Gå til innhold

webmasters meninger

Anbefalte innlegg

Gjest Englebarnet

Du kan ikke både være gift og ugift, ha barn og være barnløs, være mann og kvinne osv. samtidig.

Vi driver ikke å "etterforsker" folk - og er ikke opptatt av å finne ut om folk snakker sant eller ikke. Men av og til dukke det opp brukere som er litt vel aktive med å reise det som etterhvert fremstår som fiktive problemstillinger , og det har vi ikke så stor sans for.

Å diskutere dette "teoretisk" blir litt svevende, men av og til ser vi brukere som bruker forum på en måte vi reagerer på. Da hender det at vi gir signaler om dette på litt ulike måter.

Web skriver:"Du kan ikke både være gift og ugift, ha barn og være barnløs, være mann og kvinne osv. samtidig."

Svar: Nei, du kan ikke det i RL nei.Men dine utsagn er det dummeste(ja, nesten da!) utsagnet jeg har hørt.Hvordan vil du egentlig at dol skal være?Dette virker helt paranoia på meg!Om en vil skrive et(eller flere) personlige innlegg uten fare for å bli gjenkjent, så kansje man vil kamuflere seg ved å utgi seg for å være gift(selv om man ikke er det), utgi seg for å være mann(selv om man er kvinne), eller forandre noe annet så innlegget blir vanskelig å knytte opp mot skriveren av innlegget.

Kansje en person vil ha synspunkter på en tenkt situasjon, og dikter derfor opp en situasjon.

Og apropo barnløsforumet, jeg mailer med en dame som har et par unger, men som alikevel er inne på ufb-forum fordi hun har trøbbel med neste.Og det er ikke alle som vil avsløre at de har barn i alle innlegg, selv om de har barn i alle fora/spørsmål heller(men dem om det!).Men her kommer jo du på banen og truer med å avsløre dem?Jøss, hva er vitsen?

"Vi driver ikke å "etterforsker" folk - og er ikke opptatt av å finne ut om folk snakker sant eller ikke. Men av og til dukke det opp brukere som er litt vel aktive med å reise det som etterhvert fremstår som fiktive problemstillinger , og det har vi ikke så stor sans for."

svar:Javel, så la dem være aktive da, så lenge dem ikke tråkker på noen.Fiktive problemstillinger er helt greit(og kan være morsomt). Jeg fatter ikke hva som er galt med det, samme hvor mange slike en person skriver.Det kan være vel så lærerikt som et ekte innlegg.

"Å diskutere dette "teoretisk" blir litt svevende, men av og til ser vi brukere som bruker forum på en måte vi reagerer på. Da hender det at vi gir signaler om dette på litt ulike måter."

Svar:Ja, men nå går det over alle støvelskaft her.Det virker som web har funnet sin egen form for underholdning: sitte å forske og sammenligne hvem som har skrevet hva.Kansje dere har en egen utklippsbok som dere sitter å koser dere med i fritida?..: )

Jeg tror alt webmastertullet skremmer bort nye brukere!

Fortsetter under...

Gjest Enlebarn o.l.

Du spør hvorfor vi bruker tid på slike uviktige ting, og svaret på det er at vi gjennom lengre tid har fått tilbakemeldinger om at doktoronline har blitt en mindre hyggelig sted å diskutere ting man er opptatt av.

En av våre målsetninger er forumulert som følger: "Vårt mål er at du gjennom dialog med andre mennesker i lignende situasjon, og mulighet for å stille spørsmål til fagfolk skal kjenne deg tryggere i hverdagen."

Vi i redaksjonen er opptatt av hvordan skape en god "kultur" på forum slik at nye og gamle brukere kan ha nytte og glede av å bruke vår tjeneste.

Det spørs om den kritikken dere har fått, stort sett kommer fra samme hold(denne gang, uten at dere kan kontrollere det!).Det pleier oftest å være slik, og det skal dere ha i bakhodet.

Tenkte situasjoner:

Ta feks de heftige monarkidebattene, der kan alle kongehusets rådgivere sende hver sin klagemail og mere til.

