Gå til innhold

Når mannen må bruke kondom for å hindre graviditet

Anbefalte innlegg

Gjest Hurra eller?

Det var jeg som la inn tråden "hun er 40 år og gravid," men nå vil jeg jammen legge ut en til. Er det virkelig mange her inne som mener seriøst at mannen må bruke kondom i ekteskapet hvis han ikke vil ha barn? Synes det er både stygt og umodent av en dame hvis hun slutter å ta p-piller eller annen prevensjon uten å si fra til mannen når hun vet at han ikke vil ha flere barn.

Jeg vet at det er mange som mener at mannen må ta ansvar selv, men ærlig talt! I et forhold der den ene parten sier nei synes jeg at det må respekteres uansett. Noe annet er jo tillitsbrudd. Er det ikke nok at kvinner har rett til å bestemme om de vil ta abort eller ikke?

Og for syns skyld, ja, jeg er dame selv, men på denne fronten synes jeg det er på sin plass å ta opp mannens rettigheter også.

Fortsetter under...

Gjest hvorfor er du så sikker ......

Jeg har lest begge trådene dine ..... hvorfor er DU så skråsikker på at han IKKE vil ha barn, ..... du hentyder nesten at din venninne har lurt mannen sin, det er jo ikke sikkert da, det er noe DU sier ....... det kan jo hende at han har ombestemt seg uten at du er informert om det da ......

Nei jeg syntes ikke at mannen i ekteskapet skulle måtte bruke kondom i tillegg. Man burde ha såpass tillitt til hverandre. MEN det er mulig å bli gravid med prevensjon også, og om han er så "panisk" burde han nok bruke kondom ja. Om det for henne er helt uaktuelt med abort.

Jeg synes han skal sterilisere seg jeg :) fordi da kan han ivertfall ikke skylde på kvinnen om det skulle være et "uhell" p-piller er ikke hundre prosent sikre. Og hvis man er såååå veldig imot et nytt barn så bør han ta ansvar ja.

Gjest Veslefrikk med fela

Prevensjon har paret ansvar for i fellesskap.

Hvis de har avtalt at dama skal gå på p-piller, er det selvsagt sjofelt av dama hvis hun slutter på pillen uten å si ifra til mannen.

Har de ikke diskutert det overhodet, er det naivt av mannen å "anta" at dama går på pillen, og da har han selvsagt like mye ansvar hvis hun blir gravid.

Uhell kan også skje, selv med p-piller eller annen prevensjon. Har han helt panikk for at hun skal bli gravid, bør han bruke kondom i tillegg.

Jeg mener uansett at hvis en mann har sex med ei dame uten kondom, har han ikke noe han skulle ha sagt hvis hun blir gravid. Da må han ta sin del av ansvaret.

Gjest Hurra eller?

Jeg har lest begge trådene dine ..... hvorfor er DU så skråsikker på at han IKKE vil ha barn, ..... du hentyder nesten at din venninne har lurt mannen sin, det er jo ikke sikkert da, det er noe DU sier ....... det kan jo hende at han har ombestemt seg uten at du er informert om det da ......

Nei, jeg er absolutt ikke sikker på det, men senest sist de var på besøk her diskuterte vi faktisk dette med barn. (Burde ha ant hva som var i gjære da ja!) På hans kommentarer kom jeg til at han sto der han alltid har stått. Hun ble sur, men de pleier alltid å bli litt kranglete når det kommer til det "ømtålelige" emnet. Regner med at han visste at hun var gravid på det tidspunktet. Som du skjønner er jeg ganske nær dem begge to. Men håper på det beste for dem, selvfølgelig. De klarer seg nok.

Annonse

Jeg synes han skal sterilisere seg jeg :) fordi da kan han ivertfall ikke skylde på kvinnen om det skulle være et "uhell" p-piller er ikke hundre prosent sikre. Og hvis man er såååå veldig imot et nytt barn så bør han ta ansvar ja.

Da hadde det ihvertfall blitt flaut for kona om hun hadde blitt gravid. Det sikkreste er at hun gjør det;-)

Jeg har ikke lest den første tråden, men svarer ut fra det du skriver her.

I et fast forhold må man kunne forvente såpass med ærlighet og tillit fra partneren sin, ja. Hvis jeg ikke hadde kunnet stole på partneren min mht slike ting, ville jeg nok ikke vært sammen med vedkommende.

Når det er sagt, kan det jo skje uhell, selv om man bruker prevensjon. Og når det først er skjedd, kan det jo være at den ene parten reagerer uventet, både for den andre og for seg selv. Jeg kjenner et par som var enige om ikke å få barn, men hvor hun ble gravid (med prevensjon) - og ikke klarte å ta abort. Det ble litt dramatisk en stund (heldigvis ordnet det seg, men nå havner jeg over i en helt annen historie).

Hvis man velger å ha sex utenfor et forhold, eller synes at det er en skjebne verre enn døden å gjøre noen gravid, bør mannen sikre seg med kondom. Akkurat som hun bør forsikre seg om at han bruker det.

Clue1365380406

Helt enig med deg i dette!

Ingen skal lures til å bli far ved at dama slutter med prevensjon i smug, og kaller det "uhell"!

