Noraførr Skrevet 6. februar 2004 Del Skrevet 6. februar 2004 Hei, så ikke før i dag at du hadde spurt meg om dåp rett etter hjemkomst. Som sagt hadde vi bare vært hjemme i 4 uker da vi hadde dåp - og vi syns det var litt slitsomt. For det første så var nettene veldig vanskelige for LilleLan - så det ble veldig lite søvn på oss etter hjemkomsten. Sa var det mye som skulle planlegges, kjøpes, ordnes, bakes, lages, osv. Vi valgte å ordne alt selv - middag til 19 stykker (herav 15 voksne, 2 barn og 2 spebarn) og kaffe/kaker til ditto flere. Hadde invitert venner m/ familie, slik at det ble en kombinert dåp og hjemkomstfest. Grunnen til at vi valgte nettopp den helga til dåp var at det var høstferie da, og da hadde min familie som bor 30-50 mil unna også mulighet til å være med på den store dagen. Det resulterte i at vi i tillegg hadde huset "fullt" av overnattingsgjester fra lørdag til søndag/mandag. I tillegg var jeg også litt gira på å ha tidlig dåp, slik at LilleLan kunne bruke dåpskjolen som hennes storesøstre hadde brukt. Den heklet farmor i 1980 til sitt første barnebarn. Nå har hun 5 barnebarn - alle jenter - og 4 av dem er min manns barn - og alle er døpt i samme kjole. Nå håper jeg bare at neste barn også vil passe den ) Neste gang tror jeg at jeg kan tenke meg å vente litt lenger - og å få litt mer hjelp til selve arrangementet ... for i ettertid ergrer vi oss litt over at vi ikke var systematisk nok når vi fotograferte både i kirka og på festen etterpå ... og det var nok fordi hodet var mange andre steder enn i et kommende fotoalbum *ler* Åkke som; døpt ble hun .... og det av ei nær venninne av oss!! Krysser fingrene for snarlig reisebeskjed. hilsen og lykke til fra 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/135520-til-bms-om-d%C3%A5p/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.