Gå til innhold

Husker dere taigan-hundene?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Er ikke mynder den "dummeste" hunderasen?

De så forsåvidt fine ut, men afghanske mynder synes jeg ikke mye om.

"Er ikke mynder den "dummeste" hunderasen?"

Jeg er nok inhabil i forhold til å svare deg ;-)

Men jeg har lest noe sånt jeg også. Jeg tror ikke testen var tilpasset mynder, om du skjønner. Deres sterke sider/form for intelligens kom ikke fram i testresultatet.

Mynder får meg til å fryse på ryggen, og det er _ikke_ fordi de er fine altså. :-)

Hei ChiengMai :-)

Jeg har møtt mange som ikke liker denne typen hund (mynder) men jeg har aldri fått meg til å spørre hvorfor. Kan du si meg hva som gjør at du får frysninger på ryggen av dem? Er det på grunn av proporsjonene? Er det på grunn av at de brukes til hetsjakt? (hunder som fanger og dreper byttet) Nysjerrig....

:-)

Annonse

Gjest ChiengMai

Hei ChiengMai :-)

Jeg har møtt mange som ikke liker denne typen hund (mynder) men jeg har aldri fått meg til å spørre hvorfor. Kan du si meg hva som gjør at du får frysninger på ryggen av dem? Er det på grunn av proporsjonene? Er det på grunn av at de brukes til hetsjakt? (hunder som fanger og dreper byttet) Nysjerrig....

:-)

Det med jakt visste jeg faktisk ikke, så det er i alle fall ikke det for min del.

Hos meg har det nok med proporsjonene å gjøre, ja. De er rett og slett ekle å se på .. svaien i ryggen (aner ikke hva jeg skal kalle den, egentlig...?) ... og de rasene som omtrent har halen mellom beina syns jeg er ekstra ekle å se på. Wippet og afghaner er vel toppen av hva jeg syns er stygt. Er generelt ikke så voldsomt glad i hunder med spiss snute heller, jeg da.

Hvis jeg forteller at Bouvier des Flandres er den flotteste hunden _jeg_ vet, så skjønner du nok forskjellen i smak. Skal jeg noen gang ha meg en hund skal det være en Basset Hound. Er ikke akkurat samme type som en mynde, nei.

Det med jakt visste jeg faktisk ikke, så det er i alle fall ikke det for min del.

Hos meg har det nok med proporsjonene å gjøre, ja. De er rett og slett ekle å se på .. svaien i ryggen (aner ikke hva jeg skal kalle den, egentlig...?) ... og de rasene som omtrent har halen mellom beina syns jeg er ekstra ekle å se på. Wippet og afghaner er vel toppen av hva jeg syns er stygt. Er generelt ikke så voldsomt glad i hunder med spiss snute heller, jeg da.

Hvis jeg forteller at Bouvier des Flandres er den flotteste hunden _jeg_ vet, så skjønner du nok forskjellen i smak. Skal jeg noen gang ha meg en hund skal det være en Basset Hound. Er ikke akkurat samme type som en mynde, nei.

Hei ChiengMai. Takk for ærlig svar :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...