Gå til innhold

Droppet ut av attføring . tilbake?

Anbefalte innlegg

Gjest gal kvinne
Skrevet

Droppet ut av attføring på grunn av alvorlig forverring i sykdommen man ble attført for (psykisk).

Ønsker å gjenoppta studiene til høsten dersom jeg er bedre, men må jeg da søke helt på nytt?

I så fall blir jeg rammet av nye regler og har for lav alder til å fortsette utdannelsen jeg begynte på.

Er det mulig å gjenoppta et vedtak fra i fjor?

Skrevet

Prøv å kontakte aetat og spør om hva du må gjøre mht søknad osv. Sannsynligvis må du få godkjent "fremdriftsplanen" (husker ikke hva det heter) på nytt - og dersom det er en lang utdannelse du ønsker å begynne på. så kan det kanskje hende at de vil vurdere hele saken på nytt.

Ring aetat og/eller trygdekontoret og spør hvordan du skal forholde deg! Du må vel søke skolen på nytt ganske snart?

Gjest gal kvinne
Skrevet

Prøv å kontakte aetat og spør om hva du må gjøre mht søknad osv. Sannsynligvis må du få godkjent "fremdriftsplanen" (husker ikke hva det heter) på nytt - og dersom det er en lang utdannelse du ønsker å begynne på. så kan det kanskje hende at de vil vurdere hele saken på nytt.

Ring aetat og/eller trygdekontoret og spør hvordan du skal forholde deg! Du må vel søke skolen på nytt ganske snart?

Men etter reglene pr 01.01.04 er jeg ikke gammel nok til å fortsette utdannelsen jeg droppet ut av i fjor.

Jeg er bare 25, og grensen er 26.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...