Gå til innhold

Hun er 40 år og gravid

Anbefalte innlegg

Gjest Veslefrikk med fela

Det at den ene parten tvinger sin vilje igjennom uten at den andre er enig, synes ikke jeg heller er riktig i en så alvorlig sak som familieforøkelse. Men det hadde jeg ment om de hadde vært i 20-årene også.

Man har fremdeles litt av livet igjen når man er i 40-årene. Jeg er snart 45 og har begge foreldrene i live. Den dagen de dør, kommer jeg til å klare meg fint :-)

Enig. En kvinne på 40 er under halvveis i livet, hvis man skal se på statistikk for gjennomsnittlig levealder.

Statistisk sett vil hun leve til barna er over 40, og da klarer de seg selv!!

Fortsetter under...

• Svar 81
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Dorthe

7

• Clue1365380406

4

• laban

3

• Tinúviel

2

Mest aktive i denne tråden

Gjest Hurra eller?

Selvfølgelig bør du være det! Det er hennes valg, og er hun glad, bør du også være glad.

Det er faktisk ganske fortvilende når man er lykkelig over et svangerskap, så opplever man at andre skal "bestemme" at dette er jo ikke noe å være glad for.

Hilsen

synes kanskje mannen hennes hadde rett til å bestemme det jeg da, i det minste.

Synes det er ganske teit av deg å si at meningene mine er uinteressante. Jeg har jo ikke tenkt å presse barnet inn igjen heller, da, jeg bare spurte hva andre syntes om det. Det er barna jeg tenker på, de voksne gjør som de vil. Synes bare det er ganske dumt når mannen ikke ville det. Når de har barn fra før så hadde det kanskje vært lurt å la det ligge.

Mannen har vel også vært med på å lage dette barnet, går jeg ut i fra?

Synes det er ganske teit av deg å si at meningene mine er uinteressante. Jeg har jo ikke tenkt å presse barnet inn igjen heller, da, jeg bare spurte hva andre syntes om det. Det er barna jeg tenker på, de voksne gjør som de vil. Synes bare det er ganske dumt når mannen ikke ville det. Når de har barn fra før så hadde det kanskje vært lurt å la det ligge.

Jo hva du mener er faktisk ganske uinteresant for andre enn deg selv.

Forholdet mellom mannen og henne er deres sak.

Jeg har en venninne som ikke ønsker seg barn i det hele tatt.

Hun bryr seg rett og slett ikke om barn.

Vet du dette plager meg ikke i det hele tatt.Det er ikke min sak, og venninna er ei gladjente, og det er det viktigste for meg.

Gjest Hurra eller?

Mannen har vel også vært med på å lage dette barnet, går jeg ut i fra?

Synes ikke det der er noe å spøke med. Når det kommer til stykket har ikke mannen så mye han skulle ha sagt verken før eller etter. Hvis man ikke bruker kondom da, og det er det jo ingen som gjør etter å ha vært gift i årevis. Den venninnen som jeg snakker om er en kjempefin dame på alle måter, men hun kan være litt lunefull. Jeg påstår ingenting, men ser ikke bort fra det heller.

Annonse

Synes ikke det der er noe å spøke med. Når det kommer til stykket har ikke mannen så mye han skulle ha sagt verken før eller etter. Hvis man ikke bruker kondom da, og det er det jo ingen som gjør etter å ha vært gift i årevis. Den venninnen som jeg snakker om er en kjempefin dame på alle måter, men hun kan være litt lunefull. Jeg påstår ingenting, men ser ikke bort fra det heller.

Men prevensjon er jo noe man har ansvar for i fellesskap, ikke sant? Det er ikke bare kvinnens ansvar.

Gjest Hurra eller?

Jo hva du mener er faktisk ganske uinteresant for andre enn deg selv.

Forholdet mellom mannen og henne er deres sak.

Jeg har en venninne som ikke ønsker seg barn i det hele tatt.

Hun bryr seg rett og slett ikke om barn.

Vet du dette plager meg ikke i det hele tatt.Det er ikke min sak, og venninna er ei gladjente, og det er det viktigste for meg.

Jeg kan da spørre folk her inne hva de mener om det uten at du skal bite hodet av meg fordet. Det må da være lov å stille seg litt kritisk til ting. Synes du tar litt av.

Gjest Hurra eller?

Hvis han var totalt i mot det, hadde han vel brukt kondom?

Eller er mannen kanskje lite opplyst?

Så hvis mannen din ikke vil ha barn og sier det til deg så er det ikke nok. Han må liksom bruke kondom i tillegg for å være sikker? Synes den blir litt drøy.

Annonse

Så hvis mannen din ikke vil ha barn og sier det til deg så er det ikke nok. Han må liksom bruke kondom i tillegg for å være sikker? Synes den blir litt drøy.

Ja, faktisk. Hvis det er HAN som ikke ønsker barn, er det kanskje han som bør ta ansvaret for prevensjon også.

Det er ihvertfall ikke noe bare kvinnen har ansvar for alene.

Jeg kan da spørre folk her inne hva de mener om det uten at du skal bite hodet av meg fordet. Det må da være lov å stille seg litt kritisk til ting. Synes du tar litt av.

Ha,ha ville du ikke ha debatt da?

Skjønner jo også at dette er et lureinnlegg, og at du sitter og morer deg nå.

Men hvis du vil ha debatt så er det greit for meg.Problemstillingen kunne vært reell.

Gjest Hurra eller?

Ha,ha ville du ikke ha debatt da?

Skjønner jo også at dette er et lureinnlegg, og at du sitter og morer deg nå.

Men hvis du vil ha debatt så er det greit for meg.Problemstillingen kunne vært reell.

Sitter ikke akkurat og morer meg, nei. Når det gjelder det jeg tok opp her, så ville jeg ikke ha debatt, men bare se hva andre mente om saken. Jeg har lagt ut en tråd til, om mannens rettigheter, og der vil jeg gjerne ha debatt :)

Sitter ikke akkurat og morer meg, nei. Når det gjelder det jeg tok opp her, så ville jeg ikke ha debatt, men bare se hva andre mente om saken. Jeg har lagt ut en tråd til, om mannens rettigheter, og der vil jeg gjerne ha debatt :)

Ja, da fikk du vite hva jeg mener om saken.

At du føler at jeg bet hodet av deg, er ditt problem.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...