Gå til innhold

Hun er 40 år og gravid

Anbefalte innlegg

Jeg kommer ikke til å være gledesdreper nei :) Føler ikke at jeg har noen rett til det, og selvsagt vet jeg at enebarn kan vokse opp og bli like fine mennesker som andre, men jeg synes det mye viktig man får tilført gjennom søsken. Er kanskje litt gammeldags på det området.

Jeg synes egentlig ikke denne trenden med "eldre" foreldre er så fin. Da tenker jeg på barna, som blant annet får bekymringer alderdommen fører med seg mye tidligere enn andre, og de mister jo også foreldrene tidligere. Synes bare det er litt egoistisk av foreldrene. Og i akkurat dette tilfellet synes jeg det er litt synd fordi mannen hennes er veldig lite begreistret for det.

Ingen foreldre er garantert god helse helt til ungene blir voksne.

Noen blir gamle før andre også. Jeg kjenner gamle 40-åringer og unge 70-åringer.

Fortsetter under...

• Svar 81
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Dorthe

7

• Clue1365380406

4

• laban

3

• Tinúviel

2

Mest aktive i denne tråden

Gjest Ugga Bugga

Hvorfor er det ingen som bruker kondom i årevis? Noen ganger er kondom det eneste prevansjonsmiddelet som er mulig og hvis han da skipper det så kan han sitte der med skjegget i postkassa.

Enig. Det finnes jo kvinner som av ulike grunner ikke kan bruke p-piller, spiral osv. Fordi de er har diabetes, epilepsi, høyt blodtrykk, you name it. Og så er det visse medisiner du ikke kan kombinere med p-piller.

Så noen ganger er jo kondom nødvendig. Så det finnes sikkert mennesker som bruker det i årevis.

Er det ikke bedre å være 25 når man "sliter med skrøpelige foreldre", enn å være 60 og sliten selv da?

Jeg tror ikke det er noe forskjell jeg. Dattera mi på 18 synes nok min dårlige helse er mer plagsomt enn minstemann. Og mora og faren min som ikke skjønner at jeg ikke stiller opp for dem. Og det offentlige som forventer at de skal stille opp for meg og jeg for dem :o)

Enig. Det finnes jo kvinner som av ulike grunner ikke kan bruke p-piller, spiral osv. Fordi de er har diabetes, epilepsi, høyt blodtrykk, you name it. Og så er det visse medisiner du ikke kan kombinere med p-piller.

Så noen ganger er jo kondom nødvendig. Så det finnes sikkert mennesker som bruker det i årevis.

Det er hårreisende at ikke mannen skal ta ansvar hvis kona ikke kan bruke preventsjon.

Gjest Ugga Bugga

Det er hårreisende at ikke mannen skal ta ansvar hvis kona ikke kan bruke preventsjon.

Enig. Men vi kjenner jo ikke forhistorien til 40-åringene som venter barn. Jeg tror ikke hun som skrev hovedinnlegget gjør det heller. Kanskje mannen også ville ha barn?

Ja, det synes jeg.

Kjenner flere som har fått "attpåklatter" i 40-årene.

Selvfølgelig blir de nesten enebarn, men DET er vel ikke akkurat verdens undergang, vi er mange enebarn i verden. Har klart oss bra.

At folk velger å få barn sent er noe jeg ikke helt skjønner, fordi man f.eks er så utrolig gamle når ungene når tenårene etc. Men jeg har ikke sett noe negativt hos de jeg kjenner som har fått unger så sent.

Og når det først har skjedd bør du iallefall være glad på hennes vegne!

Annonse

Selvfølgelig burde du være glad på hennes vegne! Hun er jo glad, gled deg med henne.

Jeg kjenner ei på 39 som ble mor for tredje gang. De to eldste er 11 og 13, og gjett om alle koser seg med vesla! Hva er det som er så galt med å være gravid som 40-åring? Jeg er bare 23 selv, men synes generelt av damer på 40 er spreke og friske! Håper jeg er slik som 40-åring...

Enig. Men vi kjenner jo ikke forhistorien til 40-åringene som venter barn. Jeg tror ikke hun som skrev hovedinnlegget gjør det heller. Kanskje mannen også ville ha barn?

Ja, det vet man aldri.

Jeg er ikke så glad i at noen lurer noen altså, så hvis kvinner slutter med prevensjon og ikke sier noe synes jeg det er kjipt.

Gjest Ugga Bugga

Ja, det vet man aldri.