Og hva med en doler som er forbanna og sender masse fiktive klagemailer på pur faenskap!

Nei her inne så tror jeg alt skal tas med en klype salt. Mål heller etter antall brukere, da vil dere kunne måle hvor godt likt dol er(eller dårlig likt om du vil!).Det vil gi et riktigere bilde.

Jeg syns det er ubehagelig når jeg har festet meg ved et innlegg (trist, fullt av stavefeil, vond skjebne) og ser at gode råd og støtte/trøst suser inn - og så har man en uggen følelse av det er juks.

Og det er det jo iblant. Det er ekkelt, syns jeg, å narre på seg andres ærlige forsøk på å støtte eller komme med råd.

Man har jo en følelse av at man vet hvem det kan være, også.

Faktisk syns jeg det er allminnelig gammeldags dårlig gjort.

og jeg er enig med deg. Liker ikke jukseinnlegg. Leser et amerikansk forum hvor en ble skikkelig tatt for løgn og der var det mange opprørte mennesker. Nå var den løgnen kanskje litt alvorligere enn noe her men jeg får faktisk samme ekle følelsen når noen lager problemer for å krangle.

Jeg synes det er helt greit at folk forandrer litt på historie og skifter nick for ikke å bli gjenkjent men noen ganger går det over streken.

Ja, greit det, det var ikke ment som noen voldsom kritikk av dere forøvrig, bare et uttrykk for MIN mening.

Jeg er ikke så annerledes enn andre mennesker, så ada er det helt sikkert mange andre som heller ikke bryr seg om at folk dikter.

Det er jo alltid slik at hvis det er 1000 brukere og 10 av dem er misfornøyde, så erd et de 10 dere hører fra! Skjønner?

De som ikke er veldig misfornøyd hører dere ikke fra.

Bare en tanke!

Og etter min mening så er det mer plagsomt, og skaper mer utrivelighet, med all drittslenging ala 'idiot' drittsekk, psykopat' o.l. enn det er med folk som finner på ting.

Men likevel foretrekker jeg at folk bruker sitt eget nick når de slenger dritt.

Gjest Må sove!

og jeg er enig med deg. Liker ikke jukseinnlegg. Leser et amerikansk forum hvor en ble skikkelig tatt for løgn og der var det mange opprørte mennesker. Nå var den løgnen kanskje litt alvorligere enn noe her men jeg får faktisk samme ekle følelsen når noen lager problemer for å krangle.

Jeg synes det er helt greit at folk forandrer litt på historie og skifter nick for ikke å bli gjenkjent men noen ganger går det over streken.

Selvfølgelig går det en grense for oppdiktede historier, men da tenker jeg mest på psykotiske mennesker som en kvinne som noen nevnte kalte seg for "Thale".Hun "stjal" bilder av andres barn, og la ut på egne nettsider der hun omtalte dem som sine egne, var det ikke så?

Det var visst et veldig psykisk ustabilt menneske.

Men det er lang line mellom den historien og den heksejakten webmaster driver med nå.Jeg klarer bare ikke å irritere meg blodig over fiktive innlegg.

Men når jeg husker jeg ble småsur for noen dager siden da jeg hadde svart surt til en mor som var misfornøyd med datteren sin.Så viste det seg at det var datteren som hadde skrevet innlegget.Men det gikk fort over, og folk må tåle såpass som det innlegget.

Gjest Må sove!

Selvfølgelig går det en grense for oppdiktede historier, men da tenker jeg mest på psykotiske mennesker som en kvinne som noen nevnte kalte seg for "Thale".Hun "stjal" bilder av andres barn, og la ut på egne nettsider der hun omtalte dem som sine egne, var det ikke så?

Det var visst et veldig psykisk ustabilt menneske.

Men det er lang line mellom den historien og den heksejakten webmaster driver med nå.Jeg klarer bare ikke å irritere meg blodig over fiktive innlegg.

Men når jeg husker jeg ble småsur for noen dager siden da jeg hadde svart surt til en mor som var misfornøyd med datteren sin.Så viste det seg at det var datteren som hadde skrevet innlegget.Men det gikk fort over, og folk må tåle såpass som det innlegget.

