Gå til innhold

Idol og kritikk

Anbefalte innlegg

Hm... Det var ingen bjeller som klang nå heller. Det lå en link på ene sida der, angivelig til hjemmesida hans www.thatisoddmusic.com - men den var dau, gitt!

Ja, oppdaga det jeg også. Det var synd, for der lå det noen demo-låter.

Du får be radio'n spille en av låtene! :-)

Eller kjøpe plata, den er jo ikke dyr! :-)

Fortsetter under...

• Svar 53
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Klara Q

8

• Gemini

5

• Reg@l

3

• Pappa Bjørn

2

Mest aktive i denne tråden

Gjest Det synes jeg.

Skjønner at det er en del av konseptet osv, men at de er nødt til å være direkte frekke og nedlatende mot godtroende ungdommer, er å drøye det litt for langt. Likevel er det jo god underholdning når de provoserer ungdommen til å forsvare seg med argumenter som - jammen, jeg er litt sår i halsen i dag.. Og "fålkemusikk e jo og påppmusikk!"

Jeg mistenker enkelte av deltakerne for å være lettere tilbakestående.. Dermed blir det et overgrep mot enkelte å vise dem frem på fesjå på denne måten. Samme hvor frivillig de stiller opp så blir det nærmest misbruk i en del tilfeller, mener jeg.

En annen ting som irriterer meg er at gutter gjerne kan ha en "flat" stemme. Men har de litt "skurr" i stemmen samtidig som de treffer tonene bra, går de gjerne videre. En jente med "skurr" og godt gehør, men som mangler vibrato, har ikke nubbetjangs.

Men ikke snakk om at jeg går glipp av en episode for det...... :-}

Har i grunnen mistenkt deg for å være litt enkel i topplokket også.

Kanskje du skal stille opp i idol til neste år?

Syns faktisk at den tøffeste kritikken i de fleste tilfellene er helt legitim. Det er som Pappa Bjørn sier under her - enkelte er så totalt blottet for talent at de må jo være stokk dumme for å i det hele tatt møte opp, og da kan de like gjerne få høre akkurat hvor tragisk det var. Det er nå min mening!

Folk som stiller opp på Idol vet hva de kan forvente seg. Tåler du ikke kritikk - til tider hårreisende usaklig kritikk for den del - har du ingenting i verken musikkbransjen eller på Idol-audition å gjøre. Og det kan man like gjerne finne ut av med en gang.

Nei - her er de ingen sympati å hente! Stiller du frivillig på fesjå må du tåle at folk peker og ler.

Helt enig. Og jeg syns faktisk ikke at Jeanette sang bra nok heller.

Gjest lis@bet

Har i grunnen mistenkt deg for å være litt enkel i topplokket også.

Kanskje du skal stille opp i idol til neste år?

Tja, enkel og enkel.. Det er nok ikke så lett å få med seg dybden i det jeg skriver hvis man rett og slett ikke har grunnlag for det vettu, lille venn. *smiler søtt*

Uansett går jeg ikke rundt og tror jeg kan synge, og hvorfor skulle jeg da stille i Idol?

still5barnsmor

Skjønner at det er en del av konseptet osv, men at de er nødt til å være direkte frekke og nedlatende mot godtroende ungdommer, er å drøye det litt for langt. Likevel er det jo god underholdning når de provoserer ungdommen til å forsvare seg med argumenter som - jammen, jeg er litt sår i halsen i dag.. Og "fålkemusikk e jo og påppmusikk!"

Jeg mistenker enkelte av deltakerne for å være lettere tilbakestående.. Dermed blir det et overgrep mot enkelte å vise dem frem på fesjå på denne måten. Samme hvor frivillig de stiller opp så blir det nærmest misbruk i en del tilfeller, mener jeg.

En annen ting som irriterer meg er at gutter gjerne kan ha en "flat" stemme. Men har de litt "skurr" i stemmen samtidig som de treffer tonene bra, går de gjerne videre. En jente med "skurr" og godt gehør, men som mangler vibrato, har ikke nubbetjangs.

Men ikke snakk om at jeg går glipp av en episode for det...... :-}

nei bevares kan ikke gå glipp av noe *sjokket uttrykk*

Har tenkt på det samme også...men jeg lurer også på om noe er laget til fordi personene blir med på det? Jeg leste en artikkel i vg om kontrakten de måtte skrive under på og der var det noe som var formulert slik at jeg begynte å lure....

men tror halvparten ikke hadde stilt opp hvis de hadde spilt stemmen inn på bånd og hørt seg selv på forhånd...

Jeg mener mange har en helt "grei" stemme, synger rent osv men mangler det lille ekstra...det er jo en ærlig sak...det finnes mange som er sinnsykt god å spille fiolin , men allikevel ikke god nok for symfoniorkesteret!!!

Men de som ikke kan holde en ren tone i tre sekunder...jeg skjønner det ikke, jeg hadde aldri turd å stille meg til latter slik...de må ha enormt god selvtillit spør du meg...

Men de gir oss da god underholdning alle sammen ;-)

Gjest Det synes jeg.

Tja, enkel og enkel.. Det er nok ikke så lett å få med seg dybden i det jeg skriver hvis man rett og slett ikke har grunnlag for det vettu, lille venn. *smiler søtt*

Uansett går jeg ikke rundt og tror jeg kan synge, og hvorfor skulle jeg da stille i Idol?

Nei det er så lett å dybden i det du skriver nei.

Det har du helt rett i.

Annonse

Ja.. -hørte det med en gang hun snakket. + dette som du sier det var ikke nervøsitet som gjorde henne utafor.

Ikke så unaturlig at hun mistet stemmen, og ble litt mere 'skimrende' heller.

Hun gikk på dop - ikke tvil. Ingen snakker plutselig sånn i "bly" om de ikkke går på noe. Man blir ikke sånn av å bli nervøs heller.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...