Gjest May M Skrevet 5. februar 2004 Del Skrevet 5. februar 2004 Vi er i adopsjonens startfase, og jeg har lest at vi kan begynne å samle inn bilder av oss, familien og venner som senere skal sendes giverlandet. Hvor omfattende er det vanlig å være her? Er det noen forskjell på hva de forskellige landene legger vekt på? Vi skal adoptere fra Etiopia. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/135429-bildepresentasjon/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kathinka Skrevet 5. februar 2004 Del Skrevet 5. februar 2004 Har ikke noe svar til deg, vil bare si at jeg vil følge med på denne tråden din, da vi også skal adoptere fra Etiopia. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/135429-bildepresentasjon/#findComment-841216 Del på andre sider Flere delingsvalg…
marben Skrevet 5. februar 2004 Del Skrevet 5. februar 2004 Vi adopterer fra Kina. Det er ulik praksis fra land til land for hva slags bilde presentasjon som ønskes. Ta kontakt med foreningen dere bruker. Vi bruker AF og vi fikk beskjed der. Vi sendte bilder av oss, øvrig familie og diverse fritidsaktiviteter samt bilder av leiligheten vår og nærmiljøet. Lykke til 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/135429-bildepresentasjon/#findComment-841233 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Livert Skrevet 5. februar 2004 Del Skrevet 5. februar 2004 Hei! Vi begynner å nærme oss målet. Nå venter vi på reisebeskjed til Etiopia. Ei flott(!!!!)jente på 4 mnd. Dere trenger 10 - 15 bilder av dere selv, nærmeste familie, venner, huset, hytta, båten osv. Positivt å få med barn og om dere klarer å fange dem (i kameralinsa) i samspill med dere selv... Jeg tror det er greit at du finner bilder som er "enkle", der motivet vises godt. Hensikten er at presentasjonen skal gi et positivt inntrykk av dere som adoptivforeldre. AF (regner med at det er denne foreningen dere benytter) sendere dere forside til bildepresentasjonen. Der er det plass til et bilde; f.eks. av adoptivforeldrene Vet ikke om det er noen forskjell på hva de ulike landa legger vekt på, men røyk/alkohol tar seg sikkert ikke så godt ut uansett ;-D Lykke til med papir og bildeinnsamling! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/135429-bildepresentasjon/#findComment-841264 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest May M Skrevet 5. februar 2004 Del Skrevet 5. februar 2004 Hei! Vi begynner å nærme oss målet. Nå venter vi på reisebeskjed til Etiopia. Ei flott(!!!!)jente på 4 mnd. Dere trenger 10 - 15 bilder av dere selv, nærmeste familie, venner, huset, hytta, båten osv. Positivt å få med barn og om dere klarer å fange dem (i kameralinsa) i samspill med dere selv... Jeg tror det er greit at du finner bilder som er "enkle", der motivet vises godt. Hensikten er at presentasjonen skal gi et positivt inntrykk av dere som adoptivforeldre. AF (regner med at det er denne foreningen dere benytter) sendere dere forside til bildepresentasjonen. Der er det plass til et bilde; f.eks. av adoptivforeldrene Vet ikke om det er noen forskjell på hva de ulike landa legger vekt på, men røyk/alkohol tar seg sikkert ikke så godt ut uansett ;-D Lykke til med papir og bildeinnsamling! Takk for godt svar. Får håpe dere får reisebesked snart. Hvor lang tid regner man med at det tar fra tildelig, til man får reisebeskjed? Jeg av den tålmodige typen, men jeg ser for meg at den perioden vil bli en tålmodighetsprøve. Sitte her i Norge uten mulighet til å beskytte det lille barnet man har i Etiopia. Jeg gruer meg nesten til denne perioden. