Gå til innhold

Møte på den thailandske ambassaden

Anbefalte innlegg

Hei!

Plutselig gikk ting veldig fort her :o) Onsdag 18/2 har vi møte med den thailandske ambassaden - siste trinn i minimannens adopsjonsprosess :o)

Snakket med en meget hyggelig mann der nå nettopp og avtalte tidspunkt. Glemte å spørre om hvor lang tid ca seansen tar. Noen som kan svare? Dress code?

Må vel en tur ut på by'n å feire på en thai/asiatisk restaurant etterpå, tenker jeg :o)

Ha en kjempefin dag!

Hilsen stolt mamma-

Fortsetter under...

Hei!

Det er vanlig å være representativt kledd når en går i ambasader. Bukse/jakke eller skjørt/jakke i nøytrale farger, men det trenger ikke bety kjedelig.

I hele Østen er det som oftest vanlig å være representativt kledd når det gjelder sammenkomster som ikke er av privat art.

Lykke til.

Hei!

Det er vanlig å være representativt kledd når en går i ambasader. Bukse/jakke eller skjørt/jakke i nøytrale farger, men det trenger ikke bety kjedelig.

I hele Østen er det som oftest vanlig å være representativt kledd når det gjelder sammenkomster som ikke er av privat art.

Lykke til.

Takk for det!

Regnet med at man burde være formelt kledd, lurte bare litt på _hvor_ formell (mørk dress/dress).

I rettsmøtet i Thailand holdt det med skjorte og slips, men det var vel mye p.g.a. varmen :o)

Som regel er det jo ikke farlig å "over-dress'e" når man har med asiatere å gjøre (verre andre veien), men likevel ok å høre andres erfaringer.

mvh

Gjest ChiengMai

Hei!

Lykke til.

Møtet på den thailandske ambassaden er noe med det minst høytidelige jeg har vært med på! Hadde jeg kommet dit pent kledd hadde jeg rett og slett følt meg dum. Men så var vi godt forberedt på hvordan det hele foregikk siden ene familien vi var i Thailand sammen med hadde vært på ambassaden et par uker før oss.

Det hele foregår nede i en utrolig rotete kjeller, og stort sett består hele seansen av venting mens den man har avtale med forsvinner for å kopiere papirene man har med seg. Ikke hadde de papirene vi skulle skrive under på klare, og ikke hadde de nok eksemplarer sånn at korrekturlakk ble flittig brukt.

Det hele tok i overkant av en time, og da satt vi alene i alle fall tre kvarter. Ta med noe for minimannen å leke med, Storebror holdt på å kjede seg forderva før han sovna!

Gjest Muangthai

Takk for det!

Regnet med at man burde være formelt kledd, lurte bare litt på _hvor_ formell (mørk dress/dress).

I rettsmøtet i Thailand holdt det med skjorte og slips, men det var vel mye p.g.a. varmen :o)

Som regel er det jo ikke farlig å "over-dress'e" når man har med asiatere å gjøre (verre andre veien), men likevel ok å høre andres erfaringer.

mvh

Hei Sibadulla!

Vi var på ambasaden i august 2003. Møtet er ikke formelt, normalt pent kledd er helt ok (ikke dress etc.).

Mange har faktisk vært litt skuffet over at møtet er så lite formelt.

Man kommer inn rett bak skranken, må skrive sin adresse og signatur x- antall ganger, junior må sette fingeravtrykk, så er det ferdig.

Total tid; 30 min- 1 time.

Mange har som sagt blitt skuffet over at det ikke har vært mer "stas" rundt det hele.

Ingen spørsmål og "small talk" utover det formelle.

Jeg var forberedt på dette og hadde bestemt meg for å være strålende blid og å snakke Thai med dem. Det hjalp , vi ble tilbudt kaffe og kom litt i prat med dem.

Junior syntes ikke noe om besøket, var som en mark, og kjedet seg grenseløst. Tips; ta med ei leke i beredskap.

