Gå til innhold

Makrell i tomat

Anbefalte innlegg

Skyld heller på de som åpner de - jeg jobbet i 6 år med hermetikkbokser - (helt sant) -så jeg VISSTE hvordan de skulle åpnes - det burde stå på boksen det....:)

Man tager en boks, åpner med ringen drar til det butter, så vikker man lokket opp og ned til den MYKT går av bakerst - UTEN SPRUT, gitt! :-)

Eller enda bedre: åpner boksen inni en liten plastpose. Da kan man dra og fikle så mye man vil, uten å søle ned klærne.

Fortsetter under...

• Svar 47
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Vincent

6

• favn

3

• nanna

2

• maiken76

2

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Annonse

Spis heller peppermakrell. Flykræsj smaker jo jerv - og lukter (om mulig!) ennå verre.

Kan du skjønne hvorfor det er så innmari vanskelig å få tak i peppermakrell? Fisken er jo faktisk ikke i tomatsaus i utgangspunktet.

Stabburet hadde noe som het Røkmestermakrell en gang på 80-tallet - rød boks av samme type som den gule landeplagen - men den var det nok bare jeg som kjøpte. Det var makrell i krydret aspic - kjempegodt.

Kan du skjønne hvorfor det er så innmari vanskelig å få tak i peppermakrell? Fisken er jo faktisk ikke i tomatsaus i utgangspunktet.

Stabburet hadde noe som het Røkmestermakrell en gang på 80-tallet - rød boks av samme type som den gule landeplagen - men den var det nok bare jeg som kjøpte. Det var makrell i krydret aspic - kjempegodt.

Men Stabbur-makrellen er jo uspiselig.

Fisken er jo knusk-tørr.

Et elendig produkt.

Men Stabbur-makrellen er jo uspiselig.

Fisken er jo knusk-tørr.

Et elendig produkt.

Røkmestermakrellen til Stabburet var ikke tørr.

Peppermakrellen er ikke Stabburets. Tror den heter Sunnmøre eller noe sånt.

Den gule vet jeg ikke hvordan er, den smaker jo bare tomatsaus uansett.

Annonse

Makrellboksene føyer seg svært godt inn i pietismens verden. Stygg og uten noen form for tiltrekning angående design, umulig å åpne uten søl, det er veeeeeldig sunt, men ikke riktig fullt så godt.

Ok, den 'vanlige' sorten (Stabburet?) er ikke så verst i passe doser.

Men så kom det en annen og mindre boks, hva har skjedd med makrellen der? Istykkermoset, ekkel konsistens og med regelrett forjæ... smak.

Makrellboksene føyer seg svært godt inn i pietismens verden. Stygg og uten noen form for tiltrekning angående design, umulig å åpne uten søl, det er veeeeeldig sunt, men ikke riktig fullt så godt.

Ok, den 'vanlige' sorten (Stabburet?) er ikke så verst i passe doser.

Men så kom det en annen og mindre boks, hva har skjedd med makrellen der? Istykkermoset, ekkel konsistens og med regelrett forjæ... smak.

Ikke bare at det hakka guffe - det er mindre makrell og mer tomatsaus.

Stabburets gule har 70 % makrell, mens de små boksene med hakka guffe har 50 % makrell.

Kreativ produktutvikling kalles sånt.

Ikke bare at det hakka guffe - det er mindre makrell og mer tomatsaus.

Stabburets gule har 70 % makrell, mens de små boksene med hakka guffe har 50 % makrell.

Kreativ produktutvikling kalles sånt.

"Kreativ produktutvikling kalles sånt."

- Eller sparetips som vi sier på Kløfta.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...