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/135429-bildepresentasjon/#findComment-841281 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Livert Skrevet 5. februar 2004 Del Skrevet 5. februar 2004 Takk for godt svar. Får håpe dere får reisebesked snart. Hvor lang tid regner man med at det tar fra tildelig, til man får reisebeskjed? Jeg av den tålmodige typen, men jeg ser for meg at den perioden vil bli en tålmodighetsprøve. Sitte her i Norge uten mulighet til å beskytte det lille barnet man har i Etiopia. Jeg gruer meg nesten til denne perioden. Man regner med at det tar tre mnd. men vi håper selvfølgelig at det går raskere. Har ventet i fire uker nå(les: en evighet). Jeg trodde også at jeg var av den tålmodige typen, men den siste måneden har vert veldig spesiell. Det er en underlig situasjon. Men vi gleder oss masse og forbereder oss så godt vi kan, og da går tiden litt raskere. Gledelig å se at det er flere som har valgt Etiopia som adoptivland!! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/135429-bildepresentasjon/#findComment-841511 Del på andre sider Flere delingsvalg…
ut mot havet Skrevet 6. februar 2004 Del Skrevet 6. februar 2004 Velkommen hit. Vi skal også adoptere fra Etiopia, venter bare på TELEFONEN om tildeling...Vi har nå ventet i 2.mnd og 3 uker siden papirene ble sendt Etiopia...så det er ganske nervepirrende... Angående fotopresentasjon ;Vi fikk beskjed om at det ikke burde være bilder av nakne barn (f.eks i bassenget i sommerferien...) Og at vi burde begrense bilder av dyr... Dere bør være "anstendig" påkledt... og ikke sende bilder med flasker på bordet eller noen som røyker... Du kan tro det var vanskelig å plukke ut bildene...Vi har ei datter som har hest...og gjett hvem som var med på nesten ALLE bildene...? I tillegg har vi hund, så hun var jo tilstede HELE tiden... Påskebildene fra i fjor,hele familien samlet,med DET nydelige været... og svigermor satt i bare BH`n ...vel, etter mye om og men fikk vi tatt nye bilder, og de ble godkjente med en gang... Jeg ønsker dere lykke til videre i prosessen,og ønsker dere kontakt er mailadressen [email protected] 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/135429-bildepresentasjon/#findComment-842005 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest May M Skrevet 7. februar 2004 Del Skrevet 7. februar 2004 Velkommen hit. Vi skal også adoptere fra Etiopia, venter bare på TELEFONEN om tildeling...Vi har nå ventet i 2.mnd og 3 uker siden papirene ble sendt Etiopia...så det er ganske nervepirrende... Angående fotopresentasjon ;Vi fikk beskjed om at det ikke burde være bilder av nakne barn (f.eks i bassenget i sommerferien...) Og at vi burde begrense bilder av dyr... Dere bør være "anstendig" påkledt... og ikke sende bilder med flasker på bordet eller noen som røyker... Du kan tro det var vanskelig å plukke ut bildene...Vi har ei datter som har hest...og gjett hvem som var med på nesten ALLE bildene...? I tillegg har vi hund, så hun var jo tilstede HELE tiden... Påskebildene fra i fjor,hele familien samlet,med DET nydelige været... og svigermor satt i bare BH`n ...vel, etter mye om og men fikk vi tatt nye bilder, og de ble godkjente med en gang... Jeg ønsker dere lykke til videre i prosessen,og ønsker dere kontakt er mailadressen [email protected] Hei ut mot havet Ikke har vi hest og ikke har vi hund, så den biten går nok greit :-) Nå er det jeg som er fotografen i vår familie, og vi har så og si ingen bilder hvor jeg er med selv. Så heretter blir det stativ og selvutløser. Vi er tidlig i prosessen så vi har ikke fortalt noen at vi har tenkt til å adoptere ennå. Så de begynner vel å lure når jeg nå kommer drassende med stativ ol. Jeg ønsker dere lykke til vider, dere er jo snart ved veis ende. Veldig hyggelig av deg å dele e-postadressen din med oss. Du skal ikke se bort fra at jeg vil føle et behov for å utveksle en del info/tanker/gleder/frustrasjoner med noen som er i samme situasjon. Pr. dags dato prøver jeg å holde lav profil eller lavt aktivitetsnivå (feil ordbruk, men jeg finner ikke noe bedre) i forhold til adopsjonen. Må passe meg så ikke adopsjonen blir min altoppslukende interesse så tidlig. Klarer selvfølgelig ikke helt å la være (noe denne tråden er et bevis på). 