Jeg er ikke så glad i at noen lurer noen altså, så hvis kvinner slutter med prevensjon og ikke sier noe synes jeg det er kjipt.

Ja, selvsagt skal man ikke lure noen. Har man avtalt at dama går på p-piller, er det meget sjofelt av henne å "glemme" å ta dem med vilje. Skal hun slutte å ta dem, må hun ihvertfall si ifra til mannen.

Hva er problemet ditt...misunnelig eller? Om barnet vokser opp uten jevnaldrende søsken vet du fint lite om. De kan da fort klare både et og to søsken til denne som er i farten nå!

Skulle det være sånn at den lille ikke får jevnaldrende søsken, så er det likevel håp. Såvidt jeg kan se i omgangskretsen har de fleste enebarn også vokst opp til å bli praktfulle mennesker.

Næmmen, rører DU på deg nå'a? *s* Vøttø jeg fikk min første etter fylte førti jeg og det funka fint det. Ungen er både søt og sinna og ellers ved sine fulle fem. Hadde jeg giddi kunne jeg godt ha starta på'an igjen umiddelbart, men jeg tror denne klarer seg helt greit med å bare være akkurat passe stor uten jevnaldrende i heimen. Barnehagen byr på jevnaldrende så det holder.

Tenker du har et poeng jeg - kjerringa er misunnelig. Og hva med alle unger som vokser opp som enebarn? De har heller ikke jevnaldrende søsken nei...

Han forhenværende lille begynner å bli stor og slåpen nå tenker jeg? Og den hvite prinsen dukka opp? Bare hesten hans?

Har hvit prins uten hest, helt herlig :o) Shipohoi!!

Gjest voksen mor

Hvis hun er glad - og hun er din venninne bør du glede deg med henne!

Det er en flott alder å bli mor i. Min mor fikk meg da hun var 40. Nå er min mor snart 90 - og fortsatt helt åndsfrisk og klarer seg selv. Hun inviterer fortsatt familien på søndagsmiddager, har barnebarna på besøk osv. Jeg ble også mor i godt voksen alder - og har ikke sett en eneste ulempe med det, snarere bare fordeler!

Annonse

Ja, det synes jeg.

Kjenner flere som har fått "attpåklatter" i 40-årene.

Selvfølgelig blir de nesten enebarn, men DET er vel ikke akkurat verdens undergang, vi er mange enebarn i verden. Har klart oss bra.

At folk velger å få barn sent er noe jeg ikke helt skjønner, fordi man f.eks er så utrolig gamle når ungene når tenårene etc. Men jeg har ikke sett noe negativt hos de jeg kjenner som har fått unger så sent.

Og når det først har skjedd bør du iallefall være glad på hennes vegne!

Når man selv er f.eks. 39, virker plutselig ikke 53 så "utrolig gammelt" lenger, skjønner du :-)

Clue1365380406

Jeg er helt enig med deg.

Da jeg skrev at hvis han ikke ville ha barn burde HAN ta ansvar for prevensjon, burde jeg ha moderert det til at "hvis han ikke vil ha barn, har han OGSÅ ansvar for prevensjon (i tillegg til dama)".

Jeg mener bare at prevensjon er et felles ansvar. Hvis han ikke har tenkt på prevensjon i det hele tatt, og ikke har diskutert det med dama, må han ta ansvar for en eventuell graviditet.

Er vi enige nå?

Ja, vi er enige! :)

Så negativ du er da? Hvorfor i all verden skal du ikke glede deg på vegne av din venninne? Når hun er glad for å være gravid så burde vel det holde for deg, selv om du ikke ønsker det samme som henne?

-Og hva vet vel du om hun blir gravid igjen i løpet av et par år, og får et søsken til den hun bærer på nå?

Innlegget ditt virker nesten oppkonstruert! Finnes det virkelig voksne kvinner som kaller seg venninner og tenker så ensidig utifra seg selv?

Gjest Hurra eller?

Så negativ du er da? Hvorfor i all verden skal du ikke glede deg på vegne av din venninne? Når hun er glad for å være gravid så burde vel det holde for deg, selv om du ikke ønsker det samme som henne?

-Og hva vet vel du om hun blir gravid igjen i løpet av et par år, og får et søsken til den hun bærer på nå?

Innlegget ditt virker nesten oppkonstruert! Finnes det virkelig voksne kvinner som kaller seg venninner og tenker så ensidig utifra seg selv?

Jada jada jada. Jeg har fått så det holder. Skal rope hurra neste gang hun kommer.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...