Lykke til, det er uansett en milepæl for oss. Det ligger foresten en bra Thai rstaurant på Grønnland.

Møtet på den thailandske ambassaden er noe med det minst høytidelige jeg har vært med på! Hadde jeg kommet dit pent kledd hadde jeg rett og slett følt meg dum. Men så var vi godt forberedt på hvordan det hele foregikk siden ene familien vi var i Thailand sammen med hadde vært på ambassaden et par uker før oss.

Det hele foregår nede i en utrolig rotete kjeller, og stort sett består hele seansen av venting mens den man har avtale med forsvinner for å kopiere papirene man har med seg. Ikke hadde de papirene vi skulle skrive under på klare, og ikke hadde de nok eksemplarer sånn at korrekturlakk ble flittig brukt.

Det hele tok i overkant av en time, og da satt vi alene i alle fall tre kvarter. Ta med noe for minimannen å leke med, Storebror holdt på å kjede seg forderva før han sovna!

*LOL*

Barn som kjeder seg!

Du kan tro vi var bra svett når vi var ferdig på ambasaden.

Etterpå var vi innom VB og det var like kjedelig syntes junior.

Vi har bilder av mor på slutten av den dagen, jeg var

helt gåen og det vises :-)

Annonse

*LOL*

Barn som kjeder seg!

Du kan tro vi var bra svett når vi var ferdig på ambasaden.

Etterpå var vi innom VB og det var like kjedelig syntes junior.

Vi har bilder av mor på slutten av den dagen, jeg var

helt gåen og det vises :-)

Ja det er bra at vi er forberedt, vi som har dette foran oss:-)

Et møte på et slikt sted er jo sjelden stas for små barn. Men man kan jo gjøre litt mer ut av det i etterkant?

Hei Sibadulla!

Vi var på ambasaden i august 2003. Møtet er ikke formelt, normalt pent kledd er helt ok (ikke dress etc.).

Man kommer inn rett bak skranken, må skrive sin adresse og signatur x- antall ganger, junior må sette fingeravtrykk, så er det ferdig.

Mange har som sagt blitt skuffet over at det ikke har vært mer "stas" rundt det hele.

Jeg var forberedt på dette og hadde bestemt meg for å være strålende blid og å snakke Thai med dem. Det hjalp , vi ble tilbudt kaffe og kom litt i prat med dem.

Junior syntes ikke noe om besøket, var som en mark, og kjedet seg grenseløst. Tips; ta med ei leke i beredskap.

Lykke til, det er uansett en milepæl for oss. Det ligger foresten en bra Thai rstaurant på Grønnland.

Takk for tips! Greit å ikke ha så store forventninger kanskje, da...

Har hørt masse bra om den thairestauranten på Grønland, forresten. Det er vel bare 2-3 thairestauranter i Oslo. Har vært på en av dem; Sawasdee på Majorstua/Homansbyen. Ikke veldig imponerende, men helt grei. Ellers er det jo mange bra asiatiske (men ikke helt det samme i denne sammenheng :o)

Så moro å kunne thai - misunner deg det :o)

Måtte faktisk le litt av din beskrivelse :o) Høres bare så _nitrist_ ut!

Synd at noe som i utgangspunktet er veldig høytidelig "kommer ut" slik.

Skal ihvertfall ta med leker til minimannen - og gjøre noe spesielt i etterkant. Må jo feires :o)

Håper alt står bra til med store- og lillebror!

mvh

Hei Sibadulla!

Er det denne restauranten du refererer til:

http://www.ricebowl.no/

(ble sulten, jeg!)

Ligger riktignok nærmere Yongstorget enn Grønland...

Fant et par andre jeg ikke visste om også :o)

*nam*

Back to work...

Er det denne restauranten du refererer til:

http://www.ricebowl.no/

(ble sulten, jeg!)

Ligger riktignok nærmere Yongstorget enn Grønland...

Fant et par andre jeg ikke visste om også :o)

*nam*

Back to work...