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/135429-bildepresentasjon/#findComment-842925 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kathinka Skrevet 7. februar 2004 Del Skrevet 7. februar 2004 Hei ut mot havet Ikke har vi hest og ikke har vi hund, så den biten går nok greit :-) Nå er det jeg som er fotografen i vår familie, og vi har så og si ingen bilder hvor jeg er med selv. Så heretter blir det stativ og selvutløser. Vi er tidlig i prosessen så vi har ikke fortalt noen at vi har tenkt til å adoptere ennå. Så de begynner vel å lure når jeg nå kommer drassende med stativ ol. Jeg ønsker dere lykke til vider, dere er jo snart ved veis ende. Veldig hyggelig av deg å dele e-postadressen din med oss. Du skal ikke se bort fra at jeg vil føle et behov for å utveksle en del info/tanker/gleder/frustrasjoner med noen som er i samme situasjon. Pr. dags dato prøver jeg å holde lav profil eller lavt aktivitetsnivå (feil ordbruk, men jeg finner ikke noe bedre) i forhold til adopsjonen. Må passe meg så ikke adopsjonen blir min altoppslukende interesse så tidlig. Klarer selvfølgelig ikke helt å la være (noe denne tråden er et bevis på). Hei! Kanskje du vil skrive med meg også på mail? Vi skal starte på sosialrapporten i mai, og synes det er godt å ha noen å dele ventetiden med. Spes. nå som veldig få i omgangskretsen vet om det. Gøy at dere også har valgt Etiopia! Her er min mail: [email protected] 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/135429-bildepresentasjon/#findComment-843305 Del på andre sider Flere delingsvalg…
ut mot havet Skrevet 9. februar 2004 Del Skrevet 9. februar 2004 Hei ut mot havet Ikke har vi hest og ikke har vi hund, så den biten går nok greit :-) Nå er det jeg som er fotografen i vår familie, og vi har så og si ingen bilder hvor jeg er med selv. Så heretter blir det stativ og selvutløser. Vi er tidlig i prosessen så vi har ikke fortalt noen at vi har tenkt til å adoptere ennå. Så de begynner vel å lure når jeg nå kommer drassende med stativ ol. Jeg ønsker dere lykke til vider, dere er jo snart ved veis ende. Veldig hyggelig av deg å dele e-postadressen din med oss. Du skal ikke se bort fra at jeg vil føle et behov for å utveksle en del info/tanker/gleder/frustrasjoner med noen som er i samme situasjon. Pr. dags dato prøver jeg å holde lav profil eller lavt aktivitetsnivå (feil ordbruk, men jeg finner ikke noe bedre) i forhold til adopsjonen. Må passe meg så ikke adopsjonen blir min altoppslukende interesse så tidlig. Klarer selvfølgelig ikke helt å la være (noe denne tråden er et bevis på). Leser at du ikke vil fortelle det til noen enda.. det tenkte vi også..men så fortalte vi det til familien før vi ble godkjent i BUFA (klarte ikke å holde det hemmelig lenger) og til alle andre rett etter... Faktisk er det ikke mange som "maser"(les:spør) om adopsjonen... men for oss har det vært bare hyggelig å kunne kommentere andres graviditet med...ja vi er også på vei på en måte..bare at med oss tar det lenger tid.... En liten stund har det faktisk sett ut som det kan bli" for tidlig fødsel"... men enda har vi ikke hørt noe... men en venninne har fått reisebeskjed..., så det kribler extra mye i magen for tiden... Bare gleder oss til vi får høre noe...Jeg synes det er kjempeartig å fortelle ALT jeg vet om adopsjonen når folk oppdager at vi skal ha barn... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/135429-bildepresentasjon/#findComment-845082 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.