Gå til innhold

koselige kafeer i Oslo sentrum?

Anbefalte innlegg

Gjest ukjent i byen
Skrevet

Jeg skal møte en gammel kamerat i Oslo tirsdag kveld, og skulle gjerne ha funnet en hyggelig, intim kafe i nærheten av Oslo sentrum, der det er mulig å kjøpe seg en kakao og sitte og prate. Viktig at den ikke er for stor, og gjerne litt "dunkel."

Takker for svar fra dere som er litt mer erfarne enn meg!

Skrevet

Den på Kirkerista har nydelige kaker men er kanskje ikke så intim.

Ellers så har du gustavo.no i Torggata,

Noahs Ark, Delicatessen, Parkteateret og mange andre på Grünerløkka

Skrevet

Egon's på Paleet (midt på Karl Johan) eller Byporten er fint. Ikke for lyst og åpent, gode sitteplasser.

Skrevet

Når jeg først er i Oslo er jeg alltid en tur på Woodstock i Karl Johan.

Skrevet

Da vil jeg anbefale Coco Chalet i Prinsens gate! Denne caféen er kjempestilig, og de har også nydelige kaker.

Bacchus i Kirkeristen, som nevnt tidligere, er også koselig.

Skrevet

Kafe Sara -ikke for kakaoen, men for alt det andre!

For fantastisk kakao, Pascal.

Skrevet

Når jeg først er i Oslo er jeg alltid en tur på Woodstock i Karl Johan.

Har bare vært der på Lørdag kveld, men har inntrykk at det er litt mer pub?

Skrevet

Tullins kafe ved Holbergs plass.

Likte meg kjempegodt der, og de har skikkelig god kaffe og brownies. håndmat også for de som er litt sultne.

Egons ved Paleet er også bra. Kjøkkenhagen og Noahs ark på Grünerløkka. Underwaterpub ved St.Hanshaugen.

Skrevet

Tullins kafe ved Holbergs plass.

Likte meg kjempegodt der, og de har skikkelig god kaffe og brownies. håndmat også for de som er litt sultne.

Egons ved Paleet er også bra. Kjøkkenhagen og Noahs ark på Grünerløkka. Underwaterpub ved St.Hanshaugen.

Kjøkkenhagen er lagt ned. Det er blitt fransk restaurant isteden.

Skrevet

Kjøkkenhagen er lagt ned. Det er blitt fransk restaurant isteden.

Javel, når skjedde det? har ikke bodd i oslo på snart to år, så får ikke med meg slikt. vet du hvorfor?

Skrevet

Javel, når skjedde det? har ikke bodd i oslo på snart to år, så får ikke med meg slikt. vet du hvorfor?

I fjor sommer tror jeg. Aner ikke hvorfor, skulle tro de tjente penger som flesk. Men fru Hagen er der enda. Og så har det blitt dattera til Hagen på Grønland.

Skrevet

Bacchus i Kirkeristen - nydelige kaker.

Har du smakt den med Bailys? Beste jeg har smakt noen gang.

Skrevet

Har du smakt den med Bailys? Beste jeg har smakt noen gang.

Nei, den må prøves! Jeg er en hund etter ostekaken, jeg. Og så den kaluhasaken. Mmmm!

Skrevet

Nei, den må prøves! Jeg er en hund etter ostekaken, jeg. Og så den kaluhasaken. Mmmm!

Den med bailysen er best. Har ikke smakt maken. Jeg skal prøve den med kalhua neste gang.

Jeg er egentlig litt forbannet på det stedet. De har nektet meg adgang fordi det er så trangt der. Hm. Så egentlig er jeg for å boikotte stedet.

Men så har de så gode kaker da, så det er vanskelig.

Skrevet

Den med bailysen er best. Har ikke smakt maken. Jeg skal prøve den med kalhua neste gang.

Jeg er egentlig litt forbannet på det stedet. De har nektet meg adgang fordi det er så trangt der. Hm. Så egentlig er jeg for å boikotte stedet.

Hehe, tar du for mye plass?

Skrevet

Kan jeg spør hvorfor?

Skrevet

Hehe, tar du for mye plass?

Ja, innimellom tar jeg litt større plass enn normalt.

Skrevet

Kan jeg spør hvorfor?

Bare på mail. Jeg har mine hemmeligheter jeg også her inne. Jeg har også lyst å holde litt på anonymiteten min.

Skrevet

Bare på mail. Jeg har mine hemmeligheter jeg også her inne. Jeg har også lyst å holde litt på anonymiteten min.

Ok :-)

Har forståelse for det

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...