Nei den heter Bangkok Thai Restaurant, adr: Grønnlandsleiret 27.

Gå mot politihuset/ Kirka fra Grønland Torg, så til høyre "oppi der".

Huff, dette ble en dårlig veiviser :-) husk jeg bor i Troms!

Adressen er rett og maten er god.

Kos dere!

mvh

Gjest ChiengMai

Måtte faktisk le litt av din beskrivelse :o) Høres bare så _nitrist_ ut!

Synd at noe som i utgangspunktet er veldig høytidelig "kommer ut" slik.

Skal ihvertfall ta med leker til minimannen - og gjøre noe spesielt i etterkant. Må jo feires :o)

Håper alt står bra til med store- og lillebror!

mvh

Vi var på thairestaurant sammen med det før nevnte paret etterpå, så dagen ble veldig fin likevel. Og siden de hadde vært på ambassaden et par uker før oss så visste vi som sagt at det ikke var særlig høytidelig. Dermed slapp vi å bli skuffa over det hele. I utgangspunktet har man vel en slags forestilling om at et besøk på en ambassade er svært så høytidelig.

Storebror sov store deler av tida, også når han satte tommelmerke på papirene. Da vi kom ut i den kalde lufta (var iskaldt i Oslo den dagen!) våkna han og spurte om hva i alle dager han hadde på tommelen. :-)

Og joda, det går flott med både store- og lillebror. Akkurat nå er de ute og koser seg i snøen. Er rikelig av den sorten her nå.

Nei den heter Bangkok Thai Restaurant, adr: Grønnlandsleiret 27.

Gå mot politihuset/ Kirka fra Grønland Torg, så til høyre "oppi der".

Huff, dette ble en dårlig veiviser :-) husk jeg bor i Troms!

Adressen er rett og maten er god.

Kos dere!

mvh

Takk for info, muangthai!

Er flere thairestauranter i Oslo enn det jeg visste. Har bl.a. også fått anbefalt denne, forholdsvis ny:

http://www.dagbladet.no/print/?/fredag/2003/12/08/385602.html

Frister :o)

Nå må jeg reise å hente minimannen i barnehagen!

Ha en fin kveld!

Annonse

Som de andre her skriver, så er opplevelsen på ambassaden en smule kaotisk, og kjedelig for ungene.

Jeg opplevde det likevel som en høytidsstund. Det er avslutningen på en lang adopsjonsprosess, og jeg syntes det var stort å få overrakt guttas orginale fødselsattest. Det er viktige papirer for dem, og jeg ble nesten rørt jeg da jeg stod med attestene i hånda.

Vi hadde med kamera og tok bilde av guttene da de satte sitt fingeravtrykk i protokollen, og vi tok bilde av hverandre da vi skrev under.

Ønsker dere masse lykke til :-)

Som de andre her skriver, så er opplevelsen på ambassaden en smule kaotisk, og kjedelig for ungene.

Jeg opplevde det likevel som en høytidsstund. Det er avslutningen på en lang adopsjonsprosess, og jeg syntes det var stort å få overrakt guttas orginale fødselsattest. Det er viktige papirer for dem, og jeg ble nesten rørt jeg da jeg stod med attestene i hånda.

Vi hadde med kamera og tok bilde av guttene da de satte sitt fingeravtrykk i protokollen, og vi tok bilde av hverandre da vi skrev under.

Ønsker dere masse lykke til :-)

Nå ble jeg litt høytidsstemt her... :o) Tror nok vi også vil føle det på samme måte - trass i eventuelle rotete kjellerlokaler og en stemning som kunne vært mer høytidelig kanskje. Det er jo en høytidsstund uansett! God ide å ta bilder av oss alle under underskriving- og fingeravtrykk-seansen.

Vi skal nok feire og kose oss :o) Gleder oss!!!

Håper gutta dine har det bare bra. Ha en fortsatt fin mandagskveld.

Hilsen

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...