Det er tillitsbrudd av dimensjoner.

I det forrige innlegget fokuserte du på at barnet omtrent ble enebarn, og morens alder. Dette ble noe annet.

Gjest Hurra eller?

Helt enig med deg i dette!

Ingen skal lures til å bli far ved at dama slutter med prevensjon i smug, og kaller det "uhell"!

Det er tillitsbrudd av dimensjoner.

I det forrige innlegget fokuserte du på at barnet omtrent ble enebarn, og morens alder. Dette ble noe annet.

Hvis du leser noen av svarene i det forrige innlegget, (som egentlighandler om noe annet) så ser det nesten ut som om mange mener at mannen må bruke kondom hele tiden for å hindre barn. Synes det virker helt idiotisk å si noe sånt i det hele tatt.

Hvis du leser noen av svarene i det forrige innlegget, (som egentlighandler om noe annet) så ser det nesten ut som om mange mener at mannen må bruke kondom hele tiden for å hindre barn. Synes det virker helt idiotisk å si noe sånt i det hele tatt.

"Mange mener at mannen må bruke kondom hele tiden for å hindre barn."

Ja, akkurat som mange mener at kvinnen må bruke p-piller eller annen prevensjon hele tiden for å hindre barn. Og forskjellen er...?

Gjest Hurra eller?

Ja, akkurat som mange mener at kvinnen må bruke p-piller eller annen prevensjon hele tiden for å hindre barn. Og forskjellen er...?

Nå snakker jeg ut i fra det jeg mener selv, og det er for det første at kondom er langt mindre behagelig enn uten. Jeg ville i alle fall synes det reduserte nytelsen. Og viktigst: dersom man må bruke kondom for å hindre å bli lurt av husets Frue, så vitner det om et heller dårlig forhold.

Nå snakker jeg ut i fra det jeg mener selv, og det er for det første at kondom er langt mindre behagelig enn uten. Jeg ville i alle fall synes det reduserte nytelsen. Og viktigst: dersom man må bruke kondom for å hindre å bli lurt av husets Frue, så vitner det om et heller dårlig forhold.

Selvsagt skal man ikke lure noen!

Men jeg mener at prevensjon ikke er BARE kvinnens ansvar alene.

Men for menn som sliter med for tidlig utløsning er kondom en fordel, fordi den setter ned følsomheten. Mens andre synes at kondom ødelegger nytelsen.

Men man kan si det samme om f.eks. p-piller. Den kan gi bivirkninger som nedsatt sex-lyst, vektøkning, humørsvingninger osv. Og det kan også ha negativ effekt på sex-livet.

Så valg av prevensjon er noe paret må diskutere.

Annonse

Clue1365380406

Forskjellen er at paret ofte har blitt enige om hvilken prevensjon de skal bruke. Noen par har blitt enige om p-piller, og da er det fruen i huset som bruker det.

Noen par bruker kondom, fordi de er enige om det.

Men det skulle ikke være nødvendig å bruke kondom hvis man i utgangspunktet er enige om annen prevensjon, eller??

Forskjellen er at paret ofte har blitt enige om hvilken prevensjon de skal bruke. Noen par har blitt enige om p-piller, og da er det fruen i huset som bruker det.

Noen par bruker kondom, fordi de er enige om det.

Men det skulle ikke være nødvendig å bruke kondom hvis man i utgangspunktet er enige om annen prevensjon, eller??

Nei, selvsagt skal man ikke lure hverandre. Har jeg noensinne påstått det? Har man avtalt noe, så holder man seg til avtalen.

Da hadde det ihvertfall blitt flaut for kona om hun hadde blitt gravid. Det sikkreste er at hun gjør det;-)

He he, ja det hadde blitt flaut.

I tilfellet under med 40-åringen som ble gravid, synes jeg faktisk han kunne ha sterilisert seg.

Han var 45 år, og hadde flere barn fra tidligere ekteskap. Hvis han var så dønn sikker på at han ikke ville ha flere, kunne han ha brukt kondom eller sterilisert seg.

He he, ja det hadde blitt flaut.

I tilfellet under med 40-åringen som ble gravid, synes jeg faktisk han kunne ha sterilisert seg.

Han var 45 år, og hadde flere barn fra tidligere ekteskap. Hvis han var så dønn sikker på at han ikke ville ha flere, kunne han ha brukt kondom eller sterilisert seg.

Jeg leste ikke tråden. Så bare en sjanse for å provosere:-)

Hvis man ikke har mer tillit til hverandre at man ikke vet om den ene bruker prevensjon, synes jeg nesten det er på tide å skille lag.

Hvis kvinnen ikke har mulighet til å bruke p-piller eller spiral, synes jeg at mannen skal bruke kondom hvis han ikke ønsker barn. Er ikke det en selvfølge da? Prevensjon er ikke bare kvinnens ansvar

Gjest Ugga Bugga

Det er felles ansvar det:)

Enig. Felles ansvar.

Har mannen ikke brukt kondom eller forsikret seg om at dama bruker prevensjon, er han ansvarlig for en eventuell graviditet, og kan ikke skylde på at kona "lurte" ham.

Men jeg regner med at de fleste par snakker sammen om prevensjon.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...