Gjest gal kvinne Skrevet 7. februar 2004 Skrevet 7. februar 2004 Droppet ut av attføring på grunn av alvorlig forverring i sykdommen man ble attført for (psykisk). Ønsker å gjenoppta studiene til høsten dersom jeg er bedre, men må jeg da søke helt på nytt? I så fall blir jeg rammet av nye regler og har for lav alder til å fortsette utdannelsen jeg begynte på. Er det mulig å gjenoppta et vedtak fra i fjor? 0 Siter
frosken Skrevet 8. februar 2004 Skrevet 8. februar 2004 Prøv å kontakte aetat og spør om hva du må gjøre mht søknad osv. Sannsynligvis må du få godkjent "fremdriftsplanen" (husker ikke hva det heter) på nytt - og dersom det er en lang utdannelse du ønsker å begynne på. så kan det kanskje hende at de vil vurdere hele saken på nytt. Ring aetat og/eller trygdekontoret og spør hvordan du skal forholde deg! Du må vel søke skolen på nytt ganske snart? 0 Siter
Gjest gal kvinne Skrevet 8. februar 2004 Skrevet 8. februar 2004 Prøv å kontakte aetat og spør om hva du må gjøre mht søknad osv. Sannsynligvis må du få godkjent "fremdriftsplanen" (husker ikke hva det heter) på nytt - og dersom det er en lang utdannelse du ønsker å begynne på. så kan det kanskje hende at de vil vurdere hele saken på nytt. Ring aetat og/eller trygdekontoret og spør hvordan du skal forholde deg! Du må vel søke skolen på nytt ganske snart? Men etter reglene pr 01.01.04 er jeg ikke gammel nok til å fortsette utdannelsen jeg droppet ut av i fjor. Jeg er bare 25, og grensen er 26. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.