Gå til innhold

10-kroners marked på RIMI, en bløff, men ikke løgn

Anbefalte innlegg

Ulv I Faarikaal

Hos Rimi kostet 77 prosent av varene det samme om det var 10-kronersmarked eller om du kjøpte dem til vanlig pris.

De blir ikke utgitt for å være tilbud, bare at pakken koster 10 kr. Kiloprisen er den samme. Da jeg oppdaget at servelaten kostet kr 10 for 100g og kiloprisen på en 200g pakke er kr 99, da skjønte jeg at verden vil bedras. De ser da ut som tilbud?

Fortsetter under...

Gjest Evigung

Der selger dem skyllemiddel til mellom 7 og 8 kr flaska, men så er flaska så lita at du kan gjemme den i lomma!

Tipper litersprisen her blir ganske lik(eller dyrere enn!) den store flaska med skyllemiddel.

Dette kaller jeg hjernevasking av oss (dumme?) kunder ass!

Eller kalles dette peising?(hehe).

Vi forbrukerne bør altså heretter se på kilo og literspris istedet for enhetspris!

Annonse

Tja, man bør da som kunde passe litt på sånt sjøl syns jeg... Rimi averterer vel ikke med at det er tilbud heller, men at det er 10-kroners marked..? Og om man har litt vett i skolten så vet man såpass som at endel ting er billigere i andre butikker også... (Ikke at jeg pleier å gå amok på 10-kroners marked altså...)

Men noen ganger selger de produkter som koster 25 kroner ellers, til 10 kroner og sånt. Det gjelder å passe på litt, og vite hva det koster ellers. Eller iallfall regne med at man ikke sparer så mye...

Det er noe merkelig med sånne 10-kroners marked. Jeg tror egentlig at butikkene er pålagt å oppgi førpriser når det er tilbud, og mange gjør det vanligvis, men akkurat på 10-kroners marked er visst alt sånt glemt. Og jeg husker ikke hva alle varer vanligvis koster jeg...

Annonse

Ulv I Faarikaal

Hva med Cola-tilbudet de kjører nå om dagen da?

6 x 1,5 l Cola = 49,90

4 x 1,5 l Cola = 62,00

og

6 x 0,5 l Cola = 49,90

:-)

Det er et røverkjøp spør du meg. Butikken har oppe gjorde det samme. 4 stk 1,5 l i blister kosta 3 kr mer pr liter enn løse.

Ulv I Faarikaal

Der selger dem skyllemiddel til mellom 7 og 8 kr flaska, men så er flaska så lita at du kan gjemme den i lomma!

Tipper litersprisen her blir ganske lik(eller dyrere enn!) den store flaska med skyllemiddel.

Dette kaller jeg hjernevasking av oss (dumme?) kunder ass!

Eller kalles dette peising?(hehe).

Vi forbrukerne bør altså heretter se på kilo og literspris istedet for enhetspris!

Det er ikke uten grunn de har plikt til å oppgi literpris. Mange jukser med fyllingen i flasker og pakker og tykkelsen på bunnene så det skal se mer ut. Innvendige poser og masse luft rundt. Uodda mål som f eks når prisen på 720 ml skal sammenlignse med en med 1170 ml, ikke hoderegning akkurat, og for å vanskeliggjøre prissammenligninger.

I databransjen ble det oprerert med f eks halve og kvarte PCer uten skjermer, tastaturer, harddisker og skjermkort i mange år. Det var umulig for en kunde å sammenligne og finne ut hva som var sammenlignbart. Helt bevisst.

Ulv I Faarikaal

Tja, man bør da som kunde passe litt på sånt sjøl syns jeg... Rimi averterer vel ikke med at det er tilbud heller, men at det er 10-kroners marked..? Og om man har litt vett i skolten så vet man såpass som at endel ting er billigere i andre butikker også... (Ikke at jeg pleier å gå amok på 10-kroners marked altså...)

Jeg er blitt svært mistenksom til alle tilbud.

Ulv I Faarikaal

Jeg er blitt svært mistenksom til alle tilbud.

Ulv I Faarikaal

Men noen ganger selger de produkter som koster 25 kroner ellers, til 10 kroner og sånt. Det gjelder å passe på litt, og vite hva det koster ellers. Eller iallfall regne med at man ikke sparer så mye...

Noen småretter kosta 39,50 og ble solgt for kr 10, så det finnes noe bra dah.

Det er ikke uten grunn de har plikt til å oppgi literpris. Mange jukser med fyllingen i flasker og pakker og tykkelsen på bunnene så det skal se mer ut. Innvendige poser og masse luft rundt. Uodda mål som f eks når prisen på 720 ml skal sammenlignse med en med 1170 ml, ikke hoderegning akkurat, og for å vanskeliggjøre prissammenligninger.

I databransjen ble det oprerert med f eks halve og kvarte PCer uten skjermer, tastaturer, harddisker og skjermkort i mange år. Det var umulig for en kunde å sammenligne og finne ut hva som var sammenlignbart. Helt bevisst.

Jeg skulle prøve å sammenligne prisen på vaskepulver/tabletter på RIMI en gang. Det var jo lett når en var oppgitt pr vask, en pr kilo og en pr tablett...

Kan forresten ikke huske sist jeg handla på Rimi. Billig meg i ræva!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...