Og, vi må tåle sjonglering med nick så lenge det er lovlig.

Jeg har hatt mange nick, fordi jeg ikke vil knyttes til et spesielt nick slik at det kan søkes på alle mine innlegg.

Når man søker på et spesielt nick, så får man opp dette nickets alle innlegg.Og på den måten kan andre brukere samle mye info om samme person.Det ønsker ihvertfall ikke jeg.

Dessuten vil jeg ikke at folk her inne skal få et personlig forhold til meg og mitt nick, dette er bare underholdning for min del, og alt kan være så fiktivt det vil(så lenge det ikke går alvorlig utover andre).

Nei nå må jeg tenke på tlf-regninga!

Annonse

Gjest Tristelin@

Men likevel foretrekker jeg at folk bruker sitt eget nick når de slenger dritt.

Jeg er ikke så nøye på det heller jeg da. Om det er 'Dorthe', et av de andre nicka, eller 'uten signatur' som slenger dritt til meg, om noen absolutt skal gjøre det.

For meg så er alle her inne anonyme og 'uten ansikt'. Hvillken bokstavkombinasjon som da driter meg ut er helt uten betydning.

Hadde det vært her hjemme i nærmiljøet så hadde det vært noe annet. Det her inne er ikke en virkelig verden i min oppfatning, så derfor greier jeg ikke å hisse meg voldsomt opp over om noen sier noe dumt/galt/sjokkerende her.

Gjest Moderator

Og, vi må tåle sjonglering med nick så lenge det er lovlig.

Jeg har hatt mange nick, fordi jeg ikke vil knyttes til et spesielt nick slik at det kan søkes på alle mine innlegg.

Når man søker på et spesielt nick, så får man opp dette nickets alle innlegg.Og på den måten kan andre brukere samle mye info om samme person.Det ønsker ihvertfall ikke jeg.

Dessuten vil jeg ikke at folk her inne skal få et personlig forhold til meg og mitt nick, dette er bare underholdning for min del, og alt kan være så fiktivt det vil(så lenge det ikke går alvorlig utover andre).

Nei nå må jeg tenke på tlf-regninga!

Det er allikevel en fordel om du kunne holde deg til ett og samme nick i en tråd.

Jeg er ikke så nøye på det heller jeg da. Om det er 'Dorthe', et av de andre nicka, eller 'uten signatur' som slenger dritt til meg, om noen absolutt skal gjøre det.

For meg så er alle her inne anonyme og 'uten ansikt'. Hvillken bokstavkombinasjon som da driter meg ut er helt uten betydning.

Hadde det vært her hjemme i nærmiljøet så hadde det vært noe annet. Det her inne er ikke en virkelig verden i min oppfatning, så derfor greier jeg ikke å hisse meg voldsomt opp over om noen sier noe dumt/galt/sjokkerende her.

For meg også er de fleste anonyme men likevel synes jeg de faste nickene har personlighet. Noen liker jeg, andre liker jeg ikke. I hvert fall synes jeg det er lettere å forholde meg til faste nick.

Jeg er inne på et amerikansk forum også og der er det umulig å skrive anonymt. Der har jeg allerede klart å møte en jeg kjenner, vet ikke hvor kult det er heller. Her inne er det bare noen få som har møtt meg.

Det er allikevel en fordel om du kunne holde deg til ett og samme nick i en tråd.

Enig med deg jeg, tenk deg så trist om de verste krnaglefantene vekslet med nickene sine - DE kunne jo risikere å være enig med hverandre og sånn. Tenk deg en tråd hvor Sør og Morsk - under nickene "Ellen" og "Tor med kammen" plutselig var rørende enig om noe - *grøss* :-)

Gjest Moderator

Enig med deg jeg, tenk deg så trist om de verste krnaglefantene vekslet med nickene sine - DE kunne jo risikere å være enig med hverandre og sånn. Tenk deg en tråd hvor Sør og Morsk - under nickene "Ellen" og "Tor med kammen" plutselig var rørende enig om noe - *grøss* :-)

DET kunne blitt en dramatisk situasjon!

