Gå til innhold

Hvorfor bruke ordet identitetskrise?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest identitetsundring

Identitetskrise brukes også om mange som ikke er adopterte. Å bruke ord som krise er jo veldig in i tiden, og som oftest en overdrivelse. Men det handler jo om at man ikke helt vet hvem man er.

Vil vel tro at det er en ganske naturlig ting for mange adopterte, at de en periode i sitt liv er usikre på "hvem er jeg".

På en måte tror jeg man kan si at det er en prosess som de fleste mennesker går igjennom i tenårene, det at man skal definere seg selv i forhold til omgivelsene, finne ut hvem man egentlig er.

Hei! Om du siktet til det jeg skrev tidligere her, mener jeg at alle har det.

Det er mer eller midre det samme som pubertet, eller og "finne seg sjøl".

Jeg er ikke adoptert, men mener at jeg selv har hatt det. Identitetskriser, har ingent ting med og være adoptert og gjøre. Bare så det er sagt. Men alle med litt selvinsikt, vet at man i mer eller mindre grad, i ungdommen, søker etter noe i seg selv. (klønete forklart).

For meg er ikke dette ett negativt ladet ord, men mu.lig andre føler det anderledes, i og med at du reagerte på det.

Hva mener du selv?

MVH

Gjest ikke undertegnet_5

Hei! Om du siktet til det jeg skrev tidligere her, mener jeg at alle har det.

Det er mer eller midre det samme som pubertet, eller og "finne seg sjøl".

Jeg er ikke adoptert, men mener at jeg selv har hatt det. Identitetskriser, har ingent ting med og være adoptert og gjøre. Bare så det er sagt. Men alle med litt selvinsikt, vet at man i mer eller mindre grad, i ungdommen, søker etter noe i seg selv. (klønete forklart).

For meg er ikke dette ett negativt ladet ord, men mu.lig andre føler det anderledes, i og med at du reagerte på det.

Hva mener du selv?

MVH

Hei BMS! Poenget mitt er at det er et (for meg) negativt ladet ord, og jeg mener det er av og til feil og bruke.

Hei BMS! Poenget mitt er at det er et (for meg) negativt ladet ord, og jeg mener det er av og til feil og bruke.

Hei Ikke undertegnet_5!

Da skal jeg ta det til etterrettning, og finne ett annet ord.

Bare for og punktere det, så håper jeg alle skjønner at jeg ikke har ment noe negativt, med det. Og at det ikke er en "ovenfra og ned" bemerkning. (Men med nermere ettertanke ville jeg vel da ikke valgt akuratt det ordet om meg selv)

MVH

Gjest Ikke undertegnet_5

Hei Ikke undertegnet_5!

Da skal jeg ta det til etterrettning, og finne ett annet ord.

Bare for og punktere det, så håper jeg alle skjønner at jeg ikke har ment noe negativt, med det. Og at det ikke er en "ovenfra og ned" bemerkning. (Men med nermere ettertanke ville jeg vel da ikke valgt akuratt det ordet om meg selv)

MVH

Inlegget var ikke myntet spesielt på deg, BMS. Jeg mener det er unødvendig av alle å benytte negativt ladede ord når ting skal beskrives, derson det ikke faktisk er negativt. :o)

Annonse

Inlegget var ikke myntet spesielt på deg, BMS. Jeg mener det er unødvendig av alle å benytte negativt ladede ord når ting skal beskrives, derson det ikke faktisk er negativt. :o)

*ler* jeg skjønte at det ikke var direkte kun til meg, men jeg innrømmer så gjerne at jeg følte meg truffet.

Men så skal det sies at kjeg bruker ordet FANTASTISK, med negativ tone og aldri positiv. Mulig jeg skriver det i positiv tone, det ha jeg aldri tenkt over, men folk bemerker faktisk att jeg alltid bruker det ordet, ironsik.

Men mange ord og utrykk er også "distrikts-bestemt", slik at ett positivt ord her, kan være negativt i Finnmark og visa/versa.

Men som sagt, krise, er ikke ett positivt ladet ord, det er jeg ening i, men jeg legger ikke så mye i det heller.

Tror verden blir ett lettere sted og leve for alle, om vi slutter og analysere vært minste begrep/utrykk. Og prøver og skjønne innholdet i teksten i stedet for hvert enkelt ord.

Men som sagt, jeg tar det til etterretning. Jeg har bare ikke tenkt på det sånn før:o)

Mvh

BMS

Gjest ikke undertegnet_5

*ler* jeg skjønte at det ikke var direkte kun til meg, men jeg innrømmer så gjerne at jeg følte meg truffet.

Men så skal det sies at kjeg bruker ordet FANTASTISK, med negativ tone og aldri positiv. Mulig jeg skriver det i positiv tone, det ha jeg aldri tenkt over, men folk bemerker faktisk att jeg alltid bruker det ordet, ironsik.

Men mange ord og utrykk er også "distrikts-bestemt", slik at ett positivt ord her, kan være negativt i Finnmark og visa/versa.

Men som sagt, krise, er ikke ett positivt ladet ord, det er jeg ening i, men jeg legger ikke så mye i det heller.

Tror verden blir ett lettere sted og leve for alle, om vi slutter og analysere vært minste begrep/utrykk. Og prøver og skjønne innholdet i teksten i stedet for hvert enkelt ord.

Men som sagt, jeg tar det til etterretning. Jeg har bare ikke tenkt på det sånn før:o)

Mvh

BMS

Du skriver"Tror verden blir ett lettere sted og leve for alle, om vi slutter og analysere vært minste begrep/utrykk. Og prøver og skjønne innholdet i teksten i stedet for hvert enkelt ord."

Man skaper et negativt lys over innholdet i teksten ved å benytte negativt ladede ord.

Der tror jeg at jeg fikk fram poenget. (?)

Du skriver"Tror verden blir ett lettere sted og leve for alle, om vi slutter og analysere vært minste begrep/utrykk. Og prøver og skjønne innholdet i teksten i stedet for hvert enkelt ord."

Man skaper et negativt lys over innholdet i teksten ved å benytte negativt ladede ord.

Der tror jeg at jeg fikk fram poenget. (?)

Javel.

For meg poengtert du det motsatte.

Men det er bare helt fantastisk!

MVH en lattermild

Hvordan poengterte jeg det motsatte?

Fordi du analyserte hva jeg skrev, isteden for og i det hele tatt prøve og forstå hva jeg mente.

Men det spiller ingen rolle for meg;o)

Jeg brukte ett negativ ladet ord for deg. For meg var ikke ordet negativtladet før du har brukt 4 innlegg på og fortelle meg akuratt det.

Er det rart folk syns vi er hårsåre?

*rister på hodet*

Ps. Er det du skriver så "skummelt" at du ikke tør skrive under, avslutter jeg diskusjonen nå.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...