Gå til innhold

Hun er 40 år og gravid

Anbefalte innlegg

Clue1365380406

Ja, faktisk. Hvis det er HAN som ikke ønsker barn, er det kanskje han som bør ta ansvaret for prevensjon også.

Det er ihvertfall ikke noe bare kvinnen har ansvar for alene.

Dette er vel noe de fleste par blir enige om seg i mellom?

Min mann ønsker seg IKKE barn, men det er jeg som bruker prevensjon, hormonspiral. Han har likevel ingenting å frykte, og bruker da heller ikke kondom fordi han stoler på meg.

Jeg ønsker meg heller ikke barn, men skulle jeg begynne å ønske det, hadde jeg da snakket med ham om det. Ikke bare tatt ut spiralen og latt ting skje!

Fortsetter under...

• Svar 81
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Dorthe

7

• Clue1365380406

4

• laban

3

• Tinúviel

2

Mest aktive i denne tråden

Gjest Veslefrikk med fela

Dette er vel noe de fleste par blir enige om seg i mellom?

Min mann ønsker seg IKKE barn, men det er jeg som bruker prevensjon, hormonspiral. Han har likevel ingenting å frykte, og bruker da heller ikke kondom fordi han stoler på meg.

Jeg ønsker meg heller ikke barn, men skulle jeg begynne å ønske det, hadde jeg da snakket med ham om det. Ikke bare tatt ut spiralen og latt ting skje!

Selvsagt. Ingen bør lure den andre! Det har jeg aldri hevdet.

Clue1365380406

Selvsagt. Ingen bør lure den andre! Det har jeg aldri hevdet.

Du hevder ihvertfall at den som ikke ønsker barn bør bruke prevensjon.

Jeg hevder at det er begges ansvar å sørge for at graviditet ikke skjer hvis den ene ikke ønsker det.

Selvsagt må du glede deg med henne. Jeg synes alltid det er koselig når noen i nabolaget får barn i gpdt voksen alder. Hun vet (i tilfelle det blir aktuelt) hvordan det blir å oppdra et enebarn; det var jo også hennes første barn.

Selv kjenner jeg flere med tre "enebarn", den ene har fått tre barn med 9 år mellom hver, den andre med ca 13 år mellom hver.

Selvfølgelig skal du være glad på hennes vegne!!

Jeg var knapt 20 da jeg fikk barn,også hun må vekse opp uten jevnaldrende søsken.

Noe galt i det?

Mange velger dessuten å bare få et barn eller ha 20 år mellom barna.Er langt i fra alle barn som har søsken som er omentrent like gamle

Gjest lis@bet

Hva annet skal du være enn glad på hennes vegne? Irritere deg over dette til evig tid? Si fra til henne hva du synes - og hvordan tror du forholdet blir da?

Synes du hun heller burde tatt abort?

Hvis du ikke klarer å være glad på hennes vegne så prøv ihvertfall å la være vise det for tydelig - det tjener verken henne, barnet eller venneforholdet deres å gi henne "skyldfølelse".

Man støtter sine venner når de er glade for noe.

Annonse

Annonse

Ja, enig i det. Det jeg mente var at det ikke er noe særlig å slite med foreldre som har alskens sykdommer når man er 25. Faren kommer jo da til å være 70. Man har ingen garanti for helse ellers heller, men å få barn i den alderen er å be om det.

Er det ikke bedre å være 25 når man "sliter med skrøpelige foreldre", enn å være 60 og sliten selv da?

Du hevder ihvertfall at den som ikke ønsker barn bør bruke prevensjon.

Jeg hevder at det er begges ansvar å sørge for at graviditet ikke skjer hvis den ene ikke ønsker det.

Jeg er helt enig med deg.

Da jeg skrev at hvis han ikke ville ha barn burde HAN ta ansvar for prevensjon, burde jeg ha moderert det til at "hvis han ikke vil ha barn, har han OGSÅ ansvar for prevensjon (i tillegg til dama)".

Jeg mener bare at prevensjon er et felles ansvar. Hvis han ikke har tenkt på prevensjon i det hele tatt, og ikke har diskutert det med dama, må han ta ansvar for en eventuell graviditet.

Er vi enige nå?

Ja, enig i det. Det jeg mente var at det ikke er noe særlig å slite med foreldre som har alskens sykdommer når man er 25. Faren kommer jo da til å være 70. Man har ingen garanti for helse ellers heller, men å få barn i den alderen er å be om det.

Man har aldri noen garanti for friske foreldre uansett hvor gamle de er.

Jeg er så glad du ikke er min venninne. Synes forresten det er litt drøyt å kalle seg venninne slik du holder på. 40 år er da ikke ille nå til dags! Skjønner heller ikke at det skal være så grusomt å vokse opp uten jevnaldrenede søsken, eller søsken i det hele tatt for den del. Hver sin lyst, men det skjønner visst ikke du.

Synes det er ganske teit av deg å si at meningene mine er uinteressante. Jeg har jo ikke tenkt å presse barnet inn igjen heller, da, jeg bare spurte hva andre syntes om det. Det er barna jeg tenker på, de voksne gjør som de vil. Synes bare det er ganske dumt når mannen ikke ville det. Når de har barn fra før så hadde det kanskje vært lurt å la det ligge.

Minstemannen min er fryktelig glad i sine eldre søsken på 18 og 21 år :o)

Det er ikke mye synd på ham gitt.

Synes ikke det der er noe å spøke med. Når det kommer til stykket har ikke mannen så mye han skulle ha sagt verken før eller etter. Hvis man ikke bruker kondom da, og det er det jo ingen som gjør etter å ha vært gift i årevis. Den venninnen som jeg snakker om er en kjempefin dame på alle måter, men hun kan være litt lunefull. Jeg påstår ingenting, men ser ikke bort fra det heller.

Hvorfor er det ingen som bruker kondom i årevis? Noen ganger er kondom det eneste prevansjonsmiddelet som er mulig og hvis han da skipper det så kan han sitte der med skjegget i postkassa.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...