Gå til innhold

langt innlegg om det å adoptere eldre barn enn første barn

Anbefalte innlegg

Gjest skjønner ikke helt..

Nei,....si det...... Vi blir vel litt satt ut noen ganger av alle som skal mene så mye, ... Vi er vel bare ikke typene som driter langt i hva alle andre mener...... Ikke at det påvirker noe i adopsjonsprosessen, for vi er sikre på våre valg og tanker der.... Men jeg liker å si hva vi tenker om ting som folk har sterke meninger om, slik at vi kan se ting fra flere sider, og ikke bare deres..... Vi er jo tross alt omgangsvenner, og da er det jo greit om slike ting kan snakkes om. Er det så rart, da???

Helt klart flott å kunne diskutere med venner. Men synd om man føler man trenger deres "velsignelse" for å kunne glede seg over det store som skal skje...

Fortsetter under...

Gjest Juliansmamma

Helt klart flott å kunne diskutere med venner. Men synd om man føler man trenger deres "velsignelse" for å kunne glede seg over det store som skal skje...

Hm...... da tror jeg du leser mer inn i innlegget mitt enn det jeg mener å si...... Vi TRENGER ikke andres velsignelse,... Men vi trenger ikke at folk går rundt med et helt galt syn på det å adoptere heller. Slike folk blir neppe en god støtte i tiden fremover.

Gjest hvorfor ikke vente?

Jo,men de tar vel ikke inn nye søkere, slik jeg har fortstått det, og vi er ikke ferdige med papirene her i Norge en gang, ...vi starter nå, med samtale med bv om en ukes tid....

Hvis dere ikke er begynt med samtalene med bv enda, så tar det jo en stund før dere er godkjent i Norge. Hvorfor vil dere ikke vente å se om det blir forlengelse av samarbeidet med priv. barnehjem?

Heisann, det stemmer!!!

Godt å høre at det går så fint med dere.

Joa, vi ser også fordeler med å adoptere et større barn, slippe kanskje masse nattevåk, som vi nå har slitt med i halvannet år, tenner, .... ja, alt det der. Men jeg må jo innrømme at jeg ønsker meg en slik periode igjen..... Den var jo så skjønn også.... Det er nesten litt tabu å ønske babyperioden, liksom, for den er så lite oppnåelig denne gangen. Men langt baki der ligger det et ørlite håp allikevel.... Kanskje myndighetene gjør om på reglene, slik at vi igjen kan dra tilbake til Los Pisingos.

Men, når det er sagt, ser vi jo også at vi ønsker så inderlig et barn til, og alder har jo virkelig ikke noe å si i det lange løp..... Så vi gleder oss bare mer og mer til alt som skal skje en gang til..........reisa, oppholdet, bli kjent med nye mennesker, men aller mest av alt, å få en ny sønn eller ei lita datter, og at Julian skal få bli storebror.....

Hei!

Kan jeg spørre om hvilken regel du mener? Er det norske eller colombianske myndigheter du mener?

Med hilsen

Gjest Juliansmamma

Hei!

Kan jeg spørre om hvilken regel du mener? Er det norske eller colombianske myndigheter du mener?

Med hilsen

Sakset fra en som forklarte dette godt en gang på dol:(takk snø!)"BUFA har reagert på at de private barnehjemmene får donasjoner gjennom adopsjonsavgiften, som BUFA mener at ikke er spesifisert godt nok - noe de mener er i strid med Haag-konvensjonen."

Annonse

Gjest hvorfor vente

Hvis dere ikke er begynt med samtalene med bv enda, så tar det jo en stund før dere er godkjent i Norge. Hvorfor vil dere ikke vente å se om det blir forlengelse av samarbeidet med priv. barnehjem?

Hvorfor vente når det ikke er nødvendig, og man kan få barn via ICBF? Er det barn eller barnehjem man adopterer?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...