Jeg er egentlig kvinne, men har fått satt på en i plastikk, rosemalt av en Hardangerkunstner. Den kan brukes til blokkfløyte, kulepenn eller kjevle når den ikke er i bruk til sitt opprinnelige formål.

Når jeg tar den av er jeg kvinne, da skriver jeg under synonymet SkRuLlA i UlLa.

Hehe

Du HAR turbohumor :)

Annonse

Ulv I Faarikaal

Web skriver:"Du kan ikke både være gift og ugift, ha barn og være barnløs, være mann og kvinne osv. samtidig."

Svar: Nei, du kan ikke det i RL nei.Men dine utsagn er det dummeste(ja, nesten da!) utsagnet jeg har hørt.Hvordan vil du egentlig at dol skal være?Dette virker helt paranoia på meg!Om en vil skrive et(eller flere) personlige innlegg uten fare for å bli gjenkjent, så kansje man vil kamuflere seg ved å utgi seg for å være gift(selv om man ikke er det), utgi seg for å være mann(selv om man er kvinne), eller forandre noe annet så innlegget blir vanskelig å knytte opp mot skriveren av innlegget.

Kansje en person vil ha synspunkter på en tenkt situasjon, og dikter derfor opp en situasjon.

Og apropo barnløsforumet, jeg mailer med en dame som har et par unger, men som alikevel er inne på ufb-forum fordi hun har trøbbel med neste.Og det er ikke alle som vil avsløre at de har barn i alle innlegg, selv om de har barn i alle fora/spørsmål heller(men dem om det!).Men her kommer jo du på banen og truer med å avsløre dem?Jøss, hva er vitsen?

"Vi driver ikke å "etterforsker" folk - og er ikke opptatt av å finne ut om folk snakker sant eller ikke. Men av og til dukke det opp brukere som er litt vel aktive med å reise det som etterhvert fremstår som fiktive problemstillinger , og det har vi ikke så stor sans for."

svar:Javel, så la dem være aktive da, så lenge dem ikke tråkker på noen.Fiktive problemstillinger er helt greit(og kan være morsomt). Jeg fatter ikke hva som er galt med det, samme hvor mange slike en person skriver.Det kan være vel så lærerikt som et ekte innlegg.

"Å diskutere dette "teoretisk" blir litt svevende, men av og til ser vi brukere som bruker forum på en måte vi reagerer på. Da hender det at vi gir signaler om dette på litt ulike måter."

Svar:Ja, men nå går det over alle støvelskaft her.Det virker som web har funnet sin egen form for underholdning: sitte å forske og sammenligne hvem som har skrevet hva.Kansje dere har en egen utklippsbok som dere sitter å koser dere med i fritida?..: )

Jeg tror alt webmastertullet skremmer bort nye brukere!

Jeg er stort sett enig, og når man riskerer å se innleggget sitt i kvinneblader, da er det lett for en leser å skjønne hvem det er hvis f eks 4-5 presise parametre stemmer.

Jeg har sjøl satt inn annonse anonymt i en kurant sak og fått tilbakemelding fra folk som har kjent meg igjen. Ikke at det gjorde noe, men man blir litt paff. Man tror man er som andre, og så er man ikke det likevel.

Gjest Tristelin@

For meg også er de fleste anonyme men likevel synes jeg de faste nickene har personlighet. Noen liker jeg, andre liker jeg ikke. I hvert fall synes jeg det er lettere å forholde meg til faste nick.

Jeg er inne på et amerikansk forum også og der er det umulig å skrive anonymt. Der har jeg allerede klart å møte en jeg kjenner, vet ikke hvor kult det er heller. Her inne er det bare noen få som har møtt meg.

Jaja, det blir vel annerledes for 'dere faste' kanskje, som har ett nick i årevis.

Men vi andre 'flaksere' som er litt mer til og fra, og skifter nick av og til, har vel derfor ikke samme 'følelsen' for dette nettstedet kanskje? Ikke samme lojaliteten.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...