Gå til innhold

Depresjon

Anbefalte innlegg

Jeg har vært alvorlig deprimert i mange år og har først det siste året blitt behandlet med Cipramil og oppfølging hver måned hos min fastlege. Jeg sliter fremdeles forferdelig og føler avmakt og har lyst til å gi opp. Jeg fungerer ikke overhodet ikke på jobb og sitter for det meste og venter på at klokken skal bli så mye at jeg kan gå hjem. Hjemme går det lettere for da kan jeg ta dagene som de er og tar godt vare på de gode dagene (for jeg har det også). Jeg har kommet til at dety nok er på tide å kutte ut jobben en stund, men jeg er så redd for hva de skal si på jobb. Det er så mye fokus på sykemelding i dag og jeg føler meg så mislykket da jeg også nå skal være en av disse "uproduktive". jeg har jobbet siden jeg var 17 år (er 47 i dag) og studerte 3 år på høyskole fra 1996 til 1999. Jeg sliter så med dette og lurer på hva jeg skal gjøre for å slippe taket i denne skamfølelsen ovenfor jobb og samfunnet.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/135364-depresjon/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei.

Jeg synes at det ser ut til at du har arbeidet mye jeg. Synes at du skal ta deg en pause når du trenger det ellers kan det jo hende at ting blir værre en de må, noe som jo kan føre til at du blir nødt til å bli enda lenger borte. Jeg vet ikke, men bare en tanke.

En annen ting er at jeg ikke synes at du skal la deg styre av hva andre mener om det. Du kan jo tenke deg om ikke kolegaene dine også har vært sykmeldte av og til. Jeg mener at det er viktig, om ikke altid lett å forøke å ta vare på seg selv for å kunne utnytte ens potensiale.

En ting til, tenker at det er de første dagene borte ifra arbeidet som er værst, så når du kansje ser at det var lurt å ta en pause så blir samvittigheten bedre. Håper dette var til noe hjelp.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/135364-depresjon/#findComment-841166
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...