en bevissthet?

Hei,

Man bør vel kunne underbygge guds eksistens, FØR man diskuterer om han har bevissthet og hvilken skostørrelse han bruker! :-)

Med vennlig hilsen

still5barnsmor
Skrevet

Jeg tror på Gud og er personlig kristen. Jeg tror at Gud gav oss den frie vilje og at det er opp til meg hvordan jeg forvalter den. Jeg tror Gud sendte sin sønn for å vise oss at det er mulig å la være å synde og at det er mulig for meg å gjøre det samme. Jeg tror Gud er rettferdig etter sitt ord slik det er skrevet i bibelen, og jeg tror ikke alltid Hans rettferdighet sammenfaller med min. I de tilfeller velger jeg å tro at han er allmektig og bøyer meg for det selv om det er hardt i de fleste tilfeller. Jeg tror at det er mulig for meg å bli ferdig med alle mine negative sider gjennom en møysommelig å trofast kamp. Jeg tror at det gir meg velsignelse i evigheten og at jeg får smake endel av den i dette liv.

Og for de som lar seg provosere av min personlige tro så har jeg for ordens skyld skrevet "JEG tror" i starten av hver setning.

Jeg tror også at hvis jeg vil ha respekt for min tro så må jeg også respektere at andre har en annen/ingen tro. Livet handler ikke om å "Omvende/samle" alle andre mennesker, men å forvalte sin frie vilje slik at en kan se seg i speilet og ha god samvittighet...

Hjertelig hilsen fra

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...